BMW 325i Cabrio (1993) #2
autoreview
Signalement
Uitvoering | 325i Cabrio |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 1993 |
Jaar van aanschaf | 2000 |
KM-stand bij aanschaf | 53.000 km |
KM-stand laatst | 91.000 km |
ERVARINGEN
- 89.000 km
Ik heb deze wagen gekocht van mensen die enkele bmw's in huis hadden.
De vorige E30 had ik daar ook gekocht, met een M-technics kit,17 duimers, deze reed lekker,iets over de 115 pk,op de achterwielen.heeft me een paar keer doen schrikken op nat wegdek.
De E30 was in mijn ogen beter en steviger.De afwerking van het dashboard enzo daar kunnen ze tegenwoordig nog wat van leren,tegenwoordig allemaal opgespoten schuimrubber.
In 1999 kocht ik dus deze wagen van hun,met amper 53000 km op de teller, en deze had steeds in hun garage gestaan.Showroomstaat.
Deze was als eerste E36 cabrio ingevoerd in Belgie we spreken over augustus 1993
Dit was de wagen voor mijn woon-werk verkeer,doch luste deze wel wat benzine, een volle tank,rond de 400 km en deze was leeg. ongeveer 14liter/100km
in 2001 had ik dan besloten om er een LPI installatie in te laten bouwen, kostprijs 100.000 bfr,dus pakweg 2500 euro. volledig automatisch met een stuurdoos en met injectie per cilinder; 2 verdampers,bijna geen vermogenverlies.
Ik heb tot heden maar een stuk of 3 keer LPG getankt.
De week erna kreeg ik een firmawagen,dus nu wordt deze wagen enkel gebruikt om de batterij op te laden, de laatste 3 jaar amper 700km.
Dus naderhand best de LPI installatie achterwege gelaten.
Opties op de wagen, Elektrische kap,leder, m technics vering, m stuur,Pook, alles elektrich; 225 velgen, als optie toen.
Airbags niet aanwezig,een sportstuur in combinatie met airbags was toen nog niet mogelijk.
192 pk,maar je moet hem in de toeren houden, onder de 3500 toeren zijn de paarden niet zozeer wakker.Wel opgepast bij ijzel, geen tractiecontrole dus, maar dat is voor watjes;)
Het blijft een plezier om deze van stal te halen.
De rode kleur valt tegenwoordig erg op daar je rood niet veel meer ziet rijden.
De grijze onderkant is in 1996 meegespoten met de rest van de kleur,Hellrod
De wagen is net zoals toen nog in nieuwstaat, staat binnen onder een hoes.
En de wagen is nooit in de rode zone geweest
Geen stoepschade,krassen,....
Ik hou deze bij, nog enkele jaren en dit is een classic
Enkel de jaarlijkse wegenbelasting en de bijhorende LPG taks en de weinig km.
Dan wordt het duur.
taks 650 euro, verzekering 255 euro en dan dit delen door de KMers.
ongeveer 230km per jaar
De wagen heeft op dit ogenblik minder kilometers dan mijn 3 jaar oude leasebak.
PROBLEMEN
- 89.000 km
Problemen, De waterpomp is vervangen,blijkbaar een gekend probleem met de E36.
van in het begin wat problemen gehad met de touwtjes van de kap.
En het ruitmechanisme links en rechts, beide al vervangen,waarschijnlijk door met ijzel vroeger, de ruit gaat enkele cintimeters naar beneden bij het openen van de deur.bij ijzel gaat dat soms moeizaam.
Maar nu komt deze enkel buiten bij zonnig weer.
Vorige herfst op 88500km een grote onderhoudsbeurt gegeven bij bmw te Kieldrecht en de touwtjes laten vervangen.
Kotsprijs, 750 euro voor Bougies,olie, olifilter, remblokken vooraan met factuur en onderherhoudsboekje.
Elk 2 jaar een oliebeurt om de verzuring van de olie voor te zijn.
De batterijen gaan ook niet zo bijzonder lang mee,ik heb nu een druppellader aangeschaft.
91000km
- 91.000 km
Ondertussen staat hij 2 jaar stil, na de winter ga ik alle rubbers en vloeistoffen laten vervangen en inschijven als Oldtimer.
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Lezersreacties (0)
Reageren