Ford Focus Wagon 1.8 TDdi 90pk Trend (2000)

autoreview

Ford Focus Wagon

Signalement

UitvoeringFocus Wagon 1.8 TDdi 90pk Trend
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2000
Jaar van aanschaf2009
KM-stand bij aanschaf81.382 km
KM-stand laatst205.686 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

  • 81.382 km

Na een eerste "goedkoop=duurkoop" aanschaf maar op zoek gegaan naar een betere auto. Op het verlanglijstje stond een station en het moest een diesel zijn ivm woon-werkverkeer. Na enig zoeken en vergelijken een zaterdag de verschillende Ford Focus bekeken. Daar kwam deze Ford Focus van Bakker uit Ulrum ook langs. Vanwege de leeftijd en de kilometerstand wel mijn twijfels maar we waren toch in de buurt. Helaas stond de auto achterin de showroom en hebben we een nieuwe afspraak gemaakt voor een proefrit. Na een uitvoerige proefrit besloten om de auto aan te schaffen. Daarbij zou het volgende gedaan worden:
- afleveringsbeurt
- nieuwe APK
- Cd speler installeren
- Distributieriem vervangen
- Roest controle
- 6 maanden BOVAG garantie

  • 112.930 km

Na een jaar tijd voor de APK en een grote beurt.

Het hele jaar heeft de Ford mij geen minuut in de steek gelaten!

Wel moest ik wennen aan het motorgeluid wat aan de stevige kant is maar daar staat tegenover dat de radio dan lekker hard aan gezet kan worden :)

De stoelen zitten bij een lange rit niet al te prettig, ik rij voor mijn werk ongeveer 130km per dag en dan is het goed te doen, maar bij langere ritten moet ik soms even mijn rug strekken.

wat betreft de grote beurt: vervangen of gerepareerd is oa:
- remblokken
- oliefilter
- carterstop
- luchtfilter
- 2 banden (Michelin energy saver)
- kentekenverlichting

  • 117.580 km

Helaas na drie maanden ging de Ford een luid geluid produceren. Eerst dacht ik aan de uitlaat maar daar was op het eerste oog niets aan te zien, echter werd het steeds erger en bij een bezoek aan de garage bleek de wiellager links achter kapot te zijn.
Tijdens de vakantie is de handrem erop gezet door vrienden en vervolgens moest de ANWB deze losslaan wat met enig geweld gedaan werd, wellicht was dit de "genadeslag".
- beide wiellagers vervangen
- remschoenen waren ook aan vervanging toe.

  • 142.833 km

Na een jaar probleemloos rond te hebben gereden kwam de APK er weer aan. Wel merkte ik de afgelopen maand(en) dat de auto aan de het "wiebelen" was. Met name in de bochten was de auto niet meer zo strak.

vervangen en/of gerepareerd is:
- 2 banden (Michelin banden Energy saver)
- 2 stuurkogels
- stabilisatorstang
- Mistlamp
- Uitlijnen

Wat mij op valt de afgelopen twee jaar is het verbruik. Over het algemeen is het snelweg en daarbij haalt de Ford over het algemeen de 8-900 per tank. Ga de komende maanden het beter bijhouden voor een duidelijk beeld.

  • 153.128 km

Sinds enkele dagen liep het schakelen erg stroef, met name bij het schakelen van de eerste versnelling naar de tweede ging erg moeizaam. Echter ging het ook weer naar een aantal aanzienlijk minder stroef, ik had ondertussen al een afspraak gemaakt, er is alleen versnellingsbakolie ververst.

  • 174.194 km

Het remlichtje begon te knipperen en de volgende dag bleef het lichtje constant branden, omdat de APK er toch aan zat te komen alles maar in één keer meegenomen.
Uiteindelijk bleken het de remcilinders te zijn.
Daarnaast nog een remlichtje vervangen.
Binnenkort moet ook de andere stabilisatorstang vervangen worden.

Al met al heeft de FF er bijna 100.000km op zitten in 3 jaar.

  • 186.072 km

Tijdens de gladheid iets te hard door de bocht met als resultaat twee "niet meer geheel ronde" velgen voor.

Op de sloop twee velgen aangeschaft en er op laten zetten, balanceren en weer de weg op.

  • 202.482 km

De Ford heeft weer een grote beurt gehad (+ APK), was ook nodig want de afgelopen tijd maakte hij behoorlijk veel lawaai.

Er is vervangen:
- Distrubutieriem/ multiriem (na 120.000km)
- Stabilisatorstang
- Oliefilter
- Interieurfilter
- Brandstoffilter
- Olie/koelvloeistof

Al met al wel een flinke uitgave deze keer, maar ik hoop dat ik er weer een tijd van kan genieten. Heb er ondertussen 120.000km op zitten en ben benieuwd tot hoe ver de Ford komt.

  • 205.686 km

Helaas vlak na de grote beurt viel midden op de snelweg het motorvermogen weg, gelukkig veilig de vluchtstrook kunnen bereiken.
Ik had gelijk in mijn achterhoofd dat het de brandstofpomp was en dat werd de volgende dag door de garage helaas bevestigd.
Er is een gereviseerde pomp ingekomen.

Het is een bekend verschijnsel bij de Focus met deze stand.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Ford Focus

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.