Ford C-MAX 1.6 TDCi 109pk Trend (2010)
autoreview
Signalement
Uitvoering | C-MAX 1.6 TDCi 109pk Trend |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2010 |
Jaar van aanschaf | 2017 |
KM-stand bij aanschaf | 140.000 km |
KM-stand laatst | 224.000 km |
Drama
- 224.000 km
In juli 2017 een Ford C-max 1.6Tdci gekocht met 140.000km op de klok. Ideale auto voor mijn vrouw, dachten wij. Echter is dit ons zwaar tegen gevallen.
Auto stond bij de Ford Dealer in Kleve (DLD). Proefrit gemaakt, welke goed beviel.
Ruim een week later zijn we vertrokken naar onze vakantiebestemming in Kroatië. We kwamen allen niet verder dan net voor de Oostenrijkse grens. Op de autobahn vond de Ford het welletjes en stopte er prompt mee. De nacht doorgebracht in de auto voor een Forddealer om de dag daarna een nieuwe brandstof filter te laten monteren á €227. Belachelijke prijs.
Verdere problemen:
- EGR klep defect en daardoor roetfilter verstopt.
Kosten €275 EGR klep, gedeeltelijke garantie, en €580
Reinigen roetfilter incl. uit
en inbouwen en inleren.
- Turbo lekt uitlaatgas.
- Verstuivers losgelopen. €224
- Weer de EGR kapot, in nog geen jaar tijd. Auto slaat
gewoon af op de snelweg. €420
- Wederom brandstoffilter verstopt. Zelf vervangen €60
- Net voor de verkoop weer motorstoring. Turbodruk te
hoog. Wat wederom van alles kan zijn. Van turbodruksensor tot roetfilter.
Dat laatste was voor ons de druppel. Auto gaat eruit. Dit alles in nog geen twee jaar tijd en ruim 80,000km
Voor ons geen Frans gerelateerde auto meer. Laat de 1.6HDI diesel van PSA staan want het zijn rampenblokken. Buiten het motorblok om is het een fijne auto. Een hogere instap ruim genoeg. Wat ook een dingetje is, is de elektrische stuurbekrachtiging deze begint te schokken met het naar links sturen.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.