Honda Accord 2.0i Elegance Limited Edition (2010)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Accord 2.0i Elegance Limited Edition |
---|---|
Versnellingen | 5, Sequentiële Automaat |
Bouwjaar | 2010 |
Jaar van aanschaf | 2010 |
KM-stand laatst | 44.000 km |
Toch happy met Honda
- 10.000 km
Na een totaal verkeerde autokeuze (Honda Hybrid, lees review)had ik me voorgenomen om dit merk maar over te slaan bij mijn volgende auto.Na anderhalf jaar Civic vertelde ik dan ook aan de dealer dat ik dat apparaat spuugzat was en op zoek ging naar wat anders. Maar een goede verkoper laat niet zo maar los en die trok doodleuk een hagelnieuwe Accord uit de showroom en zette me achter het stuur. Met in mijn achterhoofd het idee, dat ik dan tenminste zeker wist wat ik niet wilde, begon ik aan de proefrit. Mijn bedoeling was een halfuurtje, maar ik verdwaalde (nog geen navi aan boord) en bleef noodgedwongen anderhalf uur op pad. Alle soorten wegdek en verkeersomstandigheden maakte ik mee en toen moest ik eerlijk toegeven dat dit de fijnste auto was waar ik ooit in had gereden. Een meer dan prima inruilprijs voor de Civic trok me dan ook over de streep en ik kocht weer een Honda.
Inmiddels zijn we ruim een half jaar verder en de Accord en ik zijn dikke vrienden geworden.
Eerst de plussen maar eens op een rij:
Fluisterstil.
Zeer comfortabel (m.n. de stoelen zijn top).
Geweldige climate control. Zomer of winter altijd een aangenaam klimaat zonder tochten.
Stukken sneller dan opgegeven. 0 - 100 gaat meer dan een seconde sneller.
De auto is onwaarschijnlijk zuinig. Op vakantie naar Zuid Frankrijk met snelheden tussen de 150 en 170km haalden we 1 op 14,2. Normaal ong. 1 op 13 met een pittige rijstijl.
Heerlijk compleet en alles is volledig kraak- en rammelvrij.
De minnen:
Het dashboard is van een mooie grove structuur voorzien, maar dit spiegelt als een gek in de voorruit.
De compactnavigatie van Honda/Garmin. De aansluiting hiervoor vormt een oerlelijke puist op de zijkant van je mooie dashboard.
Als je vaak navi gebruikt neem dan een geintegreerde en neem anders maar een Tomtom, want die werkt nog beter ook.
De besturing is een beetje vaag op de standaard 16 inch wielen m.n zo tussen de 100 en 120km. Boven de 150 wordt het beter.
Grote draaicirkel.
Meer heb ik momenteel niet te melden. Alles werkt gewoon meer dan voortreffelijk.
Over een halfjaartje meld ik me wel weer.
totaal probleemloos
- 15.000 km
Inmiddels is de Accord een jaartje in mijn bezit en heeft net zijn eerste beurt gehad. Compleet met 2 nieuwe wisserbladen was dat € 250 incl. (lekkere) koffie en ik kon er op wachten.
Ik ging er van uit dat we dit jaar niet weer zo'n winter zouden krijgen als vorig jaar en had daarom geen winterbanden aangeschaft.
Tja dat is eigenlijk de goden verzoeken.
Winterbanden van een beetje normaal merk tegen een redelijke prijs waren niet of nauwelijks meer te vinden in NL in december.
Dus maar even gekeken bij de oosterbuurtjes en jawel bij reifen.com konden ze nog Fulda's leveren en 3.50 verzendkosten is ook niet gek.
Inmiddels liggen deze banden er ruim een maand onder en dat was vooral in de sneeuw een hemelsbreed verschil.
Ook met de herfst die nu winter speelt rijdt het prima met die Fulda's en ik ben er dan ook best mee in mijn sas. Ze liggen overigens om een setje Enzo lichtmetaal met zwarte en aluminium accenten en dat staat erg leuk bij het donkerblauw van de Accord.
Verder valt er niet veel te melden behalve dat ze bij Honda nog eens goed moeten kijken naar de afstelling van de regensensor en die van de automatische velichting.
Die lichtautomaat heeft alleen zin als je in Italie tunnels in en uirijdt. Hier in Nederland laat hij je veel te lang zonder licht rondrijden.
Ook de regensensor werkt te traag. Zelfs op de meest gevoelige stand blijf je vaak met teveel regendruppels op je voorruit zitten.
Dan maar liever een tijdgestuurde interval.
Nog steeds niets aan te merken
- 26.500 km
Wat moet je eigenlijk schrijven over een auto zoals deze onvermoeibare Accord?
Dat hij nooit iets mankeert, dat is inmiddels gewoon.
Wat wel een ervaring is, is het feit dat hij a.h.w. steeds meer om je heen groeit.
Het is voor mij een nieuwe ervaring. Meestal begin ik na 2 jaar alweer hevig uit te kijken naar iets anders. Maar deze auto is als een trouwe hond. Je bent en blijft blij met hem en peinst er niet over om hem weg te doen.
Als je uit andere auto weer in de Accord stapt, dan voel je je verwend tot op het bot. Je zit op heerlijke stoelen, de motor snort lekker, de kachel werkt perfect, de stoelverwarming brengt je ook bij min 15 snel op temperatuur.
Oh ja, de tweede beurt kostte ook maar 260 euro.
Zullen we hem dan maar vergeven dat de ruitensproeiers het bij min 15 niet doen?
Toch een keer een probleem
- 31.000 km
Op de hobbelige weggetjes in het dorp waar ik woon, hoorde ik steeds vaker een rammel ergens in het onderstel van de Accord. Zelf dacht ik aan een losse schokdemper o.i.d. Toch maar eens even naar de dealer in Amersfoort.Serieus werd er ingegaan op mijn opmerkingen en de wagen verdween naar de werkplaats en ik naar de koffie.Na een kleine 3 kwartier (!) kwam een wat verbaasd kijkende monteur vertellen dat mijn stuurhuis niet in orde was en moest worden vervangen. Zelf hadden zij dit nog niet eerder meegemaakt, maar bij de importeur was het probleem bekend en een nieuw stuurhuis was al in bestelling.
Op zo'n moment ben je toch wel blij dat een Japans merk 3 jaar garantie heeft ipv de vaak voorkomende 2 jaar.Afspraak gemaakt voor de reparatie en een week later uitgevoerd. Het nam een hele dag in beslag omdat de wagen na reparatie nog naar een uitlijnbedrijf moest. Duidelijk is dat deze dealer grondig werk levert.
Op de dag van de reparatie kreeg ik een hagelnieuwe Civic 1.8 mee en dat was een leuke ervaring. Verrassender was dat ik zelfs de benzine niet hoefde af te rekenen. Hulde De Bois Amersfoort!
Enkele weken later vond ik toch dat de besturing nu wat teveel speling kreeg. Dus terug naar de dealer. Zij constateerden dat e.e.a. opnieuw afgesteld moest worden. Shims werden hier voor besteld.
Deze keer mocht ik tijdens de reparatie met een Insight naar huis. Rijdt prima, maar zodra je wat meer gas geeft wordt je getracteerd op motorgeloei met dank aan de cvt automaat. Op zo'n moment weet ik weer waarom ik de Civic hybrid heb weggedaan.
Ook dit keer was het gebruik van de leenauto volkomen gratis incl. de brandstof.
De Accord stuurt nu lekkerder dan ooit tevoren. In het verleden had ik het over een wat zoekerig stuurgevoel bij ong 110 km/pu. Dit is nu helemaal weg en voor mij het bewijs dat het eerste stuurhuis nooit helemaal goed geweest is.
abrupt einde
- 44.000 km
Heel onverwacht is er een vervroegd einde gekomen aan mijn relatie met de Accord.
Van mijn oprit verdwenen!
Even voor 7 uur liep ik op een ochtend in oktober naar buiten om naar mijn zaak te gaan.
Nou, op de zaak ben ik wel gekomen,maar dit dankzij een lift die mijn vrouw me heeft gegeven.
De Accord was gestolen. Geen spoor van glas o.i.d. Simpel weg spoorloos en dat is zo gebleven. Waarschijnlijk rijdt hij nu ergens in Oosteuropa rond, want daar is deze auto veel geliefder dan in NL.
We hebben er met veel plezier in gereden en zullen met name de fantastische stoelen in onze herinnering houden.
Overigens had ik juli de auto al ingeruild op een Toyota Auris hybrid sw.
Een geluk bij een ongeluk, want anders had ik 3 maanden op een nieuwe moeten wachten.
- Betrouwbaarheid5
- Prestaties4
- Comfort5
- Kosten4
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Uitgelicht aanbod
Lees ook

Op zoek naar een gebruikte Japanse sedan voor 9.000 euro

Honda Accord 2.0i - 2011 - 377.591 km - Klokje Rond

Test: Audi A4 2.0 TFSI - Honda Accord 2.4 Executive - Lexus IS 250

Honda Accord 2.0i Comfort (2008)

Test: Honda Accord - Mazda 6 - BMW 318i - Ford Mondeo
