Ford Fiesta 1.8 D Trend (1999)

autoreview

Ford Fiesta

Signalement

UitvoeringFiesta 1.8 D Trend
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1999
Jaar van aanschaf2001
KM-stand bij aanschaf70.037 km
KM-stand laatst0 km
Lezerswaardering: 41%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Heb de auto nu al een geruime tijd en heb er al aardig wat kilometers mee gereden. Eigenlijk een probleemloze auto. De auto krijgt elk jaar een beurt en daarnaast zijn er niet zulke vreemde dingen.

De motor is niet één van de vlotste. Bij woon-werk verkeer niet erg veel last van, maar als ik bepakt en bezakt (met dakkoffer) op vakantie ga, dan merk je wel dat je maar 60 pk hebt. Op de Autobahn komt hij dan niet verder dan 150 km/u.

Waar ik een paar keer last van heb gehad is het blijven hangen (aanlopen) van de voorste remklauw. Het nadeel is, dat je het vaak niet gelijk door hebt. Twee keer op tijd gemerkt en de klauw weer vrijgemaakt. De derde keer toch te laat gemerkt. Heb daardoor de schijven en blokken moeten vervangen, deze waren te heet geworden.
De multi-riem (die de dynamo en stuurbekrachtigingpomp aandrijft) heeft af en toe last van piepen. Dat lijkt wel met het weer te maken te hebben. Als het weer vochtiger begint te worden na de zomer, dan gaat deze piepen. Dan moet de spanrol iets aangedraaid worden en is het euvel weer verholpen. Dit jaar begaf het lager van de spanrol het (is wel normaal na 7 jaar), hierdoor de multi-riem en de spanrol vervangen en een dag daarna de dynamo. Had misschien een klap gehad? Multi-riem en spanrol waren niet zo duur, de dynamo was een ander verhaal :(

Historie
70.037 km Gekocht bij Ford dealer met A1 garantie. Kleine beurt, nieuwe banden,
voor- en achterbumper gespoten (kleine parkeerschade).
86.451 km kleine beurt. Nieuwe voorbanden
99.907 km APK + kleine beurt
110.000 km Grote beurt en distributieriem en spanrol vervangen
117.400 km Uitlaat vervangen, tussenstuk en einddemper
123.709 km APK + beurt
129.000 km Remblokken voor vervangen en remolie vervangen
135.057 km APK + beurt, gloeibougies en regelklep verwarming vervangen
158.713 km APK + beurt, nieuwe multi-riem
173.000 km Nieuwe remschijven en blokken voor
175.745 km APK + beurt
183.000 km Nieuwe multi-riem en spanner
183.100 km Nieuwe dynamo
185.000 km Motorkap en bumpers gespoten
189.000 km Nieuwe accu

PROBLEMEN

Aanlopen remmen
Piepen Multi-riem

3,8
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    3
  • Comfort
    3
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Ford Fiesta

Gerelateerde forumtopics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens