Ford C-MAX 1.6 TDCi 109pk Trend (2010)

autoreview

Ford C-Max
Ford C-MaxFord C-MaxFord C-MaxFord C-MaxFord C-MaxFord C-MaxFord C-MaxFord C-Max

Signalement

UitvoeringC-MAX 1.6 TDCi 109pk Trend
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2010
Jaar van aanschaf2017
KM-stand bij aanschaf140.000 km
KM-stand laatst224.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Drama

  • 224.000 km

In juli 2017 een Ford C-max 1.6Tdci gekocht met 140.000km op de klok. Ideale auto voor mijn vrouw, dachten wij. Echter is dit ons zwaar tegen gevallen.

Auto stond bij de Ford Dealer in Kleve (DLD). Proefrit gemaakt, welke goed beviel.

Ruim een week later zijn we vertrokken naar onze vakantiebestemming in Kroatië. We kwamen allen niet verder dan net voor de Oostenrijkse grens. Op de autobahn vond de Ford het welletjes en stopte er prompt mee. De nacht doorgebracht in de auto voor een Forddealer om de dag daarna een nieuwe brandstof filter te laten monteren á €227. Belachelijke prijs.
Verdere problemen:
- EGR klep defect en daardoor roetfilter verstopt.
Kosten €275 EGR klep, gedeeltelijke garantie, en €580
Reinigen roetfilter incl. uit
en inbouwen en inleren.
- Turbo lekt uitlaatgas.
- Verstuivers losgelopen. €224
- Weer de EGR kapot, in nog geen jaar tijd. Auto slaat
gewoon af op de snelweg. €420
- Wederom brandstoffilter verstopt. Zelf vervangen €60
- Net voor de verkoop weer motorstoring. Turbodruk te
hoog. Wat wederom van alles kan zijn. Van turbodruksensor tot roetfilter.

Dat laatste was voor ons de druppel. Auto gaat eruit. Dit alles in nog geen twee jaar tijd en ruim 80,000km
Voor ons geen Frans gerelateerde auto meer. Laat de 1.6HDI diesel van PSA staan want het zijn rampenblokken. Buiten het motorblok om is het een fijne auto. Een hogere instap ruim genoeg. Wat ook een dingetje is, is de elektrische stuurbekrachtiging deze begint te schokken met het naar links sturen.

4,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

Lezersreacties (13)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.