Daihatsu Feroza Resin-Top EL-II (1993)

autoreview

Daihatsu Feroza Resin-Top EL-II (1993)

Signalement

UitvoeringFeroza Resin-Top EL-II
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1993
Jaar van aanschaf2004
KM-stand bij aanschaf95.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Ik heb de Feroza ingeruild voor een Toyota LandCruiser 90. De hoofdreden hiervoor is, dat de LandCruiser 90, dé auto is die ik graag zou willen hebben. Daarnaast had ik geen achterbank, wat toch vrij vaak lastig was. Ik heb een kleine 2 jaar met veel plezier en geen noemenswaardig onderhoud in deze auto gereden.

De uitstraling van deze auto is oké. Hij ziet eruit als een echte terreinwagen, gewoon stoer. Zo worden er tegenwoordig geen meer gefabriceerd. (op de Landrover Defender en de Toyota Landcruiser 75 / 78 na dan) Ik moet er wel bij zeggen dat er brede velgen, een bullbar en side-bars onder zitten. Dat maakt hem wel af.

De Feroza rijdt, voor een terreinwagen, best wel comfortabel. Het ’hobbelen’ valt mee, tot 100 km/h valt het lawaai mee en de wegligging is ook goed. De schokdempers zijn in 3 standen instelbaar (Hard / gewoom / zacht). Ik rijd altijd in de zachte stand. Natuurlijk is hij minder comfortabel dan een normale personenwagen. Drempels moet je rustig nemen en hij maakt wat meer lawaai bij 120 km/h. De motor maakt bij die snelheid dan ook al 4000 toeren. Groot voordeel is de hoge zit + dat je het einde van de neus kunt zien, wat bij de meeste SUV /MPV’s niet het geval is De auto wordt alleen op de weg gebuikt. Een aanhanger tot 1500 kg trekt hij moeiteloos, ondanks dat hij een benzine motor heeft. Zonder aanhanger en met een gewone rijstijl haalt hij een verbruik van ongeveer 1 op 10. Deze uitvoering is een tweezitter. Deze ziet er fraaier uit dan de vierzit-uitvoering met zijn apart uitziende ramen die tot in het dak doorlopen. Nadeel is wel dat je nooit met meer mensen met deze auto weg kan.
Verder is het een goede auto die me prima bevalt!

Deze Feroza (samen met vele andere Feroza’s) staat sinds eind december 1993 op kenteken. Dit komt doordat de grijskentekenwet op 1 januari 1994 is aangepast, met nadelige gevolgen voor de prijs van de Feroza. De importeur heeft eind december een groot aantal Feroza’s op (grijs)kenteken gezet. De laatste hiervan zijn pas halverwege 1995 voor het eerst op naam gezet. Tevens zijn deze Feroza’s al van het nieuwe type (SE SX SXR). Deze zijn te herkennen aan de trapeziumvormige koplampen (zie foto’s). De oudere (EL en EL-II) hebben vierkante koplampen. Bij het aanmaken van deze review heb ik het verkeerde type aangevinkt. Deze Feroza is een SX.

PROBLEMEN

Geen.


Wanneer er helemaal ingestuurd wordt, dan klinkt er een geluid van twee stangen die tegen elkaar klappen... Bij navraag bleek dit normaal te zijn bij deze auto. Er is naar gekeken, wat vet opgesmeerd en sindsdien is het zelfs helemaal weg.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.