Honda Accord 2.0i Elegance (2011)

Honda Accord 2.0i Elegance (2011)

UitvoeringAccord 2.0i Elegance
Bouwjaar2011

Fijne comfortabele reisauto , Honda kwaliteit 👍

Hebben er nu 9000 km mee gereden .
Afmetingen van auto zijn best groot, auto is lang en heeft een lange neus dus gelijk parkeersensoren erop laten zetten . Erg fijn .
Auto rijd lekker , net met zijn vieren terug van een vakantie in Kroatië,
Auto is stil en comfortabel, goede stoelen .
Instap is wel wat laag , maar als je zit , zit je prima, ook achterin maar mag ietse pietsie ruimer achterin .
Maar geen klachten gehoord in de 3500 km die we met de vakantie hebben gereden dus dat zit wel goed .
Motorisch loopt de 2 liter als een zonnetje, geweldig mooi .
Je moet hem wel op toeren houden 4000 toeren , anders zakt hij in als de snelweg te veel omhoog loopt ,
Dus af en toe even terug naar 5 en bij lagere snelheid terug naar 4 .
Maar dan zit je ook met zijn 4 personen en kofferbak vol .
Motortje 😉 vindt het wel lekker af en toe een tandje terug .
Als het verkeer het toelaat rij ik dan 150-160 en 4000 toeren in 6 .
Kofferbak zou iets groter mogen maar dat komt meer omdat we hiervoor een ford Mondeo station hadden , (‘zeer ruim ) en een Opel Zafira ook ruim .
Maar deze rijdt het lekkerst .
Auto is kwalitatief / technisch zeer goed.
Alleen jammer dat het plastic bij de handgrepen deuren zo snel krast beschadigd.
Wilde eigenlijk een Lexus is250 met schakelbak .
Die kon ik zo snel niet vinden met lage kilometerstand .
Verder zoeken kwam een vergelijkingstest tegen met een ford Mondeo en Honda accord .
Dacht Honda accord??
Wel een verstandige keus !
Benzine prijs ging ook net naar recordhoogte en we hebben net een tweede auto ( ford fiesta 1.2) erbij .
Denk laat ik verstandig doen een superbetrouwbare Honda kopen .
Geen spijt , Fijne auto , wel wat lang , ik vind hem mooi .
Als je af en toe terug schakelen niet erg vind 😁maar leuk dan kopen .
Maar in Nl met vlakke wegen veel minder nodig .
Honda kwaliteit 💪💪

Koplampen laten polijsten

Koplampen laten polijsten en in de blanke lak laten spuiten.
Auto knapt er echt van op .
Glas van koplampen was wat verkleurd, nu weer als nieuw.

Tandje terug alleen op vakantie nodig .

Had het in een een vorig review over soms terugschakelen om de gang erin te houden .
In Nederland is dat eigenlijk niet van toepassing en is auto snel genoeg.
Auto rijdt en schakelt trouwens erg fijn .
Maar als ik op vakantie naar het buitenland ga hou ik de gang er altijd aardig in . Auto zit dan vol en ik vind het leuk om hem dan af en toe flink door te trekken en terug te schakelen. En dat vindt motor prima . Viel me nu op dat ik dat in Nederland eigenlijk ( bijna) nooit doe . Dat gaat ook prima met de vlakke wegen en 100-130 op snelweg .