Citroën Xsara Picasso 1.8i 16V (2000)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Xsara Picasso 1.8i 16V |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2000 |
Jaar van aanschaf | 2007 |
KM-stand bij aanschaf | 110.000 km |
KM-stand laatst | 169.602 km |
Ervaringen
- 168.000 km
We rijden nu bijna 4 jaar in de Picasso en dat valt niet tegen. De auto is ruim, overal zitten opberg vakken en de 3 zetels achterin bieden lekker veel ruimte. Als je in het midden zit kun je je bene lekker helemaal strekken! Ook de bagageruimte is ruim voldoende.
De Picasso rijdt redelijk, hij is zacht geveerd. Drempels merk je bijna niet. Wat je wel merkt is windgeruis bij hogere snelheden en dat het een vrij hoge auto is. Bij harde wind krijg je nogal eens een windvlaag voor je kiezen.
Ronduit gevaarlijk is de A-stijl bij de bestuurder. Die ontneemt zicht bij een bocht naar links. Oppassen dus!
De Picasso is zuinig op de snelweg, 1:15 ongeveer en in het stadsverkeer ongeveer 1:10. De 1.8 liter motor vind ik zelf netaan voldoende. Op vakantie in de bergen en vol bepakt heeft hij moeite om mee te komen en moeten we noodgedwongen naar de rechterbaan.
Problemen
- 168.000 km
We hebben in de afgelopen 4 jaar naar mijn zin teveel probleempjes en reparaties gehad. Een opsomming:
km 121.000 stuurbekrachtiging defect 230EUR
km 123.000 mistlamp defect, kenteken verl. lamp defect, nieuwe remschijven en blokken 450 EURO
km 125.000 armsteun kapot, brak zomaar af. boordcomputer op hol. Nieuwe sleutels moeten laten maken. 280 EUR
km 126.000 airco vullen + controle 150 EUR
km 138.000 ruitenwisser motor defect 100 EUR
km 139.000 nieuwe banden 450 EUR
km 140.000 multiriem aan flarden. Het leek wel een oorlogszone onder de motorkap, lekker midden in de nacht onderweg! 100EUR
km 153.000 remcilinder, remvoering 300 EUR
km 153.000 wiellager 115 EUR
km 157.000 gr. beurt 350 EUR
km 158.000 koppeling set + versnellingsbakolie 700 EUR
km 166.000 remschijven, blokken en stab. stang 300 EUR
Verder nog een nieuwe uitlaat (300 EUR) en ieder jaar moet de airco bijgevuld worden. Hij loopt gedurende het jaar blijkbaar leeg. Een gaatje is niet te vinden. Ik laat dat doen bij een airco station in de buurt voor 35 euro dus dat valt mee.
Update
- 169.602 km
De auto is APK gekeurd en dat kostte weer 300 euro. Geen verrassing meer, wel ergernis.
Een lampje, ruitenwisser, Remslangen, remolie en multiriem zijn vervangen. De multiriem is een constante bron van ergernis. Bij vochtig weer piept en slipt hij dat het een lieve lust is.
- Betrouwbaarheid3
- Prestaties4
- Comfort4
- Kosten2
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Uitgelicht aanbod
Lees ook

Klokje Rond: Citroën Xsara Picasso 2.0 HDi (2000)

Occasion Test: Citroën Xsara Picasso 1.8i 16V Exclusive (2003)

Citroën Xsara Picasso 1.8i 16V (2003)

Citroen Xsara Picasso 1.8i 16V (2000)

Praktijkervaring Citroën C5 Aircross: dit vinden eigenaren van hun auto
