Ford Escort 1.6i Limited Edition (1996)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Escort 1.6i Limited Edition |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 1996 |
Jaar van aanschaf | 2009 |
KM-stand bij aanschaf | 179.550 km |
KM-stand laatst | 199.506 km |
Prive vervoer
- 199.506 km
Deze auto gekocht bij een bevriende garagehouder / schadehersteller voor het luttele bedrag van 650 euro...
Derde eigenaar, onderhoudsboekjes afgestempeld tot 150.000, km stand bij aanschaf 179.000 met NAP.
Kosten
- 199.506 km
Omdat ik het onderhoud grotendeels zelf doe, zijn de kosten redelijk beheersbaar. Bij 199.506 de distributieriem en de multiriem vervangen, evenals een grote beurt. Met de kou had de auto de neiging om af te slaan, maar na het reinigen van de luchtmassameter is dat voorbij (het nieuwe luchtfilter helpt natuurlijk ook).
Vanaf 197.000 begon de auto steeds harder te ratelen, totdat bij 199.000 het geratel dusdanig erg was, dat het leek of er een helikopter met me meevloog: Nadat ik de homokineet links had vervangen, schitterde het geratel door afwezigheid.
Het valt me erg mee dat de Ford na bijna 200.000 kilometer relatief weinig kosten heeft, nou heeft dit ook te maken met de voorgaande eigenaren (waarvan eigenaar nummer twee de auto meer dan 8 jaar heeft gehad), maar let wel dat, afgezien van de hierboven genoemde onderdelen, de rest al ruim twee ton mee gaat! Hoed af voor het Zetec blok wat nooit dienst weigert. Verbruik op het moment is 1:13. In het nieuwe jaar komen er andere schokbrekers onder (die, gezien de staat, ook al 200.000 meegaan).
Wordt vervolgd.
- Betrouwbaarheid4
- Prestaties3
- Comfort3
- Kosten3
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Lees ook

Ford Escort 1.6i Business Edition (1997)

Praktijkervaring Honda Jazz: eigenaren over hun hybride mini-MPV

Designreview Volvo C40: ‘voldoet aan alle verwachtingen, en dat is een probleem’

De Citroën Méhari is 55: op pad met de leukste badeend

Deze topsedan van Nissan uit 1985 was geavanceerder dan de Audi V8

Lezersreacties (0)
Reageren