BMW M3 Coupé (1993)

autoreview

BMW M3 Coupé (1993)

Signalement

UitvoeringM3 Coupé
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1993
Jaar van aanschaf2010
KM-stand bij aanschaf155.000 km
KM-stand laatst156.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Eindelijk een M3

  • 156.000 km

Na twee 325ers (E36 cabrio en coupe) en een Audi S4 cabrio, eindelijk een mooie M3 coupe gevonden, uit 1993. Het is een "Monaco" uitvoering, die in 1999 geïmporteerd is (uit Duitsland). De monaco uitvoering schijn je te kunnen baseren op het feit dat er airco én een schuifdak in zitten. Daarnaast geen koplampverstelling, wat voor NL en Dld auto's wel standaard was. Tenslotte is de taalinstelling niet op Duits te krijgen... maar Engels is natuurlijk geen probleem.

De auto is erg netjes, en de voor mij belangrijke opties zitten erop en erin:
- sportstoelen: 7-voudig verstelbaar, leer en elektrisch, (dat laatste had niet perse gehoeven)
- Cruise control (ik kan eigenlijk niet meer zonder, zeldzaam op een M3 coupe)
- Schuifdak (daardoor inderdaad wat weinig ruimte voor een helm, Paul!)

De leeftijd (17 jaar!) is de auto nauwelijks aan te zien. Geen krassen, alles erg strak, geen roest plekjes aan de spatbord randen. Ook het interieur is erg netjes, de bekende slijtplekken op het leer op de bestuurders stoel zijn niet aanwezig. Verder nog geen uitvallende pixels op de (volle) boordcomputer.

Behalve 18" OZ superleggera wielen lijkt de auto zo uit de fabriek te komen, geen spoilers, booskijkers en dergelijke. Ook staat de auto voor iets lager dan normaal door de verstelbare ophanging.

De velgen en schokdempers zorgen er volgens mij voor dat het comfort niet optimaal is. De auto ‘stuitert’ behoorlijk, ook nadat de demping van de voordempers aangepast is. Om iets comfort terug te winnen, twee orginele sets 17” M3 velgen op de kop getikt. 1 set 7,5Jx17 voor winterbanden, 1 breedset contour velgen voor de zomer.

Op de (vochtige) Nordschleife bleek ook dat de achterkant supersnel uitbreekt, ook zonder veel gas te geven. De bandendruk aanpassen hielp iets, maar de auto blijft tricky.

Er zijn wel wat aandachtspuntjes, maar met de garage zullen die wel verholpen gaan worden: de elektrische spiegelverstelling doet het niet, koplampen vochtig, raar geluid bij ophanging RA, V-snaar piept soms en niet alle lampjes in het dashboard doen het.

Voorlopig kan ik –als een kind zo blij- hier mijn woon-werk en privé kilometers fiscaal vriendelijk mee maken (bijtelling over marktwaarde ipv cataloguswaarde).
Daarnaast zal ik de verschillende circuits in en om Nederland er mee verkennen, hoewel dat bijna heiligschennis is met een dergelijk mooi exemplaar. Als dat goed gaat ga ik ook kijken of het motormanagement nog iets aan te passen is voor nóg meer pep.

3,5
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    5
  • Comfort
    2
  • Kosten
    3
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE BMW 3-serie

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (7)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens