Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • BMW
  • 3-serie Coupé

BMW 320i Coupé (1993)

autoreview

1
BMW 320i Coupé (1993)
Anoniem
  • Gebruikersreview
4 juni 2011 om 19:18
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

Uitvoering320i Coupé
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1993
Jaar van aanschaf2010
KM-stand bij aanschaf214.000 km
KM-stand laatst229.500 km
Lezerswaardering: 16%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

  • 4 juni 2011

De Zoektocht
Voordat ik Juli afgelopen jaar mijn rijbewijs haalde was ik al enige tijd op zoek naar een 'leuke' auto. Potentiële kandiaten waren een Audi A4, VW Golf IV en BMW 3-Serie.
De Golf viel als eerste af, want te duur (een goed exemplaar tenminste) en eigenlijk ook vrij 'gewoontjes'. Een mooie A4 met 125pk of 150pk sterke 1.8 liter ging ook algauw 3000 euro kosten en het beoogde budget was 2500 euro. Uiteindelijk besloten voor de 3-Serie E36 te gaan.

Toch makkelijker gezegd dan gedaan. Veel rondneuzen op oa. marktplaats leerde mij dat in NL vooral afgetrapte exemplaren rondreden, grotendeels (duitse) import. Toch maar eens op een duitse autosite gekeken en het aanbod is enorm, variërend van schroot tot 1.Hand exemplaren. Op een uurtje rijden, vlakbij Osnabrück een mooie 320i gevonden, afkomstig van 1e eigenaar en het gehele onderhoudsboekje ingevuld. De beste man was gepensioneerd en had zichzelf beloond met een nieuwe 3 coupé mét automaat. Een paar optische beschadigingen aan voorbumper, bestuurderstoel en piepkleine blaasjes rond de wielkast linksachter waren geen direct probleem. Proefrit was geen enkel bezwaar, de verkoper ging met ons mee. Weekendje erover nagedacht en uiteindelijk de auto voor een scherpe prijs, zonder garantie gekocht en hij werd voor de deur in NL afgeleverd.
Een week later de keuring bij de RDW probleemloos doorstaan en weer een week later voorzien van NL kenteken.

Rijbewijs binnen
Na de eindexamens direct begonnen met rijlessen, al met al een pak geld, maar wel binnen 5 weken een papiertje rijker.
Aangezien ik in Enschede studeer en dit betekent dat er wekelijks tussen de 250 en 300 gereden wordt, is een E36 niet de goedkoopste optie, maarja daar hebben we natuurlijk zelf voor gekozen.

Problemen/Onderhoud
214.000 km: bij aanschaf nieuwe banden zonder meerprijs
214.500 km: olie + filters vervangen
V-snaar vervangen, remleidingen voor vervangen, lampje linksachter vervangen.
218.000 km: ineens tijdens het rijden wil de motor niet boven de 3000 toeren, het is alsof je een stoot terug krijgt, voor het stoplicht slaat de motor af. Langzaam en met stotterende motor richting school gereden. Einde van de middag, weer terug lopen naar de auto, starten in 1x, motor loopt weer 100%. In de garage ernaar gekeken, niks te ontdekken.
218.100 km: bobines vervangen in de hoop dat het probleem verholpen is
220.420 km: Opnieuw hetzelfde gedonder, dit keer is het nog erger, de motor loopt erg 'rauw' en wil niet boven de 2000 toeren. Direct langzaam naar de garage gereden en we stonden voor een raadsel.
221.900 km: auto 'kraakt' bij verkeersdrempels, ervoor gekozen de rubbers van de stabilisatorstang te vervangen. Gezien klein prijsverschil tussen 'normale' en M3 rubbers gekozen voor M3 rubbers.
Probleem verholpen en wegligging is absoluut verbeterd! Ligt nog strakker op de weg dan voorheen.
In dezelfde week erachtergekomen dat de radiateur lekt, een relatief dure reparatie, maar helaas noodzakelijk dus nieuwe radiateur gemonteerd.
222.000 km: sinds ± km stand 221.000 tank ik geen BP ultimate meer, maar gewoon Euro95. Sindsdien geen storingen meer gehad.
222.500 km: Vanaf half december t/m begin Februari heeft de auto stil gestaan. Winterbanden vond ik zo schandalig duur dat ik de RAV4 van mijn vader heb gereden gedurende de sneeuwperiode. Moet eerlijk zeggen, dat is toch een iets veiliger gevoel en het scheelt veel geld. Gevolg is wel dat de accu van de BMW kapot is gevroren, dus nieuwe accu gemonteerd.
223.985 km: In de week van 12 maart is de auto gebracht voor de APK, probleemloos erdoorheen gekomen.
225.580 km: Auto is nu ruim 1 jaar in bezit en heeft er sindsdien dik 11.000 km opzitten, sinds ik gewone Euro95 tank nooit meer problemen gehad met inhoudende motor of wat dan ook. Auto rijdt uitstekend en dit kalender jaar nog geen enkel probleem tegengekomen.

Verbruik:
In het begin vroeg ik me wel af hoe hoog het verbruik zou zijn, met de nadruk op hoog. Een jaar later moet ik eerlijk zeggen dat het idee dat 6 cylinder BMW's zuipschuiten zijn, ontzettend meevalt. Althans, in mijn geval. Ik ben beslist geen slome bestuurder, en hij mag regelmatig door tot 4500/5000 toeren bij het uitrijden v.d. bebouwde kom. Uiteraard alleen wanneer goed warmgereden. Het gemiddelde verbruik ligt rond de 1 op 12.
Bij een cruise-snelheid van 180-200 in Duitsland ligt het verbruik flink hoger, maar desondanks nog acceptabel met 1 op 7.

Afscheid?
Al met al ben ik dik tevreden over de BMW, en ik zou het niet erg vinden om door te rijden tot de 3 ton. Maar het gemis van een cabrio, is ondanks het dakraam toch wel groot. De auto staat te koop, omdat de BMW én een cabrio samen gewoon te betalen is voor een student.

Verkocht!

  • 229.500 km
  • 26 april 2012

na ruim een jaar heb ik afscheid genomen van deze E36. Meer volgt.

3,8
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    4
  • Kosten
    3
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
  • Rijd je zelf met een BMW 3-serie? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de BMW 3-serie
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

PRIVATE LEASE BMW 3-serie

INFO
Athlon
Athlon
BMW 318i Business Edition (4D/8A)
€ 649
Stel samen ▸
Arval
Arval
BMW 318i Touring Business Edition (5D/8A)
€ 644
 
BMW 3-serie in de Private Lease Vergelijker

Uitgelicht aanbod

    BMW 316i Executive

    BMW 316i Executive

    • 1997
    • 299.567 km

    € 1.650

    BMW 3-serie Cabrio 325i Elek. dak, i.z.g.st. Airco, incl. historie

    BMW 3-serie Cabrio 325i Elek. dak, i.z.g.st. Airco, incl. historie

    • 1992
    • 135.924 km

    € 32.900

    BMW 3-serie Coupé M3 - Sublieme staat - 74.140 KM

    BMW 3-serie Coupé M3 - Sublieme staat - 74.140 KM

    • 1993
    • 74.140 km

    € 43.950

Meer BMW 3-serie occasions

Gerelateerde forumtopics

  • BMW 3-Serie G20/G21 | Nieuw: i3 (CN)

    489
    • 14 mei 2022

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • BMW 3-serie specificaties
  • BMW 3-serie occasions
  • BMW 3-serie video's
Advies en informatie
  • BMW 3-serie tests
  • BMW 3-serie gebruikersreviews
  • BMW 3-serie index
PREMIUM
BMW M440i xDrive Gran Coupe - Test

BMW M440i xDrive Gran Coupe - Test

Over het uiterlijk van de nieuwe 4-serie Gran Coupe kun je al een halve editie van AutoWeek...

Lees meer
 

BMW 3-serie reviews

  • Gebruikersreview
    BMW 316i Coupé (1998)

    BMW 316i Coupé (1998)

    2
    • 24 juli 2013
  • Gebruikersreview
    BMW M3 Coupé (1993)

    BMW M3 Coupé (1993)

    5
    • 27 mei 2012
  • Gebruikersreview
    BMW 320i Coupé (1993)

    BMW 320i Coupé (1993)

    4
    • 18 maart 2012
  • Gebruikersreview
    BMW 320i Coupé (1993)

    BMW 320i Coupé (1993)

    1
    • 4 juni 2011
  • Gebruikersreview
    BMW M3 Coupé (1993)

    BMW M3 Coupé (1993)

    7
    • 24 november 2010
  • Gebruikersreview
    BMW 316i Coupé Executive (1997)

    BMW 316i Coupé Executive (1997)

    12
    • 22 september 2010
  • Gebruikersreview
    BMW 316i Coupé Executive (1996)

    BMW 316i Coupé Executive (1996)

    3
    • 19 september 2010
meer reviews
BMW M3 – 2001 – 314.221 km - Klokje Rond

BMW M3 – 2001 – 314.221 km - Klokje Rond

Vier jaar lang stond deze BMW M3 in de tuin van de vader van Laurens Westerdijk in weer en...

Lees meer

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • BMW M3 – 2001 – 314.221 km - Klokje Rond

    BMW M3 – 2001 – 314.221 km - Klokje Rond

    • 16 mei 2022
  • Nieuws
    Gefacelifte BMW 3-serie nu ook als non-L

    Gefacelifte BMW 3-serie nu ook als non-L

    29
    • 16 mei 2022
  • Nieuws
    BMW 3-serie facelift gelekt

    BMW 3-serie facelift gelekt

    62
    • 13 mei 2022
  • Nieuws
    BMW 315 (1983) - Liefhebber Gezocht

    BMW 315 (1983) - Liefhebber Gezocht

    67
    • 3 mei 2022
  • Gebruikersreview
    BMW 330e Touring (2021)

    BMW 330e Touring (2021)

    18
    • 1 mei 2022
  • Achtergrond
    BMW 320i vs. Alfa Romeo 155 V6 - Uit de Oude Doos

    BMW 320i vs. Alfa Romeo 155 V6 - Uit de...

    80
    • 20 april 2022
  • Mercedes-Benz C300e Estate – BMW 330e xDrive touring - Dubbeltest

    Mercedes-Benz C300e Estate – BMW 330e xDrive...

    • 15 april 2022
Merk
Merk
  • BMW M3 – 2001 – 314.221 km - Klokje Rond

    BMW M3 – 2001 – 314.221 km - Klokje Rond

    • 16 mei 2022
  • Nieuws
    Gefacelifte BMW 3-serie nu ook als non-L

    Gefacelifte BMW 3-serie nu ook als non-L

    29
    • 16 mei 2022
  • Nieuws
    BMW XM: 650 pk sterk plug-in hybride bakbeest

    BMW XM: 650 pk sterk plug-in hybride bakbeest

    • 16 mei 2022
  • Gebruikersreview
    BMW iX3 High Executive (2021)

    BMW iX3 High Executive (2021)

    7
    • 13 mei 2022
  • Nieuws
    BMW 3-serie facelift gelekt

    BMW 3-serie facelift gelekt

    62
    • 13 mei 2022
  • Nieuws
    BMW en Volkswagen: EV’s snel net zo winstgevend als de rest

    BMW en Volkswagen: EV’s snel net zo winstgevend...

    86
    • 12 mei 2022
  • Nieuws
    'BMW werkt aan 30 procent goedkopere accu's'

    'BMW werkt aan 30 procent goedkopere accu's'

    48
    • 11 mei 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden