Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • Ford
  • Focus

Ford Focus 1.8 16V Flexifuel Ambiente (2007)

autoreview

4
Ford Focus 1.8 16V Flexifuel Ambiente (2007)
Risky
  • Risky5
  • Gebruikersreview
2 augustus 2018 om 21:12
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

UitvoeringFocus 1.8 16V Flexifuel Ambiente
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2007
Jaar van aanschaf2016
KM-stand bij aanschaf110.595 km
KM-stand laatst197.886 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Aankoop

  • 110.595 km
  • 2 augustus 2018

Hiervoor had ik een Ford Focus 1.6 TDCI 5 deurs futura. Hele fijne auto, helaas met de nodige problemen met de 1.6 PSA motor. Verder was de wegligging en het comfort heel goed.

Toen ik op een gegeven moment van baan ging wisselen ging ik veel minder kilometers rijden, waardoor de diesel niet meer interessant was. Omdat ik zo tevreden was met de Focus, ben ik op zoek gegaan naar een benzine variant.
Na wat zoeken en diverse auto's bekijken kwam ik bij een zilverkleurige 1.8 flexifuel uit 2007 met zeer veel opties. Deze kwam van de eerste eigenaar en had vrij weinig kilometers. Na een testritje was de deal rond!

Eerste APK

  • 131.104 km
  • 2 augustus 2018

APK en kleine beurt.
Naast de normale zaken (olie, andere vloeistoffen, filters e.d.) geen bijzonderheden. Ook sinds aankoop geen problemen gehad.

Tweede APK en beurt

  • 149.078 km
  • 2 augustus 2018

De Focus deed bij stevig accelereren een gek "klonk" geluid geven. Bij normaal rijden niks aan de hand. Dit aangegeven tijdens APK/grote beurt bezoek bij de garage. Bleek helaas de draagarmbussen van de draagarmen voor versleten te zijn. Geen idee bij welke kilometer stand dat normaal gebeurd, maar was wel een pittige rekening (€1200, wel inclusief grote beurt, ook nieuwe schijven en blokken).

Voor de rest geen andere problemen gehad met de auto. Doet het nog steeds erg goed.

Mening na ruim twee jaar in bezit

  • 151.333 km
  • 2 augustus 2018

Nu ik de auto ruim twee jaar in bezit heb, ben ik er nog altijd erg positief en tevreden over. Even een korte samenvatting:

Pluspunten:
+ Zeer betrouwbaar
+ Ruim genoeg van binnen (ook voor maxicosi en kinderwagen, hoewel de Wagon toch iets praktischer zou zijn).
+ Alle opties werken nog goed en sommige dingen als elektrische stoel, lendensteun, voorruitverwarming e.d. zijn écht wel heel fijn om te hebben.
+ Hele fijne motor, die toch vrij pittig kan zijn als je goed gas geeft (125pk).
+ Hele fijne versnellingsbak. Schakelt super, hoewel een 6e versnelling fijn zou zijn op de snelweg

Minpunten
- Redelijk hoog verbruik. Niet extreem, maar rijdt gemiddeld 1:12,5
- Door de 5 versnellingen draait de motor al +/-4000 rpm bij 130 km/u. Dit zorgt voor geluid in de cabine (niet echt storend maar wel aanwezig). Een 6e versnelling zou fijn zijn.
- Park Distance Control achter wilt al een tijdje niet meer werken.
- Licht olie verbruik (1L per 5000-6000km)

Ik ben erg tevreden over deze auto. Ondanks de paar minpuntjes is hij zeer betrouwbaar, lekker comfortabel, maar je kan er dankzij het onderstel ook lekker sportief mee rijden en erg vlot door de bochten vliegen. In mijn ogen een ideale gezinsauto. Zolang ik deze auto heb zal ik eens in de zoveel tijd een update plaatsen.

Nog altijd tevreden

  • 172.083 km
  • 23 oktober 2019

Even korte update. Niks te vermelden eigenlijk. Afgelopen zomer weer een beurt en APK gehad en ook daar geen bijzonderheden. Enige bijzondere is dat ze het gasklephuis hebben schoon gemaakt omdat de auto bij heel koud weer weleens moeilijk deed starten. Dat probleem is opgelost en ik rijdt nog altijd met alle tevredenheid met de Focus!

+ Alle genoemde pluspunten zijn nog steeds van toepassing. Ook een keer een midweek weg geweest met dakkoffer en twee kinderen, en dat gaat prima!

- Park Distance Control achter werkt nog steeds niet. Overigens vind ik dat geen probleem want ik parkeer toch altijd op het zicht.
- Hoog verbruik (1:12 gemiddeld), zoals al eerder vermeld, maar wel een zeer betrouwbaar en fijn motorblok!

Tussentijdse update

  • 177.362 km
  • 24 januari 2020

Gezien ik deze Focus al 3,5 jaar heb, en daarvoor ook 3 jaar een Focus uit 2006 heb gereden, vond ik het wel tijd om eens kritisch te kijken naar de Focus 2 Fase 1.

Exterieur:
Nog steeds vind ik het een hele mooie auto. Oké, je begint langzaam te zien dat het geen hele jonge auto meer is, maar het design vind ik wel redelijk tijdloos.

Minpunten zijn voornamelijk de velgen en koplampen. De velgen worden na verloop van tijd minder mooi, omdat de verf hier en daar aan het loslaten is. Wellicht dat er een vorm van corrosie begint te ontstaan waardoor de verf los laat.
Daarnaast zit er een bepaalde laag op de koplampen die los aan het laten is. Was zowel bij mijn vorige als mijn huidige Focus. Doet niks af aan de werking, maar ziet er gewoon niet mooi uit.

Interieur:
Het spreekt voor zich dat de stoelen gewoon heel goed zitten, dit is ook al vaker geschreven/gezegd. De bestuurdersstoel is bij mij elektrisch verstelbaar en kan zo de ideale zitpositie makkelijk vinden. Kwa gebruiksgemak ben ik er ook over te spreken. Pook zit op een goede plek, ligt goed in de hand. Armsteun in het midden is ook wel heel fijn, maar heb begrepen dat de basis uitvoeringen deze niet hebben. Denk wel dat je deze dan gaat missen.
In mijn huidige Focus zit de Blaupunkt radio/navigatie unit. Hier komt veel beter geluid uit dan de standaard 6000CD radio. Navigatie heb ik eigenlijk nog nooit gebruikt. Ik heb en CD van 2007 erbij zitten, maar deze is vanzelfsprekend extreem verouderd. Ik pak gewoon google maps als ik moet navigeren.
Achterbank is prima en groot genoeg voor 2 kinderstoelen. Kofferbak is ook groot zat, maar kan me voorstellen dat een Wagon praktischer is met kinderen i.v.m. de kinderwagen.
Minpunten is toch wel een beetje het materiaalgebruik. Vooral in de onderste helft van het interieur zit hard plastic wat snel krast, waar het dus niet echt mooier op wordt.

Techniek:
Motorisch ben ik heel tevreden met deze auto. Bijna 70.000 km gereden en nog geen enkel probleem gehad en hij heeft me nog nooit laten staan. Motor loopt lekker, trekt goed op en de versnellingen lopen mooi in elkaar over, zonder een dip na het overschakelen. Dit zorgt ervoor dat je lekker kan doortrekken, maar de keerzijde is dat het verbruik natuurlijk niet heel gunstig is. Gemiddeld zit ik nu op de 1:12.
Hoe fijn de versnellingsbak ook is, op lange afstanden mis ik toch de 6e versnelling. Bij 130 km/u draait hij redelijk wat toeren en dit is ook wel te horen in het interieur. Normaal gezien niet hinderlijk, maar bij lange afstanden soms wel wat vermoeiend.
Ook verbruikt de motor toch wel wat olie. Niet schrikbarend veel zoals je soms leest, maar wel genoeg dat je regelmatig de olie moet bijvullen.

Rijgedrag:
Tsja, het is een Focus. Op dit vak heeft deze auto het dus helemaal voor elkaar. Stuurt strak, ligt als een blok op de weg en helt amper over bij stevig bochtenwerk. Echt een heerlijke auto om in te rijden voor een lekker potje sturen. Ondanks dat het onderstel vrij sportief afgesteld is, heb ik het nooit als oncomfortabel ervaren. Ook bij slechte wegen wordt het meeste er uit gefilterd.

Kleine update

  • 190.034 km
  • 25 januari 2021

Even een korte update. Auto is nog steeds in mijn bezit. Afgelopen jaar 1 kapotte dynamo gehad (slijtage deel, geen ramp). Voor de rest geen enkel probleem gehad en de Focus rijdt nog altijd prima. Intussen de 190.000km gepasseerd en zie nog geen reden om hem weg te doen!

Hij rijdt iets minder dan normaal, want als we met het gezin weg gaan pakken we onze S-Max. Ik gebruik de Focus nog wel voor woon-werk verkeer, en gezien de betrouwbaarheid zal dat voorlopig nog zeker zo blijven!

Wederom geen bijzonderheden!

  • 197.886 km
  • 31 oktober 2021

Afgelopen jaar minder gereden dan normaal maar wederom geen bijzonderheden te melden. Auto rijdt nog altijd uitstekend en geen enkel probleem gehad.

Afgelopen week eindelijk eens een radio-upgrade geinstalleerd, namelijk een Touchscreen Android unit, met alles er op en er aan. Grote vooruitgang en eindelijk het ene punt aangepakt wat mij al langer stoorde... geen Bluetooth en/of USB aansluiting. Zeer tevreden nu!

4,3
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    4
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
  • Rijd je zelf met een Ford Focus? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de Ford Focus
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

PRIVATE LEASE Ford Focus

INFO
Athlon
Athlon
Ford Focus 1.0 EcoBoost 100pk Connected (5D/6H)
€ 449
Stel samen ▸
ANWB
ANWB
Ford Focus 1.0 EcoBoost 125pk Hybrid Connected (5D/6H)
€ 479
Stel samen ▸
DirectLease
DirectLease
Ford Focus 1.0 EcoBoost 100pk Trend Edition (5D/6H)
€ 369
 
Arval
Arval
Ford Focus 1.0 EcoBoost 100pk Connected (5D/6H)
€ 439
 
Ford Focus in de Private Lease Vergelijker

Uitgelicht aanbod

    Ford Focus 1.6-16V 5DRS Champion Airco

    Ford Focus 1.6-16V 5DRS Champion Airco

    • 2005
    • 84.931 km

    € 3.990

    Ford Focus Wagon 1.6-16V Futura

    Ford Focus Wagon 1.6-16V Futura

    • 2004
    • 275.780 km

    € 1.299

    Ford Focus 1.6-16V First Edition|ST uitgevoerd|Airco|Cruise|

    Ford Focus 1.6-16V First Edition|ST uitgevoerd|Airco|Cruise|

    • 2004
    • 272.109 km

    € 2.750

Meer Ford Focus occasions

Gerelateerde forumtopics

  • Ford Focus | Facelift 2022

    433
    • 15 maart 2022

Lezersreacties (4)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Ford Focus specificaties
  • Ford Focus occasions
  • Ford Focus video's
Advies en informatie
  • Ford Focus tests
  • Ford Focus gebruikersreviews
  • Ford Focus index
PREMIUM
Ford Fiesta - Renault Clio - Volkswagen Polo - Triotest

Ford Fiesta - Renault Clio - Volkswagen Polo - Triotest

De Ford Fiesta is misschien wel de leukst rijdende auto van zijn segment, maar de concurrentie...

Lees meer
 

Ford Focus reviews

  • Gebruikersreview
    Ford Focus 1.6 16V First Edition (2005)

    Ford Focus 1.6 16V First Edition (2005)

    5
    • 10 februari 2021
  • Gebruikersreview
    Ford Focus 2.0 16V Titanium (2005)

    Ford Focus 2.0 16V Titanium (2005)

    • 9 september 2020
  • Gebruikersreview
    Ford Focus 2.0 16V Rally Edition (2007)

    Ford Focus 2.0 16V Rally Edition (2007)

    2
    • 16 augustus 2018
  • Gebruikersreview
    Ford Focus 1.8 16V Flexifuel Ambiente (2007)

    Ford Focus 1.8 16V Flexifuel Ambiente (2007)

    4
    • 2 augustus 2018
  • Gebruikersreview
    Ford Focus 1.6 TDCi 109pk Titanium (2007)

    Ford Focus 1.6 TDCi 109pk Titanium (2007)

    6
    • 2 september 2017
  • Gebruikersreview
    Ford Focus 1.6 TDCi 90pk Futura (2007)

    Ford Focus 1.6 TDCi 90pk Futura (2007)

    1
    • 17 mei 2017
  • Gebruikersreview
    Ford Focus 2.0 TDCi Titanium (2004)

    Ford Focus 2.0 TDCi Titanium (2004)

    3
    • 12 juli 2015
meer reviews
Ford Crown Victoria P71 Police Interceptor (2006) - Blits Bezit

Ford Crown Victoria P71 Police Interceptor (2006) - Blits Bezit

22

We kunnen geen auto bedenken die je in Nederland zo weinig ziet, maar die evengoed zo alom...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Gebruikersreview
    Ford Focus Wagon 2.0 EcoBoost ST-3 (2015)

    Ford Focus Wagon 2.0 EcoBoost ST-3 (2015)

    2
    • 9 mei 2022
  • Gebruikersreview
    Ford Focus 1.6 TDCi 115pk Titanium (2011)

    Ford Focus 1.6 TDCi 115pk Titanium (2011)

    • 28 maart 2022
  • Ford Focus - Eerste rijtest

    Ford Focus - Eerste rijtest

    63
    • 27 maart 2022
  • Gebruikersreview
    Ford Focus 1.6 EcoBoost 150pk Trend Sport (2011)

    Ford Focus 1.6 EcoBoost 150pk Trend Sport...

    4
    • 5 maart 2022
  • Gebruikersreview
    Ford Focus Wagon 1.5 EcoBoost 150pk Titanium (2015)

    Ford Focus Wagon 1.5 EcoBoost 150pk Titanium...

    7
    • 28 februari 2022
  • Ford Focus Wagon ST-3 - Op de rollenbank

    Ford Focus Wagon ST-3 - Op de rollenbank

    60
    • 27 februari 2022
  • Nieuws
    Ford Focus - Back to Basics

    Ford Focus - Back to Basics

    59
    • 26 februari 2022
Merk
Merk
  • Nieuws
    Ford Probe (1994) - Liefhebber Gezocht

    Ford Probe (1994) - Liefhebber Gezocht

    24
    • 20 mei 2022
  • Nieuws
    Ford Ranger Raptor: sportieve topversie vanaf net geen 55 mille

    Ford Ranger Raptor: sportieve topversie...

    15
    • 18 mei 2022
  • Ford Crown Victoria P71 Police Interceptor (2006) - Blits Bezit

    Ford Crown Victoria P71 Police Interceptor...

    22
    • 17 mei 2022
  • Nieuws
    Ford en Volvo roepen EU op tot ban op brandstofmotor per 2035

    Ford en Volvo roepen EU op tot ban op brandstofmotor...

    160
    • 17 mei 2022
  • Nieuws
    Zo ziet Fords elektrische toekomst eruit - Vooruitblik

    Zo ziet Fords elektrische toekomst eruit...

    58
    • 15 mei 2022
  • Ford Fiesta vs. Volkswagen Polo - Dubbeltest

    Ford Fiesta vs. Volkswagen Polo - Dubbeltest

    119
    • 13 mei 2022
  • Nieuws
    Shelby Mustang GT500-H is 900 pk sterke huurauto

    Shelby Mustang GT500-H is 900 pk sterke...

    13
    • 13 mei 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden