Citroën Xsara Picasso 1.8i 16V (2000)

autoreview

Citroen Xsara Picasso
Citroen Xsara PicassoCitroen Xsara PicassoCitroen Xsara PicassoCitroen Xsara PicassoCitroen Xsara PicassoCitroen Xsara PicassoCitroen Xsara Picasso - interieurCitroen Xsara Picasso - interieur

Signalement

UitvoeringXsara Picasso 1.8i 16V
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2000
Jaar van aanschaf2008
KM-stand bij aanschaf109.865 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Zat te twijfelen tussen een sedan en een mpv. Een mpv leek mij toch erg handig, gezien de ruimte (en een kind). Ik had al heel wat mpv’s bekeken, maar de Citroën Xsara Picasso is toch de mooiste. Uiteindelijk een proefrit gemaakt, en ik was gelijk verkocht. Wat een ruimte als je binnenin zit! De stoelen kunnen lekker opgeklapt worden op de achterbank! Hij rijdt best stil, alleen bij slecht wegdek hoor je veel geruis, mede door de banden (Michelin). Veel leuke vakjes en zakjes. En ook een aantal verborgen vakjes. Alleen mis in wel een zonnebrilhouder ergens aan het dak, maar goed.. Afstandsbediening bleek bij aankoop kapot te zijn (deed het bij de proefrit), maar werd netjes onder garantie besteld (binnenkort vervangen). Hij vangt wel wat wind op, ook al waait het niet hard, je voelt de wagen toch een beetje schudden. Hij slurpt niet teveel benzine, maar de meter klopt ook niet helemaal. Hij verspringt vaak bij het kijken naar de gemiddelde kilometers voordat je weer moet gaan tanken. De climate control is erg handig, maar als je dan eenmaal ontwaseming voorruit aan hebt, kan je hem niet uitzetten?! Na een tijdje gaat ie wel vanzelf uit. De deuren die kraken ook, maar door het in te spuiten met WD40 wordt het grotendeels verholpen (de scharnieren). De auto zit ook best wel hoog, je kan de voorgangers goed zien. Alleen bij rotondes moet je wel even oppassen, soms zie je de auto’s niet aan komen. En vaak moet je ook inhouden en niet te snel gaan bij het maken van bochten. Ben bij mijn oude auto gewend om met 35-40 een bocht te maken, bij deze moet je duidelijk even terug naar 30 of lager. Bij het terugschakelen moet je ook duidelijk lager dan de grens zitten, bijv. onder de 30 kan ie pas in z’n 2.

+ 12-volt plug op achterbank;
+ Stoelen eraf te halen;
+ Veel vakjes;
+ Losse stoelenl;
+ Zachte stoelen;

PROBLEMEN

- Afstandsbediening defect;
- Wiebelt bij geringste wind;
- Verbruiksmeter verspringt vaak;
- Climate control is af en toe erg koppig;
- Deuren kraken;
- Terugschakelen stroef.

4,3
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    5
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens