Citroën Xsara Picasso 1.8i 16V (2002)

autoreview

Citroen Xsara Picasso
Citroen Xsara PicassoCitroen Xsara PicassoCitroen Xsara PicassoCitroen Xsara PicassoCitroen Xsara PicassoCitroen Xsara PicassoCitroen Xsara Picasso - interieurCitroen Xsara Picasso - interieur

Signalement

UitvoeringXsara Picasso 1.8i 16V
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2002
Jaar van aanschaf2002
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Kijkende naar een nieuwe auto kwamen we er al snel achter dat het een MPV moest worden. De Zafira van Opel was onze eerste optie maar de inruilprijs van onze Omega was bedroevend (Opel weer 1 klant armer); de Scenic van Renault was keuze 2 maar interieur vond ik dermate verouderd (heb zelf een Megane Coupe 16v gereden) dat ook deze afviel. Toyota Corolla Verso was te klein. Bleef over de Citroen. Een opvallende verschijning (die niet veel rond reed meenden wij toen nog) met een plezierige indeling en veel, heel veel ruimte. We kozen voor het Plaisir model maar werden teleurgesteld dat er dan geen opties meer op konden (open dak, mistlampen). Na een korte wachttijd kregen we een telefoontje dat de auto er was. Wat bleek: geen Plaisir maar een model met een meer aansprekende bekleding en zelfs met cruise control. Kijk dan ga ik niet klagen en zeggen dat ik perse een Plaisir wil met die oerlelijke bekleding.
We hebben de auto nu ruim 2 jaar en zijn nog altijd ruim tevreden. De auto rijdt comfortabel; weet raad met alle spullen die ofwel op vakantie meegaan ofwel naar het milieupark moeten; de pubers op de achterbank hebben zeeen van ruimte. Alle luxe die er op zit is nuttig gebleken. Al met al geen slechte keuze om de Sport uitvoering van de Omega snel te doen vergeten.
Moest ik de auto nu echter weer kiezen dan zou ik echter twijfelen. Je raakt toch wel snel uitgekeken op de digitale meters; het kwaliteitsnivo is niet Duits en tja...je ziet hem nu wel erg vaak rijden. En je wilt je toch onderscheiden van de grijze massa...

PROBLEMEN

Terugroepactie ivm digitaal dashboard (module vervangen waarbij de boel niet echt netjes is teruggezet)
Lampje motormanagementsysteem gaat regelmatig branden (vooral bij nat weer); motor schokt dan effe en gaat dan op beperkt toerental verder. Herstarten lost het probleem in 90% van de gevallen op. Tijdens de zoemrvakantie is dat na 1 uurtje rijden ook al gebeurd (zonder terugval in toeren). Om niet in de nek geslagen te worden door een of andere garagist twee weken met door blijven rijden. In de garage hebben ze ook niet constateren wat het is geweest.

6,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.