Daihatsu Cuore XTi-12V (2000)

autoreview

Daihatsu Cuore XTi-12V (2000)

Signalement

UitvoeringCuore XTi-12V
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2000
Jaar van aanschaf2001
KM-stand bij aanschaf1 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Onze Cuore L701 Marathon bevalt uitstekend, mede door zijn lage verbruik (we rijden gemiddeld 1 op 18),de lage wegenbelasting (Euro 12 per maand) en de lage verzekeringskosten.
Met de Cuore rijden we ook geregeld lange afstanden, waarna we op het eind zonder klachten uitstappen.

Tevens hebben we een Daihatsu Charade Champ 1.0 uit 1986 voor de fun.

Van onze oude wagens: Cuore L501 Trendy 1995 en Applause 1.6 Tokyo uit 1996 en Sirion 1.0 XTI staat op deze site ook een my review.

Bij langzaam rijden is het gemis aan stuurbekrachtiging er wel, maar dat verdwijnt snel als hij sneller rijdt. Dan laat hij zich soepel sturen.

Ik ben zeer tevreden over onze dealer Daihatsu Peeten in Venlo, want hij heeft er voor gezorgd dat wij een Cuore L701 hebben met de uitlaat in het midden.

4 mei 2005 is de Cuore rondom 4 cm verlaagd dmv Eibach veren (door de dealer gemonteerd) en ik kan alleen maar zeggen dat hij nog fijner rijdt, ben nu druk zoekende naar een veerpootbrug om het rijplezier nog verder te vergroten.

We hebben een telling gemaakt heeft wat de auto ons sinds de aanschaf gekost heeft. We komen uit op € 3500 klinkt veel, maar daar zitten dan ook diverse dingen bij zoals het verlagen, kuipstoelen, blinderen van de ramen (door erkend bedrijf gedaan), mistlampen, armsteun, sportfilter, aankoop cd/MP3 speler en 1 set banden welke € 85 per stuk bij de dealer kosten (daar zijn ze zelfs € 30 goedkoper dan Kwik-fit en ook nog eens 3 dagen sneller te leveren!) Op de blindering, radio en sportfilter na zijn er alleen originele Daihatsu spullen gemonteerd. Dus als je de extra’s er af haalt dan zijn er niet veel kosten gemaakt in de afgelopen 4,5 jaar. Kortom de zuinigheid en betrouwbaarheid is hiermee maar weer eens bewezen!

PROBLEMEN

Naast het gebruikelijke onderhoud zijn er de volgende dingen vervangen.

Remschijven en een nieuw set banden zijn bij de laatste beurt (december 2004) vervangen.

15/06/05 aangezien we een handgemaakte uitlaat naar het midden hebben is deze naar 4 jaar afgebroken op een laspunt, binnen een dag had Peeten er weer een nieuwe onder gelegd ook weer op maat en in het midden.

Binenkort moet de wagen weer gekeurd worden, verwacht geen problemen hierbij.

December 2007 de wagen is weer zonder problemen door de keuring gekomen. Momenteel is het een hobby-wagen geworden wat resulteert in het zeer weinig gebruiken van de wagen.

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (4)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.