Ford Focus 1.6i 16V Trend (2001)

autoreview

Ford Focus 1.6i 16V Trend (2001)

Signalement

UitvoeringFocus 1.6i 16V Trend
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2001
Jaar van aanschaf2007
KM-stand bij aanschaf111.785 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Aankoop:

Een twee maanden voor de aankoop hebben ik en mijn Vriendin gekeken naar geschikte auto’s. Na een selectie van looks en persoonlijke smaken zijn we op de volgende auto’s uit gekomen:

Criteria waar de auto’s aan moesten voldoen:
- Ongeveer 7000 euro.
- 5 deurs of station voor toekomstige kinderspullen.
- bouwjaar van minimaal 2000.
- benzine (minimaal 1600).
- maximaal 125.000km.

De volgende auto zijn er uitgekomen:
- Opel Astra G
- Nissan Almere
- Renault laguna
- Ford Focus

De laguna is een hele mooie auto maar is erg duur in onderhoud dus die viel al af.
Nissan Almere is erg klein qwa zit ruimte en de stoel zit te laag voor mijn vriendin. Dus die moest ook wijken. Toen hadden we nog de Astra en de Focus over.

Toen we de auto’s in het echt zagen doen ze aan de buitenkant niet veel voor elkaar onder.
Maar als je in de binnenkant gaat zitten moet ik zeggen dat de Astra erg gewoon een saai overkomt.
Een maal in de Focus waren we eigenlijk al verkocht.
Nadat we er een proefritje meegemaakt hadden waren we eruit.
Het wordt een Ford Focus.

Deze auto is heel erg goed onderhouden, alle beurten gehad bij de Ford.
Mooie originele maar apparte Focus licht metale velgen, aparte kleur (geel metalic).
En een autoradio origineel van Ford (cd600 e-on) die echt boven verwachting presteert.

Ook de rij eigenschappen zijn echt geweldig:
Goede stuurbekrachtiging en remmen zijn uitstekend. De auto ligt erg strak op de weg, reageerd direct en laat je precies weten wat de auto doet. Ook het kleine stuurwiel licht erg lekker in de hand.

Wel wennen is de koppeling van Ford, Stug en hoog, en ook de achteruit is wennen.
Maar nu na een week gereden te hebben is dat allemaal geen probleem meer.

Het is een auto die mij veel vertrouwen geeft.
Echt een top wagen.

Update 22-11-2009:
158.130 KM

We rijden deze auto nog steeds met veel plezier. Wel eens een keertje een probleempje gehad.
Dit jaar zijn we naar de ardenne geweest met de vakantie en dat is zeker niet tegen gevallen.
Met 4 volwassen en bagage is de auto niet meer de snelste natuurlijk maar je kunt er nog steeds goed mee door de bergen rijden.
Daar ook een week lang door de bergen heen gecrossed en met vier mensen erin kan ik niks anders dan bewondering hebben voor onze auto. Hij licht lekker op de weg en komt elke berg op met gemak.

Alleen tijdens de terug reis een probleem gekregen. We waren bijna thuis en ik wilde het gas weer oppakken nadat ik achter een vrachtauto had gezeten die een andere vrachtauto aan het inhalen was wilde de auto niet meer.
De auto bleek nog maar op twee ciclinders te lopen :S.
Wat bleek, de bobine/verdeler was defect + versleten bougie's en bougiekabels.
De kabels en de bougies zijn gewoon slijtage onderdelen dus daar kan geen kwaad woord over gezegd worden. Wel is de bobine/verdeler (1 apparaat) een probleem bij de focus en deze is ook vervangen en daarmee is alles weer op en top.

Lijst met vervangen onderdelen in 55.000 km.

1 setje banden.
1 wiellager (is rond de 120.000 km vervangen)
1 kleine beurt.
1 grote beurt.
Distibutieriem + spanrollen + Waterpomp vervanger bij 150.000 km.
(deze hoeft eigenlijk maar eens per 10 jaar of 160.000 km vervangen te worden).
1 krukas kerring die aan het zweten was vervangen.

Verder is de multieriem na 60.000 km nog steeds in goede conditie en loopt het blokje nog als een naaimachine en doet de airco ook nog steeds erg goed zijn best.
Wij hopen ook daarom nog een lange tijd met deze auto te kunnen rijden en veel plezier hieraan te beleven.

PROBLEMEN

De handrem die niet strak genoeg stond afgesteld is het enigste dat gedaan moest worden aan de auto.

9,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Ford Focus

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.