BMW 520i (2003)
autoreview
Signalement
Uitvoering | 520i |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2003 |
Jaar van aanschaf | 2010 |
KM-stand bij aanschaf | 183.000 km |
KM-stand laatst | 198.000 km |
BMW = prut
- 198.000 km
Na 15 000 km in een 7 jaar oude e39 520i gereden te hebben wil ik zeggen WAT EEN SLECHTE AUTO! Ik heb in heel wat merken gereden maar BMW slaat alles. In geen enkele andere merk heb ik dit meegemaakt. Cardanas kapot, stuurhuis kapot, motor kapot, uitlaat kapot, lambda kapot, airco kapot, thermostaat kapot, lmm kapot, lambda kapot, olieverbruik, draagarmen kapot, pixels weg, in de winter vastvriezen van deuren en ga zo maar door. Na het lezen van een horrorverhaal van iemand anders met ook een E39 die de auto had gekocht voor 5000 euro en binnen no time nog eens 5000 euro gespendeerd had aan reparaties en nog steeds vroeg 'en als ik dit vervang wordt het dan beter?' heb ik de mankementen niet laten maken maar doorgereden en toen verkocht.
Ik ben me verder gaan verdiepen in BMW op diverse fora 's op internet zoals autoweek, prikbord bmw enz. Overal lees je van gebruikers dat ze eindelijk kiezen voor Duitse degelijkheid. Ze beginnen met 'de auto rijdt strak en goed maar er is een kleinigheid'. Die kleinigheid blijkt een niet uit de BMWwereld te helpen euvel te zijn. Hierna blijven de kleinigheden komen en op een gegeven moment wordt het een hele waslijst.
Ik heb BMW nog 1 kans gegeven en een proefrit gemaakt in een 1 jaar oude 1-serie van de officiële dealer. Afgezien van de wannabe 's met grote klokken om hun polzen die daar werken was de 120d een drama. Veel windgeruis, de handgrepen van binnenkant waren los, en alles goedkoop plastiek. Ok, de wegligging en prestaties waren wel ok maar er zat wel een m-onderstel op.
Na het lezen hier op autoweek van BMW-bezitters met kapotte swirlflaps en 12 000 euro kosten en een X3 rijder die bijna evenweel had uitgegeven aan reparaties als aan de aanschaf en een gloednieuwe 335i met drie keer een kapotte brandstofpomp (BMW een ezel stoot zich niet twee keer aan dezelfde steen) en nog veel stap ik over op een ander merk.
Als zoals iedereen het zegt dat de E39 de beste auto is van BMW dan ...brrr...
BMW zien er goed, rijden goed maar kwaliteit?
Het mag wat kosten
- 198.000 km
O ja, het mag wat kosten maar iedere maand met een andere leenauto op de parkeerplaats, je staat gigantisch voor Jan met korte achternaam.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.