Daihatsu Cuore STi-12V (1999) #4
autoreview
Signalement
Uitvoering | Cuore STi-12V |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 1999 |
Jaar van aanschaf | 2017 |
KM-stand bij aanschaf | 99.398 km |
KM-stand laatst | 99.813 km |
pittig ding
- 99.813 km
Wie koopt nou een Daihatsu Cuore, ik zei de gek.
Af en toe ga ik zitten met mijn vrouw en dan kijken we naar de financiën. Ik zit net wat boven modaal, dus laten we zeggen dat ik gewoon uitkom elke maand.
Toch met 2 zoons (18 en 21) en hun vriendinnen is het hier net de zoete inval.
Ik rook en drink niet en ga ook niet veel uit. Daar bespaar ik dan ook wel weer wat mee. Mijn interesse liggen dan ook bij auto's en motoren. Nu heb ik een mooie golf 6 voor de deur staan waar mijn vrouw hoofdzakelijk in rijdt. Ik had een Polo automaat uit 1997 en een Honda Transalp. Buiten dat alles is ons woon / werk afstand niet verder dan 7 km rijden. Ik pakte toch wel vaak de polo, alleen zijn verbruik tijdens die korte stukjes was 1 op 10.
Eigenlijk dus een luxe positie voor ons en de polo was toch wel wat duur voor er zomaar bij.
De bedoeling was dan ook om 1 auto weg te doen en een wat recentere motor aan te schaffen. De polo was zo verkocht en ik deed wat ik het liefst doe, surfen op het internet opzoek na een goede deal.
In die dagen had ik de domme pech dat het net een aantal dagen lekker regende. Ik kon wel carpoolen met mijn vrouw maar dan was ik toch wel wat afhankelijk van haar tijden. Ik heb namelijk flexibele werk tijden. Door de regen rijden met de motor vond ik geen optie, ik rij motor voor mijn plezier en in de regen rijden is alleen als het niet anders kan tijdens een motorweekend.
Al gauw speelde de gedachte om zo goedkoop mogelijk een zuinige en lichte auto aan te schaffen. Budget tot €1000,-.
En ja waar kom je dan mee thuis, een cuore uit 1999.
De cuore kocht ik bij een bovag garage, uiteraard zonder garantie. Er zit hier en daar een deukje maar is voor de rest roest vrij. De distributieriem was recent vervangen en de garage heeft er een nieuwe apk opgedaan en hem even nagelopen. Voor €899,- kon ik hem meenemen. De cuore heeft nog net geen ton gereden en op internet zie ik cuores met bijna het dubbele aan aantal kilometers. Wat mij opvalt is dat het net een kart is. Hij is erg pittig voor een 1.0 met 3 cilinders, en dat maakt het rijden erg leuk in zo'n karretje.
De cuore toont ook wel erg guitig, hij is klein maar fijn.
Ja je hoeft geen luxe of comfort te verwachten. Deze auto is voor als je droog in de stad van a naar b wil gaan zonder nat te worden of teveel te betalen. 1 op 16 in de stad is makkelijk te halen, €15,- per maand aan wegenbelasting is goed te doen. De verzekering is ongeveer een €100 per jaar.
Dus hij is erg goedkoop en doet wat hij moet doen. Hij rijdt, verwarmt en springt netjes om met het verbruik.
Stiekem vind ik hem nog wel leuk ook, hij daagt je uit om toch wel eens harder te gaan door de bochten en bij stoplichten.
- Betrouwbaarheid4
- Prestaties3
- Comfort2
- Kosten5
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Lees ook

Daihatsu Cuore XTi-12V (1999)

Elektrische Zeekr X nu al in Nederland

Elektrische opvolger Citroën C5 Aircross in 2025 in productie

Kleinste zevenzitter Mercedes-Benz: vanaf €57.486

Terugroepactie Toyota Corolla Cross om airbag, geen zorgen in Nederland
