BMW 320d touring Executive (2000) #3
autoreview
Signalement
Uitvoering | 320d touring Executive |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2000 |
Jaar van aanschaf | 2000 |
KM-stand bij aanschaf | 300.000 km |
KM-stand laatst | 364.000 km |
Bmw 320 d touring executive
- 364.000 km
Toen ik mijn rijbewijs net had gehaald heb ik redelijk wat auto's gehad :
ford escort 1.6 clipper-ford escort 1.8-golf 2 1.3-golf 2 gti 1.8 8 v -audi 100 5 cilinder benzine(heerlijke auto!)
citroen ax een 3 deurs.
Mijn rijstijl was nogal ''vlotjes in het begin'' dus de meeste zijn op de schroothoop beland.
inmiddels 1.5 jaar verder begon ik toch wat meer km's te maken 60 k per jaar.Dus het werd tijd voor een fatsoeilijke auto. Bovendien moesten mijn kitesurfspullen er inpassen zonder het interieur te verpesten!
Dus mijn keuze viel al snel op een blauwe 320d touring executive met alles erop en eraan. van het bouwjaar 2000
navigatie/climatronic/creme leer/qruisecontrol/regensensor/mistlampen/
Uiteindelijk is het hem geworden,met 3 ton erop en net een nieuwe koppeling onderhouds historie bekend tot 220000 Bij het kopen een monteur meegenomen die constanteerde al snel dat er een paar ''brandplaatjes'' lek waren (dure reparatie maar als je het zelf doet kost het 3.95 voor de 4 koperen ringetjes.
Ik ben ook van mening dat je zulke auto's gerust met 3 ton kan kopen aangezien de turbo & hogedruk pomp dan al aan de beurt zijn geweest .
Na aankoop de auto voorzien van 4 nieuwe banden olie&alle filter + de brandplaatjes van alle 4 de verstuivers vervangen.
Kosten :500,-
Maar dit nam ik me voorlief aangezien de aanschaf echt een lachertje was !
326000
olie verbruik 0.0 !
Olie/remolie+ alle filters vervangen/ververst+ airco bijgevuld + nieuwe remblokken voor
Kosten :115,-
Probleem! 330000
na een pittig ritje op de snelweg had hij er genoeg van, de turbo kapot. Ik moet wel toegeven dat ik nooit echt rustig weg reed toen hij koud was dus dit zal er zeker niet goed aan hebben gedaan !
De auto laten slepen (handig die anwb!)
Inmiddels een 2e hands turbo gevonden bij de sloperij(360 euro)
De schoepen van de turbo zaten door heel de intercooler. Dus dat zag er niet best uit. alles goed gespoelt en alles gemonteerd,gelijk de olie + filter weer ververst (wel heeft de auto nog een paar 1000 km veel gerookt omdat er nog olie in de uitlaat/catalysator zat)
Kosten 450,-
340000
Rubbertje van ruitensproeier tankje lek
Kosten 6,-
352000
olie verbruik nog steeds 0.0
In middels mijn rijstijl wat aangepast (rustig warmrijden en uitlaten draaien na een snelweg ritje)
Olie + alle filter+ remblokken achter
Kosten 95,-
360000
De schokdempers van achteren waren op de auto sloeg alsmaar door zijn veren .
maar gelijk 4 nieuwe gekocht en nieuwe veerpootlagers rondom via e bay
Apk keurring+roetmeting+veer RA (gebroken op weg naar de keurring )
Kosten 330,-
Inmiddels iets meer als 1 jaar verder.
De auto rijd echt heerlijk . De climatronic werkt echt super!
De 136 pk vind ik ruim voldoende!
Het verbruik valt reuze mee sinds ik hem heb gemiddels 1 op 16/17
Ik heb achteraf wel spijt dat ik niet verder heb gezocht voor een uitvoering met sportstoelen en een automaat.
Ook vind ik het jammer dat de cd speler geen mp3 cd's leest maar met de 6 cd wisselaar kom je ook een eindje!
achja misschien de volgende ? een 320d touring van 2006 met automaat en leer?
Voorlopig rijd deze nog prima, zo lang er geen grote kosten aan zijn blijf ik er in rijden .
Wel moet ik er bij vermelden dat de turbo en brandplaatjes zijn vervangen door een monteur die ik goed ken , de beurtjes doe ik inmiddels zelf !
Uitlezen heb ik nog nooit laten doen ben wel is benieuwd of er foutcodes in staan...
Op naar de 4 ton!
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.