Ford Mondeo Wagon 1.8 TD Business Edition (1999)

autoreview

Ford Mondeo Wagon 1.8 TD Business Edition (1999)

Signalement

UitvoeringMondeo Wagon 1.8 TD Business Edition
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1999
Jaar van aanschaf2005
KM-stand bij aanschaf168.438 km
KM-stand laatst308.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

We hebben deze auto gekocht omdat hij in dit segment de goedkoopste optie bleek. We hebben gezocht op stationwagens (2 jonge kinderen en vaak op vakantie) en ivm de kilometers een diesel. Hiervoor hebben we altijd goedkope auto’s bij een beunbedrijf gekocht. Op zich niks mis mee echter je moet niet bang zijn om af en toe stil te staan. Met 2 jonge kinderen wilden we dit risico drastisch verkleinen. Betrouwbaarheid was dus belangrijk vandaar ook onze keuze om te kijken naar een occassion regulier onderhoud bij een dealer.

Toen we de auto kochten was hij nog deukvrij. De auto is echter vrij groot dus hij is nu niet meer deukvrij. Dat geeft echter niet want wij kijken tegen de binnenkant. De auto presteert goed. In de stad kom je goed mee en op de autoweg is het een echte km vreter. In duitsland (6 maal per jaar ivm schoonouders in Hannover) cruisen we op 160 km/uur en in NL met 130 km/u. Je hoort de motor wel maar je rijd ook niet in een auto van € 60000,-.

Van binnen heeft de auto alles wat je wilt. De Airco slurpt wel erg veel vermogen weg. Met een kar rijden op binnenwegen in Franse Alpen met de Airco aan is niet aan te raden. Dan komt hij echt bijna niet vooruit. Op de autoweg gaat het wel goed hoor. Ik mis wel erg de de Cruise Control. Achteraf inbouwen is geen optie maar mijn volgende auto zoek ik zeker met cruise control.

Kortom wil je een goede prijs - Ruimte -Kwaliteit verhouding dan is een tweedehands Mondeo een goede optie.

PROBLEMEN

170000 Linkerraam zit los in het portier. Wat wil zeggen dat als je hem omhoog doet je even moet helpen duwen. Nooit laten maken ivm de kosten. Smeren hielp ook 1 op de 10 keer moet je het raam nu even ’helpen’.

217000 km Viel de grote beurt nogal duur uit (€ 1900,-). Naast het standaard vervangen van de distributieriem wat wel ingecalculeerd was moest de verbinding naar de katalysator vernieuwd worden De tehrmostaat bleek kapot, Krukaskeerring en een motorsteunvervangen. Samen met nieuwe banden (ingecalculeerd) en wat andere kleine vervangingen. Overwogen om het niet te doen. Maar we willen toch de 3 tonkm halen. Een andere auto is altijd nog duurder. Bovendien was de garage (erg betrouwbaar) het erover eens dat de auto het wel waard is.

Het einde nabij

  • 308.000 km

Morgen rijden we de laatste kilometers in deze mondeo naar de gerage. Morgen wordt hij ingeruild voor een Fiat. We hebben overwogen om nog een jaar met deze auto door te rijden. Hij moe in maart naar de APK. Er zijn de laatste 2 jaren echter alweer veel dingen kapotgegaan aan de auto.

- Portier bij de bestuurder blijft de greep hangen. Lastig want de deur sluit niet goed. Je moet de greep met de hand terugduwen.
- Tikkend geluid als je de rem indrukt bij stilstand. Het lijst alsof de remkabel tegen een draaiend iets aankomt.
- Banden zijn op. Zelf verwisselen is lastig omdat de wielen vastgeroest zitten. Toen ik in een spijker gereden was kreeg ook de ANWB het wiel niet los met grote Hamer. Ook nadat de band met een soort plug gemaakt was hebben we geprobeerd om met kruipolie, losse schroeven en hard een cirkel rijden de wielen lost te krijgen. Helaas niet gelukt.
- Remmen achter zijn op.
- De bestuurderstoel is niet meer elektrisch (en dus ook niet handmatig) te stellen.
- Rubbers bij de ramen hangen los.

Alles bij elkaar hebben we besloten om deze auto in te ruilen. Zou ik weer zo'n auto kopen. Ja. De auto heeft ons nooit in de steek gelaten. Er ging van alles aan kapot maar hij bleef altijd rijden.

Ik heb goed op internet zitten kijken ik heb echter geen Mondeo gevonden die mij beviel.
Toen we deze auto kochten heb ik ook al een zitten kijken naar een Fiat Multipla. Het is nu een Doblo geworden.

7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.