BMW Z4 Roadster sDrive20i High Executive (2014)

autoreview

BMW Z4 Roadster sDrive20i High Executive (2014)

Signalement

UitvoeringZ4 Roadster sDrive20i High Executive
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2014
Jaar van aanschaf2021
KM-stand bij aanschaf43.000 km
KM-stand laatst49.000 km
Lezerswaardering: 71%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Eerste meters

  • 45.000 km

16-3-2021:
Ik heb de Z4 nu een paar weken in het bezit. De eerste 1000km zijn een feit, dus kan een voorzichtige eerste indruk geven. Ik wil meer informatie geven in de loop van de tijd.
Ik heb deze auto gekocht als mijn dagelijks vervoermiddel. Het Hollandse weer dus in zijn volle glorie.

Eerste indruk:
Een heerlijke auto. zowel als het mooi weer is met de kap open, als met gesloten dak rijdt het heerlijk. De auto is voorzien van alle benodigde snufjes (ga niet voor het instapmodel!!!). In het Noord-Hollandse weer blijkt bv. de regensensor een groot genot.

Overwegingen bij aankoop:
- Dit is geen goedkope auto. Noch in aanschaf, noch in onderhoud. Voor iemand met een paar centen om aan een hobby uit te geven is het rendement wel groot: smiles per mile zijn gigantisch.
- Belangrijkste punt: ga een lange proefrit maken. Ik kwam er bij een rit van ruim een uur bij een eerdere auto achter dat de instap-model-stoelen bij een langere rit niet voldoende ondersteuning gaven. Tip: ga (ook hier) voor de veelvuldig verstelbare sportstoelen.
- Ik heb gekeken naar de 1.8 en de 6-pitters. Eerlijkheid: een 6-pitter had ik erg mooi gevonden. Helaas zijn de goeie hierbij slecht te vinden, dan wel buiten mijn budget. Tussen de 1.8 en 2.0 zit ogenschijnlijk weinig verschil. De 1.8 rijdt opzich prima, maar de 2.0 voelt steviger aan en verrijkt de rij-ervaring van de auto. Het voelt net meer premium en stevig aan.
- Deze auto komt origineel uit Duitsland. Geïmporteerd door een premium-auto dealer en op de NL-markt gebracht. De buitenlandse auto's zijn over het algemeen gelijk geprijsd als de NL wagens, maar dan met meer opties en minder KM op de teller. Let wel goed of de gebruikssporen (leer-slijtage op de stoel en schakelpook) overeenkomt met de KM-stand als er geen uitgebreide onderhoudshistorie bij de auto zit.
- Handgeschakeld vs automaat. Voor een tour-auto zou je zeggen: automaat en cruise-control is de keuze. Dit was ook mijn eerste ingeving. Na diverse proefritten ben ik erg blij met de keuze voor de handgeschakelde versie. Het geeft wat meer beleving voor de echte "petrol-head".

Om te rijden:
Dit is een echte tour-auto. Veel vrienden vragen hoe hard 'ie gaat. Dit is bij deze auto wel leuk, maar volgens mij ondergeschikt. De auto komt beter in zijn rol als kilometer-vreter en road-trip plezier dan als scheur-ijzer.
Comfort en ontspannen rijden is de sterkste kant van deze auto.

Updates zodra ik meer ervaringen heb.
Gr, Sander

Eersta paar duizend KM

  • 49.000 km

Update december 2021:

Ik geniet met volle teugen van deze wagen.
Zoals verwacht: deze auto levert "smiles per mile".
Hij rijdt heerlijk, geeft me een grijns op mijn gezicht iedere keer dat ik erin stap.
Meeste gebruik: dagelijks vervoer en trips 1-2 uur rijden.

Vanwege COVID-dingen nog weinig langere road-trips gedaan (staan nog wel op de wensenlijst). Voor de dagelijkse dingen een prima auto. Niet de eerste wagen die je bedenkt om mee naar de supermarkt te gaan, maar hij doet het prima. Ook laatst voor een zakentrip een grote tas meegenomen, paste prima achterin (dak kon toen niet meer open).

Voor de korte trips merk ik dat ik eerder kies voor landweggetjes en N-wegen ipv snelwegen. Dit, gewoon omdat de auto daar zo'n genot is. Hij is prima op de snelweg, begrijp me niet verkeerd, maar het verschil met andere auto's merk je meer op de "leuke" weggetjes.

Zou ik de auto na de eerste maanden nog steeds aanraden?
Ja. Ik blijf bij mijn keuze voor deze auto. Ik ontdek weinig nadelen aan de wagen, en geniet met volle teugen.

Waar ik wel benieuwd naar ben is hoe mijn ervaringen zijn in het winterseizoen. Update volgt.

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (6)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.