Citroën BX 16 TGI (1992) #2
autoreview
Signalement
Uitvoering | BX 16 TGI |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 1992 |
Jaar van aanschaf | 2001 |
KM-stand bij aanschaf | 110.000 km |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
BX gekocht voor fl. 2000. Dacht een goede koop te hebben gedaan, maar helaas: wat een afschuwelijke auto. Echt alles gaat spontaan kapot: veerpotten lekken, zeer hoog olieverbruik (liter/500 km), scharnieren breken af van dashboard-kastje, hoedenplankophanging kapot, reservewielophanging niet meer los te krijgen, raammechanisme totaal weggeroest (ruit viel zo naar beneden), af en toe doet de rchtingaanwijzer het niet meer, lak op voorspatborden zie je met de tijd gewoon verdwijnen, hoog verbruik, zware sturing, olielekkage, slechte stand van stuurwiel t.o.v.stoel: je armen worden binnen de kortste keren moe, zeer dun plaatmateriaal: deuken springen er spontaan in, aanjager verwarming defect,na een uitgebreide wasbeurt inclusief motorblok wilde de auto niet meer starten en was pas weer na urenlang fohnen weer aan de praat te krijgen en heeft daarna nooit meer hetzelfde op gasgeven gereageerd als tevoren, remmen liepen aan doordat remschijven door corrosie steeds dikker werden.
PROBLEMEN
Genoeg zou ik zeggen. Wat wel redelijk goed was waren de stoelen (goede kuipstoelen) en de vering die redelijk comfortabel genoemd mag worden, verkeerdrempels zijn geen probleem.
De BX is echt een auto voor mensen die handig zijn in autoreparatie want onderdelen zijn vaak zo duur dat ze meer kosten dan de aoto nog opbrengt.
Ik heb de auto bij een Citroënspecialist neer mogen zetten tussen een rijtje van dezelfde krakkemikken, blij dat ik er vanaf was.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.