Ford Focus 1.6 16V Ti-VCT Titanium (2006)

Ford Focus 1.6 16V Ti-VCT Titanium (2006)

UitvoeringFocus 1.6 16V Ti-VCT Titanium
Bouwjaar2006

Ik heb mijn Focus nu iets meer dan een week in mijn bezit dus echt een goede recensie kan ik nog niet geven. Maar toch...

Omdat mijn vorige auto een Seat Ibiza Cupra 3 was, en ik niet meteen tot burgerlijk mannetje nageroepen wilde worden, heb ik mijn auto leuk opgefleurd met 17 inch lichtmetalen velgen en een verlagingsset erop laten zetten waardoor ie net wat leuker oogt.

Tot op heden bevalt de Focus goed. Het is wel een heel groot verschil met de Cupra als je naar het vermogen en de remmen kijkt, maar qua besturing valt ie me 100% mee. Hij stuurt zalig en de stuurbekrachtiging is lekker licht.
Ook over de vering ben ik goed te spreken. Door de andere veren en de 17 inch velgen voelt ie lekker stijf aan, maar als je over een drempel rijdt wordt je niet door elkaar geschud.
Op dit moment is het brandstofverbruik 1:10. Wat ik vorheen ook reed. Mmmm, ik had wel iets beter verwacht. Maar misschien komt dat als ie eenmaal ingereden is.

Binnenin is het luxe ten top. Soms lijkt het wel of ik niets meer hoef te doen dan alleen maar gas geven, sturen en remmen. Automatisch dimmende binnenspiegel, automatisch lichten aan, regensensor, climat control en parkeerhulp.
De stoelen zitten perfect en zijn mooi afgewerkt met leer. Er is overal opbergruimte en de standaard Sony stereo installatie met MP3 speler geeft een top geluid!

Je merkt het al, ik ben dik tevreden over mijn Focus. Alhoewel ik soms denk: Wat als ik een 2.0 lt had genomen...

...na een dag of 3 een flinke ster in mijn voorruit. Dat geloof je toch niet! Zes jaar NOOIT getroffen en nu in mijn nieuwe Focus is het meteen raak. *Zucht*

PRIVATE LEASE Ford Focus