Citroën Xsara Picasso 1.8i 16V (2000)

autoreview

Citroen Xsara Picasso
Citroen Xsara PicassoCitroen Xsara PicassoCitroen Xsara PicassoCitroen Xsara PicassoCitroen Xsara PicassoCitroen Xsara PicassoCitroen Xsara Picasso - interieurCitroen Xsara Picasso - interieur

Signalement

UitvoeringXsara Picasso 1.8i 16V
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2000
Jaar van aanschaf2004
KM-stand bij aanschaf153.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

De Picasso is lekker ruim en heeft veel glas, dus het uitzicht is goed.
In eerste instantie viel de ruime en complete uitrusting op.
Al snel begonnen de eerste problemen na de aflevering, nog tijdens garantie.
Brandstofmeter onbetrouwbaar, airco defect, motor storingen. We gingen er vanuit dat een moderne benzinemotor, dealer onderhouden met 150k op de teller nog in puike staat kon verkeren. Volgens ons kan dat nog steeds echter niet bij Citroen.
De benzinemeter heeft de dealer nooit goed gekregen met als gevolg dat we een paar keer op de vluchtstrook stil hebben gestaan met een benzinemeter die nog een kwart aangaf maar geen druppel meer in de tank. De airco was na 3 jaar eindelijk ok, maar ondertussen was bijna het hele systeem vervangen (waarbij de condensor) voor eigen rekening. Oh ja, laat je airco nooit bij een dealer maken/onderhouden maar zoek een airco specialist. Is bijna de helft goedkoper, zelfde onderdelen en iemand die wel verstand van airco’s heeft. 1.8 16v moet veel moeite doen, met veel herrie, om een beetje mee te komen. Motor maakt veel toeren in 5. Optrekken / file rijden naar vanwege bokkende, snel afslaande motor en moeilijk te doseren koppelingspedaal. Stoelen zijn te zacht voor lange ritten en hebben geen zijdelingse steun. Wel veel ruimte en opbergvakken en 6 airbags aan boord. Jammmer van die storingen en de slechte dealer(s). Auto ingeruild voor een iets oudere E-klasse combi, wat een verschil, wat een kwaliteit, wat een geweldige auto is dat!

PROBLEMEN

Airco stuk (compressor vervangen, condensor vervangen, meerdere malen opnieuw afgeperst)
Motormanagement storingen (computer meerdere malen reset)
Contactslot vervangen (onterecht dynamo was stuk)
Dynamo vervangen + spanrollen.
Multiriem en motor giert heel erg na vervangen spanrollen (waarshijnlijk weer te strak gezet)
Benzine meter niet te vertrouwen, wordt of te positief of te negatief afgesteld, na 4 keer naar de dealer te zijn geweest de hoop maar opgegeven.
Interieur sensor airco vervangen vanwege slechte werking airco.
Nog heel wat kleinere dingen.

2,0
  • Betrouwbaarheid
    1
  • Prestaties
    2
  • Comfort
    3
  • Kosten
    2
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens