Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews

BMW 3-serie (1998)

autoreview

1
BMW 3-serie (1998)
Anoniem
  • Gebruikersreview
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1998
Jaar van aanschaf2020
KM-stand bij aanschaf250.000 km
KM-stand laatst250.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

318i e36 cabrio

  • 250.000 km
  • 27 juni 2022

BMW’s heb ik altijd mooie auto’s gevonden. Als kind van 12 was het feest als er een 7serie voorbij kwam. Las je dan “745i” dan had je de jackpot. Als er niks op stond gingen we er van uit dat het een 728 was. Ook intrigreerde mij het feit dat een 320 er vetter uitzag dan een 316. Waar lag dat toch aan? Het bleek de bandenmaat te zijn leerde ik later. 185mm breed waren de banden van de e21 320 maar liefst.

Toen ik zelf kon rijden en kopen leerde ik dat het niet alleen het uiterlijk en het geluid was, ook het rijden van BMW is gemaakt voor de liefhebber en weer later leerde ik, werkend in de auto ontwikkeling, wat het verschil maakte. BMW maakt er eenvoudig meer werk van. Daarom zijn ze duurder, en van zoveel rijplezier gaan ze ook kapotter als ze oud zijn. En die 2 nadelen wilde ik tackelen bij het kopen van mijn BMW. Ik had lang geleden al ooit een e34 525tds. Die reed zelfs nog na 600.000 kilometer en 23 eigenaren die geen van allen iets aan onderhoud deden. De volledig van binnen aangekoekte drabdiesel startte ook alleen maar redelijk in de zomer, en alles wat ik aan reparaties uitvoerde of liet voeren hielden hem slechts nauwelijks op de weg.

Mijn zoektocht deze keer was naar een nette 318i cabrio. Een cabrio in de eerste plaats van een jaar of 25 oud en het liefst zonder specialistisch werk er aan, ik heb al genoeg te doen. De klank en prestaties ten spijt had ik het meeste vertrouwen in een 318i. Meeste kans op een rustig bereden onderhouden binnenslaper. Gewoon een eenvoudige kettingaangedreven 8 kleps viercilinder van een eerste hele oude eigenaar, een fijne tourer die me niet zou verleiden elke rotonde driftend in de toerenbegrenzer de banden op te roken naar een motor revisie. Ik kocht deze, redelijk goedkoop, de man had net door een klemmende forcering zijn dak gemold namelijk en er was iemand in zijn deur gereden. Makkelijk snel gefixt allemaal dacht ik nog toen ik alle garagerekeningen doornam. Al die tijd verder nergens op bespaard, het gaf me vertrouwen.

Het dak maken was redelijk wat werk, maar wel interessant. Alles komt supernauw met motortjes en sensoren die op hun beurt een signaaltje krijgen wanneer het volgende motortje aan het werk mag. Samen die hele stangenconstructie was het een best een klus. Ik verlangde terug naar mijn Astra f cabrio, waar ik, rijdend of niet, krom of recht, het dak met 1 armbeweging open of dicht flapte.

Nu de BMW goed werkt is het fijn. Het is een fijne auto om aan te sleutelen. De ontwerpers hebben duidelijk rekening gehouden met het uitvoeren van onderhoud en de techniek bekijken is interessant. Ook de ruimte onder de motorkap helpt, er past immers ook een 3.2 6 in lijn in..Ik heb een stel mooie style 32 17” velgen gekocht met nieuwe michelins, nieuwe schokbrekers voor want die waren op, nieuwe uitlaat omdat de kat werd gejat, en hij zit en rijd weer zoals het moet. De zitpositie is zoals je niet snel vind bij andere merken. De focus bij de ontwikkeling is, voor een niet-sportwagen, duidelijk gegaan naar het gevoel van betrokkenheid met de weg. Hij rijdt niet scherp, een beetje rubberig (als dat een term is) maar verre van afstandelijk. Eigenlijk precies wat ik wilde, niet constant uitgedaagd willen zijn te racen, maar wel bewust onderweg zijn en bewust je mechanische rijmaschine bedienen die je net die comfortabele weerstand geeft met remmen, koppelen, schakelen en gassen die je wenst. En daar zit een hoop ontwikkelingstijd in, en daarom wordt er graag veel voor betaald.

Ik denk, als je iets met auto’s, techniek en rijden hebt en enig praktisch nut waardeert, en je hebt ook weer niks met vooroorlogse Land Rovers dan klopt zo’n 3serie wel. Anyway. Het is niet een auto waarin je naar elke collega e36 bezitter zwaait. Je zit meer elkaars ding te bekijken. Ah, zulke velgen.. hoeveel zou die verlaagd zijn aan de voorkant? He hij heeft die spiegels. Hmm.. mijne zijn wel mooier dan. En die velgen.. nee te opvallend ik ben wel blij met deze.. beetje zo gaat dat onderling. Ik heb ook een oude Volvo, dat gaat anders. Dat is seinen, zwaaien, vinger omhoog..wijsvinger dan natuurlijk hè.

BMW is meer voor jezelf-idee. Ik en mijn ding. De 318i rijdt 1 op 13 met mijn brave rijgedrag en blijkt al 2 jaar een betrouwbare starter, zeker nadat ik de aansluitingen rond de startmotor nog eens opgeschuurd heb. Ik bedoel te zeggen.. je blijft bezig met die oude dingen. Maar het is wel leuk en rijden is genieten.

4,0
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    3
  • Comfort
    4
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
  • Rijd je zelf met een BMW 3-serie? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de BMW 3-serie
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

PRIVATE LEASE BMW 3-serie

INFO
Athlon
Athlon
BMW 318i Business Edition (4D/8A)
€ 749
Bekijk nu ⟩
Alphabet
Alphabet
BMW 318i (4D/8A)
€ 799
Bekijk nu ⟩
BMW 3-serie in de Private Lease Vergelijker

Uitgelicht aanbod

    BMW 3-serie Cabrio 318Ci Executive NL-auto / NAP / Leer / Navi / Etc...

    BMW 3-serie Cabrio 318Ci Executive NL-auto / NAP / Leer / Navi / Etc...

    • 2003
    • 171.109 km

    € 7.450

    BMW 330i Dynamic Executive

    BMW 330i Dynamic Executive

    • 2005
    • 312.000 km

    € 5.500

    BMW 320i High Executive NL auto|Pano|Leer|Navi prof|Sport stoelen|1ste eig.

    BMW 320i High Executive NL auto|Pano|Leer|Navi prof|Sport stoelen|1ste eig.

    • 2012
    • 110.024 km

    € 16.895

Meer BMW 3-serie occasions

Gerelateerde forumtopics

  • BMW 3-Serie G20/G21 | Nieuw: M3 Touring

    506
    • 23 juni 2022

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • BMW 3-serie specificaties
  • BMW 3-serie occasions
  • BMW 3-serie video's
Advies en informatie
  • BMW 3-serie tests
  • BMW 3-serie gebruikersreviews
  • BMW 3-serie index
PREMIUM
BMW 2-serie Active Tourer vs. Mercedes-Benz B-klasse - Dubbeltest

BMW 2-serie Active Tourer vs. Mercedes-Benz B-klasse - Dubbeltest

BMW en Mercedes-Benz staan al sinds mensenheugenis tegenover elkaar als Ajax en Feijenoord....

Lees meer
 

BMW 3-serie reviews

  • Gebruikersreview
    BMW 3-serie (1998)

    BMW 3-serie (1998)

    1
    • 27 juni 2022
  • Gebruikersreview
    BMW 318i Cabrio Executive (1999)

    BMW 318i Cabrio Executive (1999)

    1
    • 6 februari 2022
  • Gebruikersreview
    BMW 318i Cabrio (1994)

    BMW 318i Cabrio (1994)

    2
    • 24 april 2021
  • Gebruikersreview
    BMW 320i Cabrio (1996)

    BMW 320i Cabrio (1996)

    6
    • 27 december 2019
  • Gebruikersreview
    BMW 318i Cabrio Executive (1998)

    BMW 318i Cabrio Executive (1998)

    6
    • 11 maart 2013
  • Gebruikersreview
    BMW 320i Cabrio Executive (1997)

    BMW 320i Cabrio Executive (1997)

    19
    • 9 april 2012
  • Gebruikersreview
    BMW 320i Cabrio Executive (1997)

    BMW 320i Cabrio Executive (1997)

    5
    • 18 februari 2011
meer reviews
BMW M3 - Op de Rollenbank

BMW M3 - Op de Rollenbank

35

Een student in een BMW M3. Dat bestaat dus ook gewoon. Raoul Klink trok de hele trukendoos...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • BMW M3 - Op de Rollenbank

    BMW M3 - Op de Rollenbank

    35
    • 11 augustus 2022
  • Nieuws
    BMW 3-serie (facelift) - Back to Basics

    BMW 3-serie (facelift) - Back to Basics

    92
    • 23 juli 2022
  • BMW 320i Touring - 2010 - 398.546 km - Klokje Rond

    BMW 320i Touring - 2010 - 398.546 km -...

    • 19 juli 2022
  • Gebruikersreview
    BMW 320e Touring (2021)

    BMW 320e Touring (2021)

    4
    • 14 juli 2022
  • Gebruikersreview
    BMW 330e Touring Business Edition Plus (2022)

    BMW 330e Touring Business Edition Plus...

    5
    • 5 juli 2022
  • Nieuws
    'BMW werkt aan i3 Touring, komt in 2027'

    'BMW werkt aan i3 Touring, komt in 2027'

    14
    • 29 juni 2022
  • Gebruikersreview
    BMW 320e Touring Business Edition Plus (2022)

    BMW 320e Touring Business Edition Plus...

    10
    • 28 juni 2022
Merk
Merk
  • Weblogs
    Weblog Bas - De eeuwige worsteling met laadkabels

    Weblog Bas - De eeuwige worsteling met...

    67
    • 19 augustus 2022
  • Nieuws
    Bewezen: knoppen zijn beter dan schermen

    Bewezen: knoppen zijn beter dan schermen

    161
    • 19 augustus 2022
  • Gebruikersreview
    BMW 320d Gran Turismo (2013)

    BMW 320d Gran Turismo (2013)

    • 18 augustus 2022
  • Gebruikersreview
    BMW Z4 Roadster sDrive18i (2016)

    BMW Z4 Roadster sDrive18i (2016)

    • 18 augustus 2022
  • Nieuws
    BMW: 'Waterstofauto in 2025 in massaproductie'

    BMW: 'Waterstofauto in 2025 in massaproductie'

    137
    • 18 augustus 2022
  • Nieuws
    BMW test elektrische M-aandrijflijn met vier elektromotoren

    BMW test elektrische M-aandrijflijn met...

    101
    • 17 augustus 2022
  • Nieuws
    BMW 520i (1986) - Liefhebber Gezocht

    BMW 520i (1986) - Liefhebber Gezocht

    66
    • 16 augustus 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden