BMW 750i (1995)
autoreview
Signalement
Uitvoering | 750i |
---|---|
Versnellingen | 4, Automaat |
Bouwjaar | 1995 |
Jaar van aanschaf | 2004 |
KM-stand bij aanschaf | 78.000 km |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
Wat een geweldige auto, ik had echt nooit gedacht dat een auto mij zo’n goed gevoel zou kunnen geven. Deze auto is instaat om een eventueel pesthumeur te verzachten, om vervolgens met een beter humeur weer uit te stappen!
Een motor die zo geruisloos en soepel loopt dat fietsers niet aan de kant gaan omdat ze je eenvoudig weg niet hebben horen aankomen.
Maar wees gerust, deze standaard ingeschakelde
whispermode is heel eenvoudig uit te schakelen door die ene grote schakelaar; het gaspedaal.
Bedien je deze volledig breekt de hel los; moeiteloos en als een speer door naar de afgeregelde 250km/uur auf die autobahn.
Hoe snel zou ie werkelijk zijn??
Wel kickdown loslaten als je 250km/u rijdt, anders schakelt ie niet door naar de 5e versnelling!
Daar waar je toch bij de meeste auto’s het gaspedaal
wel door de bodem heen wilt trappen om nog maar een
kilometertje extra te versnellen, neemt deze auto genoegen met half gas.
Met 2000kg auto in 6,35 gemeten seconden naar 100km/u.
Niet dat ik dit allemaal vaak doe, integendeel, gewoon genieten van het ultieme rijgenot dat deze auto geeft bij normaal gebruik.
De perfecte auto om even te lunchen in Maastricht op zomaar een zondag, of om naar Parijs, Le mont st. Michel of Madrid te zoeven.
En dan ’s nachts doorrijden want dan krijgt het interieur een extra dimensie door geweldige sfeerverlichting en een zee van verlichte toetsen en schakelaars.
Gekocht als 9 jaar oude auto voor nog geen 10% van de nieuwprijs van 110000 euro, met nog geen 80000km op de teller en in perfecte staat.
Alles electrisch, 1 druk op de memory toets en stoel, spiegels en stuur gaan in mijn positie staan.
Volledig in leer uitgevoerd,en alle opties die je maar kunt bedenken.
En alles hoogwaardige kwaliteit.
Nu 2 jaar in mijn bezit, geen mankementen gehad en 2 maal door de apk zonder ook maar 1 probleem.
Natuurlijk geen auto om dagelijks effe naar je werk te tuffen, gelukkig voor mij is dat vlakbij.
Een auto die ik heb puur voor het rijplezier, wat je zegt; een ’luxe’wagen.
Een auto die past en voelt als een fluwelen handschoen,
en zo ook behandelt dient te worden.
De 5.4 liter v12 is een wolf in schaapskleren, bijna val je in slaap door z’n zijdezachte gezoem, totdat........
Nog geen moment spijt gehad van de aankoop.
Iedere keer weer een plezier om in te rijden.
De 1 verklaart me voor gek, de ander glimlacht tot
achter zijn of haar oren.
Update 6-1-2008
Nog steeds dik tevreden met mijn bmwtje na 4 jaar.
Nu 4 maal door de apk zonder 1 mankement.
Onderhoud doe ik zelf en olie van automaat ook vervangen ook al hoeft dat
volgens de voorschriften niet.
Remrevisie gedaan en Sandtler geventileerde, geboorde en gegroefde remschijven gemonteerd omdat ik niet tevreden was over het hard remmen bij zeer hoge snelheid.
Remslangen vervangen door Goodridge roestvaststaal omvlochten exemplaren.
Remwerking is veel beter geworden en geeft veel vertrouwen auf die autobahn want daar moet je toch regelmatig stevig op de rem als je even wilt blazen.
Ook met de 750 op de Nurburgring gereden en dat is echt een aanrader.
Geen auto voor snel bochtenwerk maar lol heb je wel op de 21 kilometer
lange racebaan.
Na mijn eigen rondjes nog mee gereden met de M5 Ringtaxi bestuurd door een testrijder van bmw en dan merk je pas wat voertuigbeheersing is.
Op een lege baan door een ongeval kon de beste man zich helemaal uitleven en met brede glimlach liet hij me meemaken waartoe de M5 instaat is.
Wel een duur ticket van 180 euro voor 1 rondje maar hij had zeker voor dat zelfde geld aan bandenslijtage door lange driften.
En dat vermogen van die M5 is gigantisch, evenals het geluid.
Daarbij vergeleken is mijn v12 maar tam.
Topsnelheid van de auto nog even getest op weg naar huis en de navigatie gaf 257km per uur aan toen de begrenzer ingreep. En dat bij ongeveer 4300 toeren.
Leuk om met die snelheid Nederlandse automobilisten met sleurhut in te halen, op
de 31 net voor de grens. Nog heel even uitleven...
Ik had die gezichten wel even willen zien.
Verder rijd ik meestal wel netjes.
1 maal probleem gehad met een kapotte zender in de sleutel waardoor hij niet starte, gelukkig bij huis, en sindsdien altijd plastic portefeuillesleutel bij me.
Een auto waarmee ik op ieder willekeurig moment een wereldreis durf te beginnen en geen moment twijfel of ik ermee thuis kom.
PROBLEMEN
Geen problemen op een verstopt raamsproeiertje na (1 van de 6!)
Echt zuinig in verbruik en in de belasting is ie natuurlijk niet, daarom ook de gebruikskosten gewaardeerd met maar 3 sterren, maar wat je er voor terugkrijgt maakt dat ruimschoots weer goed.
Vaak auto wassen, want ja, dat ding moet wel glimmen.
Lang zoeken naar goed parkeerplekje.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.