BMW 530i Edition (2002)
autoreview
Signalement
Uitvoering | 530i Edition |
---|---|
Versnellingen | 5, Sequentiële Automaat |
Bouwjaar | 2002 |
Jaar van aanschaf | 2011 |
KM-stand bij aanschaf | 150.845 km |
KM-stand laatst | 0 km |
BMW E39 530i Lifestyle Edition
Al voor dat ik mijn rijbewijs had, keek ik al uit naar auto's die ik graag zou willen. Daardoor was het eigenlijk ook niet zo vreemd dat de BMW eerder op de stoep stond als ik het pasje in m'n zak had xD. Aangezien wij hier thuis toch een allemans auto hadden staan eerst een een paar weekjes in de Peugeot gereden,dat om niet overmoedig te worden met de Bimmer.
Uiteindelijk heb ik dus deze BMW 530i automaat uit 2002 in maart 2011 gekocht,
Ik moet zeggen dat deze gefacelifte funfer uit Dingolfing gewoon geweldig rijd en met zijn 3 liter moter en 231 pk onder het front gewoon niets tekort komt.
Of je met de auto nou gewoon relaxt wil cruisen, of voor het sportievere werk wil gaan, is dit er een auto voor.
Verder betrefd het een Lifestyle Edition voorzien van volledig ///M pakket, dus van binnen en buiten.
En is voorzien van de volgende opties:
Stof-/Leder Lifestyle Anthrazit
Servotronic (stuurbekrachtiging
snelheidsafhankelijk)
Multifunktioneel stuur
M kleuren gestikt Leder sportstuurwiel
M pakket interieur
LM wielen 8J/9Jx17 Radiaalspaak(32), 235/45-17 en 255/40-17
Alarmsysteem klasse 3 (SCM/TNO)
Elektrisch bediend zonnescherm
Zonnenschermen achterportieren
Velours matten
Interieurlijsten Gittergalvanik
Automatische dimmende binnenspiegel
ISOFIX bevestiging
Sportstoelen voor
Koplampsproeiers
Park Distance Control (PDC)
Regensensor
Xenon lampen voor dimlicht
Airconditioning, automatisch
Navigatiesysteem Professional MK-IV
DSP actief luidsprekersysteem
Autotelefoon GSM
CD wisselaar
M Technic sportonderstel
M Pakket exterieur
Lifestyle
Individual hemelbekleding Anthrazit
Individual witte knipperlichten
Er lagen eerst dus BMW Style 32 17 inch velgen onder, daar heel even mee gereden en toen een net setje in 18 inch gevonden met de maten 235/40-18 en 265/35-18.
Voor de winter een setje 16 inch style 50 ter beschikking. En sinds begin dit jaar ook een 18 inch set Style 42 in de schuur liggen om ooit op te knappen
Onderhoud:
Tot op heden toe nog niets groots, alleen het normale onderhoud, een maand geleden enkel 2 ruitensproeier pompjes laten vervangen (waren waarschijnlijk uitgedroogt en in de winter gescheurd omdat ik ze nooit gebruik) en een stabilisator stangetje.
Bij aankoop van de auto zelf een olieservice gegeven, al was dit niet nodig volgens het boekje, maar toch voor de zekerheid gedaan.
Ook is er sinds enkele dagen een Eisenmann Sport 76mm gemonteerd om er toch een enigsinds sportief geluidje uit te kunnen krijgen. Dit Duitse edelstaal moet nog even inbranden maar het geluid is toch al netjes brommend maar beschaafd.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.