BMW 520i (2009)

autoreview

BMW 5-serie
BMW 5-serieBMW 5-serieBMW 5-serieBMW 5-serieBMW 5-serieBMW 5-serieBMW 5-serieBMW 5-serieBMW 5-serieBMW 5-serieBMW 5-serieBMW 5-serieBMW 5-serie Touring

Signalement

Uitvoering520i
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2009
Jaar van aanschaf2010
KM-stand bij aanschaf16.489 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

BMW nerderland laat klant in de kou staan.

Ik heb eind 2010 een BMW 520i sedan gekocht bij de dealer in Amsterdam.
Deze auto zat nog tot september 2011 fabrieksgarantie op en 24 maanden Premium garantie op.
Als klant denk je dan dit zit goed.
Maar dit is niet waar bij de meeste andere merken wel maar bij BMW heb je een probleem.
Het begon eind januari 2011 de auto begon te happeren onder het rijden net of er iets over sloeg.
Ik heb hierover gebeld met de dealer in Amsterdam.
Geen probleem een afspraak gemaakt een dag vrij genomen en er heen gegaan.
Wat bleek een bobine stuk maar deze stond in backorder dus kon niet gelijk verholpen worden.
Ik zou gebeld worden als deze binnen was anderhalve week later werd ik gebeld het was binnen.
Ik een vrije dag genomen en naar Amsterdam.
De auto liep weer goed priema.
Half maart had ik het zelfde probleem.
Ik denk ik ga naar de dealer bij mij in de beurt dit was de BMW dealer in Apeldoorn. (Dusseldorp)
Deze heb ik verteld dat ik de auto in Amsterdam had gekocht en dat er al een bobine al was vervangen maar ik het probleem weer heb.
Deze belde mij in de middag dat er nog een bobine stuk was en dat ze allemaal werden vervangen.
Maar deze stonden in ook in backorder dus het kon een paar dagen duren geen probleem.
De volgende dag werd ik in de middag gebeld dat de auto klaar was dat was mooi snel.
Ik heb hem op gehaald en bij thuis komst zag ik dat het naambordje was vervangen door die van hun de andere plaat van de collega dealer BMW Amsterdam was vervangen dat vind ik niet erg belachelijk dat doe je niet.
Hier was ik niet over te spreken dit was zonder toestemming gebeurd !!
Ik heb hierover een email gestuurd maar nooit geen reactie op gehad.
Daarom heb ik dit ook gemeld bij de importeur.
Maar het ergste was de auto was ook niet goed.
Ik heb hier de dealer in Amsterdam over gebeld maar deze kon niet zien wat mijn in Apeldoorn er aan gedaan had, maar de 520 is volgens hen een auto die goed moet lopen zonder te happeren.
Ik heb daarom weer met Apeldoorn gebeld.
Deze zei mij dat er 2 bobine's waren vervangen en 4 injectoren.
Maar dat dit waarschijnlijk bij deze motor
hoorden en mijn dit niet kon veranderen.
Dit is vreemd want de auto liep met de proefrit en de 2 maanden daarna goed.
Volgens de dealer in Apeldoorn kon de dealer in Amsterdam dit wel vertellen dat dit niet hoorden omdat hun deze auto haden verkocht.
Ik heb hierna contact gezocht met BMW Nederland want ik vond het nu wel een keer tijd werd dat de auto goed word en ik had er ook nog fabrieksgarantie.
Deze heb ik het probleem voor gelegd en ook gevraagd naar vervangend vervoer want ik blijf niet aan het vrij nemen.
Ik kreeg een brief terug daar stond in dat het enige tijd in beslag kon nemen alvorens mijn ging reageren.
Dus ik moest maar door blijven rijden.
Ik heb hierover gebeld een gezegd dat ik geen anderhalve week zo blijf rijden.
Ik vind je koop een auto voor een hoop geld en hij loop dan niet goed dit is geen waar voor je geld.
Het ergste vond ik nog je komt niet verder als de telefooniste deze mevrouw zei wel dat ik geen vervangt vervoer kreeg want dat zit niet bij de fabrieksgarantie in.
Maar men zet wel onderaan hun brief dat Service en Klantgerichtheid bij hun hoog in het vaandel staan binnen de BMW organisatie.
Nou dat merk ik!!
Ik heb ook nog contact gezocht met de dealer in Amsterdam maar deze ging eerst onderling overleggen en een plan van aanpak maken.
Maar ondertussen moest ik maar blijven rijden en wachten.
En toen kreeg ik naar 5 maanden mijn sercicepas toe gestuurd wat snel zeg!!
Dit schijnt echt snel te zijn want sommige moeten er nog langer op wachten.
Ik heb ook nog een brief gestuurd naar een onafankelijke organisatie en deze adviseerde mijn een naar de rechtsbijstand te gaan of een advocaat te nemen.
Maar hier voelde ik niets voor.
Ik vind dat BMW Nederland gewoon zijn verantwoordelijkheid had moeten nemen en dit probleem had moeten oplossen want volgens mij betalen de klanten deze mensen ook en als wij particulieren of bedrijven geen BMW meer zouden kopen hebben hun geen werk meer.
Ik heb daarom maar besloten om een goede en een kwalitatieve auto te kopen en een waar ik goede ervaring mee heb.
En heb dus de BMW ingeruild en het probleem aan gegeven en ook gezegd dat de schik van de auto af is.
Tot slot heb ik BMW dit via de email laten weten en een paar vragen gesteld maar je krijg gewoon geen antwoord.
Ik denk zelf dat men in Duitsland bij BMW dit niet heeft bedoeld als service en klantgerichtheid.

4,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (11)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.