Fiat Cinquecento S (1997) #2
autoreview
Signalement
Uitvoering | Cinquecento S |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 1997 |
Jaar van aanschaf | 2010 |
KM-stand bij aanschaf | 87.000 km |
KM-stand laatst | 95.000 km |
leuk om te sparen, ramp om te rijden.
- 95.000 km
Een Fiat. Heb het autotje gekocht om na allemaal problemen met mijn vorige auto (een bovenmaatse luxe sedan met teveel pk) even flink te sparen. Nou lukte dit zeker aangezien het autotje klein en super zuinig was. Waar ik voorheen een half uur bij het tankstation om mij heen stond te kijken en meneer bp steeds vrolijker werd was ik nou met 30 euro klaar. Klik vol en ik kon betalen, een wereld die open ging.
wegenbelasting, 40 euro per kwartaal!!! Dat is goedkoper als de parkeervergunning die ik moet betalen. Verzekering ook bijna niks. Al met al koste dit kleine hobbelaartje mij, incl benzine,
100 euro per maand. Een heel groot verschil met de 400 wat ik voor mijn vorige kwijt was.
Allemaal leuk en aardig, tot je gaat rijden...
Wat een ramp! Het schakelen lijkt op het roeren in een bak met kolen. Het sturen lijkt of je een jumbojet zonder stuurbekrachtiging door de binnenstad van Amsterdam moet manouvreren. Een wegligging die vergelijkbaar is met die van een hovercraft. Stoelen??? zeg maar gerust plankjes. Wil je boodschappen doen? neem dan geen extra personen mee want in de kofferbak kan je met een beetje proppen net een zak aardappelen kwijt. Meer dan 2 personen mee? Vergeet dan niet de zaag om de achterpassagiers hun benen af te zagen anders past het niet. Wil je 100 blijven rijden houd dan alle ramen dicht (dit is geen grap achterruitje was open en dit scheelde meteen 10 km op de teller). Ben 21 en single... dat bleef ik ook aangezien iedereen zich schaamde om mee te rijden. En je zal klachten krijgen van iedereen die mee rijd dat ze bang zijn dat je omvalt... niet alleen bij bochten ook bij rechtdoor rijden als de wind boven de 5 beaufort komt.
Ik heb dit autotje 7 maanden gehad. En begrijp me niet verkeerd, ik heb er geen spijt van gehad. Buiten het verschrikkelijke rijgedrag en dat ik alles deed om rijden te vermijden heb ik ook verscrikkelijk veel bespaard heel veel gelachen. Ik moet ook zeggen dat ik met de bankjes plat en een schroef die bijna door mijn rugleuning stak wel een keer een 40 pk buitenboordmotor erin heb gekregen (leuk detail, onder de kap zit 39 pk). Zonder dit autotje had ik nu nooit mijn huidige auto kunnen hebben, een beginnende klassieke bmw 3 cabrio. Het zou ook een ultieme 2e auto zijn in de stad waar hij ook uitblinkte. Waar ik nou vast kom te staan kon ik vroeger zo tussendoor schieten.
Verder heb ik nooit problemen gehad met de auto. Niet dat er veel stuk bij kon gaan omdat er niks op zat maar dat terzijde.
Dus conclusie,
degelijk spaarvarkentje, een ramp om in te rijden.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Lezersreacties (0)
Reageren