AutoWeek 15 2021

Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
logo AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische rijden
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Aanmelden nieuwsbrief
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease vergelijker
    • Voorraadauto's
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto kopen
    • Auto verkopen
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • AutoWeek Autoverzekering
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • AutoWeek 15 2021
    Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Magazine
    • AutoWeek
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      RegistrerenInloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
  • Home
  • Reviews
  • Honda
  • Civic
27

autoreview

Honda Civic 1.3 DSi i-VTEC Hybrid (2008) #4

Anoniem
  • Review
9 maart 2008 om 00:00
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

UitvoeringCivic 1.3 DSi i-VTEC Hybrid
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2008
Jaar van aanschaf2008
KM-stand bij aanschaf15 km
KM-stand laatst29.500 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

  • 29.500 km
  • 8 maart 2008

Superfijne auto, voorzien van alle luxe die je maar kan bedenken. Aanvankelijk had ik mijn bedenkingen bij de CVT, maar dit blijkt juist een superfijne automaat die gevoelloos schakelt. Eigenlijk kun je niet eens spreken van schakelen, hij valt gewoon langzaam terug in toeren. Bij normaal doch vlot rijden maakt de motor bij het optrekken zo’n 3000 toeren en eenmaal op snelheid kan die terugvallen naar 1500 toeren op de buitenweg en slechts 2200 op de autobaan bij niet te veel tegenwind. Heerlijk rustig in de auto daardoor.
Ik probeer de auto netjes in te rijden dus heb nog geen idee van de werkelijke prestaties, maar heb het idee dat dat wel in orde is.
Wat wel even gewenning vraagt is de afslaande motor bij (bijna) stilstand. Soms is dit onhandig, bijvoorbeeld in de file, maar dan is het opgelost door de stand S te kiezen van de automaat.
De elektromotor werkt netjes mee bij het optrekken, maar doet dat feitelijk ongemerkt. De auto trekt gewoon snel op. Bij het rijden een bult op, of bij een glooiende weg blijft het brandstofgebruik hetzelfde daar de electromotor even bijspringt tijdens het nemen van de helling. Zal de helling echt stijl worden dan zal het toerental denk ik wel wat oplopen, maar dat heb ik nog niet meegemaakt. Ook bij constante snelheiden rond de 30 km of minder rijd je alleen op de elektromotor, hetgeen merkbaar is aan een klein schokje, vervolgens valt de verbruiksmeter en toereneller helemaal terug en zie de indicatoren van de elektromotor branden. Ook dan is de auto muisstil, alhoewel de motor nog wel meedraait, zei het met gesloten kleppen en zonder brandstof.
De audio is ook prima, een 6 cd wisselaar is standaard en deze leest ook MP3 en Wma’s. Super, je kunt dus voor uren muziek direct inladen. Het geluid zelf is ook prima, mooi vol geluid mits je het volume niet al te ver opendraait.
Het verbruik van de 1e tank komt op 1:15,7. Enigzins teleurstellend omdat ik toch echt netjes had gereden, maar mogelijk was de tank bij oplevering minder gevuld dan ik zelf heb gedaan met het tanken. Verder kan het goed te maken hebben met het nog moeten inlopen van de motor. In een update zal ik het verbruik nogmaals vermelden.
Al met al denk ik een fijne auto te hebben voor de komende paar jaar!

Inmiddels staat de kmteller op 22000 km. Tijd voor een update.
Het bokken is eindelijk ook door een monteur geconstateerd en toen ging het snel. Bij de 1e beurt is een nieuwe hoofdcomputer in de auto gezet. Nadien heeft het zich niet meer voorgedaan. Hopelijk blijft het zo. Indien niet, dan is de volgende stap het vervangen van de CVT. Het verbruik is steeds ruim 1:18.
Inmiddels ben ik helemaal \"thuis\" in mijn auto en ben nog steeds erg enthausiast. Wat een comfort, heerlijk. Bij de beurt had ik een auto mee van de garage, een 2.2 civic diesel. Heerlijk snel, werkelijk een beest van een auto, maar toch als ik weer kon kiezen dan nam ik weer de hybrid!

Update 11-11-2008
Nog steeds rijdt ie perfect. Het was dus de hoofdcomputer die een storing had. Deze week rijd ik de 30.000 km vol en nog steeds supertevreden. Verbruik is tgv de gemonteerde winterbanden wat toegenomen, nu zo\'n 1:16 soms 1:14-1:15. tip van de garage was om de bandenspanning wat te verhogen, naar 2,6 bar. Dat heb ik nu gedaan, heb het idee dat dat inderdaad aanmerkelijk scheelt.

Update 02-05-2009 51.000 km gereden inmiddels.
Geen problemen. Loop wel tegen enkele onhandigheden aan, de kofferbak die alleen kan worden geopend met de sleutel, of met de hendel naast de bestuurdersstoel (ik heb begrepen dat dit niet meer speelt bij de nieuwe modellen). En helaas kan de achterbank niet kantelen, jammer want soms kom je net wat ruimte tegekort voor lange voorwerpen. Een skiluikje was dan al voldoende geweest maar ook die ontbreekt.
Verder nog steeds supertevreden!

PROBLEMEN

  • 29.500 km
  • 8 maart 2008

Soms bokt/ schokt de auto in tijdens het (langzaam) versnellen of afremmen en weer gas geven. Dit altijd rond de 2000 a 2500 tpm. Geef ik gas bij of laat ik gas los is het probleem weg en rijdt de auto normaal.

4,3
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    4
  • Kosten
    5
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
 
  • Houd me op de hoogte over de Honda Civic
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

PRIVATE LEASE Honda Civic

INFO
Lease'm
Honda Civic 1.0 i-VTEC Comfort (5D/6H)
€ 483
 
Honda Civic in de Private Lease Vergelijker

Uitgelicht aanbod

    1.3 Hybrid EERST EIGENAAR /VOLLEDIG ONDERHOUDEN

    Honda Civic 1.3 Hybrid EERST EIGENAAR /VOLLEDIG ONDERHOUDEN

    • 2009
    • 134.158 km

    € 6.995

    1.4 Comfort NIEUWSTAAT

    Honda Civic 1.4 Comfort NIEUWSTAAT

    • 2008
    • 173.817 km

    € 4.499

    1.4i S EERSTE EIGENAAR/VOLLEDIG/ ONDERHOUDEN

    Honda Civic 1.4i S EERSTE EIGENAAR/VOLLEDIG/ ONDERHOUDEN

    • 1997
    • 133.174 km

    € 2.950

Meer Honda Civic occasions

Lezersreacties (27)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Honda Civic specificaties
  • Honda Civic occasions
  • Honda Civic video's
Advies en informatie
  • Honda Civic tests
  • Honda Civic gebruikersreviews
  • Honda Civic index
PREMIUM
Fiat 500e vs. Honda e - Dubbeltest

Fiat 500e vs. Honda e - Dubbeltest

Fiat heeft lang op zich laten wachten als het gaat om elektrisch rijden, maar de gloednieuwe...

Lees meer
 

Honda Civic reviews

  • Review
    Honda Civic 1.3 DSi i-VTEC Hybrid (2006)

    Honda Civic 1.3 DSi i-VTEC Hybrid (2006)

    4
    • 2 maart 2019
  • Review
    Honda Civic 1.3 DSi i-VTEC Hybrid (2008)

    Honda Civic 1.3 DSi i-VTEC Hybrid (2008)

    4
    • 21 januari 2018
  • Review
    Honda Civic 1.3 DSi i-VTEC Hybrid (2008)

    Honda Civic 1.3 DSi i-VTEC Hybrid (2008)

    3
    • 18 augustus 2017
  • Review
    Honda Civic 1.3 DSi i-VTEC Hybrid (2007)

    Honda Civic 1.3 DSi i-VTEC Hybrid (2007)

    2
    • 5 maart 2014
  • Review
    Honda Civic 1.3 DSi i-VTEC Hybrid (2008)

    Honda Civic 1.3 DSi i-VTEC Hybrid (2008)

    4
    • 18 januari 2012
  • Review
    Honda Civic 1.3 DSi i-VTEC Hybrid (2007)

    Honda Civic 1.3 DSi i-VTEC Hybrid (2007)

    4
    • 5 oktober 2011
  • Review
    Honda Civic 1.3 DSi i-VTEC Hybrid (2007)

    Honda Civic 1.3 DSi i-VTEC Hybrid (2007)

    25
    • 13 mei 2011
meer reviews
Honda E vs. Mini Cooper SE - Dubbeltest

Honda E vs. Mini Cooper SE - Dubbeltest

EV’s komen steeds verder op een volle accu. Althans, dat dachten we. Er zijn namelijk altijd...

Lees meer

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Autonieuws
    Dit is de nieuwe Honda Civic Sedan

    Dit is de nieuwe Honda Civic Sedan

    48
    • 15 april 2021
  • Autonieuws
    In het Wild: Honda Civic (1983)

    In het Wild: Honda Civic (1983)

    34
    • 9 april 2021
  • Review
    Honda Civic 1.4 Comfort (2015)

    Honda Civic 1.4 Comfort (2015)

    3
    • 13 maart 2021
  • Autonieuws
    Nieuwe Honda Civic Sedan duikt op

    Nieuwe Honda Civic Sedan duikt op

    37
    • 11 maart 2021
  • Review
    Honda Civic Aero Deck 1.5i VTEC-E (1998)

    Honda Civic Aero Deck 1.5i VTEC-E (1998)

    2
    • 1 maart 2021
  • Review
    Honda Civic 1.8 Sport (2012)

    Honda Civic 1.8 Sport (2012)

    6
    • 18 februari 2021
  • Review
    Honda Civic 1.8 Sport (2015)

    Honda Civic 1.8 Sport (2015)

    1
    • 14 februari 2021
Merk
Merk
  • Autonieuws
    Dit is de nieuwe Honda Civic Sedan

    Dit is de nieuwe Honda Civic Sedan

    48
    • 15 april 2021
  • Review
    Honda Jazz 1.4 Elegance (2012)

    Honda Jazz 1.4 Elegance (2012)

    6
    • 13 april 2021
  • Autonieuws
    In het Wild: Honda Civic (1983)

    In het Wild: Honda Civic (1983)

    34
    • 9 april 2021
  • Autonieuws
    Honda neemt nieuwe EV mee naar Sjanghai

    Honda neemt nieuwe EV mee naar Sjanghai

    43
    • 8 april 2021
  • PREMIUM
    Fiat 500e vs. Honda e - Dubbeltest

    Fiat 500e vs. Honda e - Dubbeltest

    • 23 maart 2021
  • Review
    Honda e (2020)

    Honda e (2020)

    9
    • 19 maart 2021
  • Autonieuws
    Nieuwe concept-car Honda in beeld [Exclusief]

    Nieuwe concept-car Honda in beeld [Exclusief]

    8
    • 17 maart 2021

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids
  • Koppel abonnement

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek Lab
  • AutoWeek Autoverzekering
  • Je auto aanmelden
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • Mini
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2021 DPG Media Magazines B.V.

onderdeel van DPG Media Magazines groep