BMW 318i touring Executive (2003) #3
autoreview
Signalement
Uitvoering | 318i touring Executive |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2003 |
Jaar van aanschaf | 2008 |
KM-stand bij aanschaf | 67.000 km |
KM-stand laatst | 67.000 km |
Welja een BMW
- 67.000 km
Nadat mijn trouwe Honda Civic loeihard van achteren total loss was gereden, moesten we op zoek naar een nieuwe auto. Het moest een waardige vervanger worden voor deze sportieve Japanner. Ook zaten ik en mijn vriendin te broeden op gezinsuitbreiding, dus daar moesten we dan ook rekening mee houden. Planmatig als we waren hadden we aantal criteria opgesteld die onze zoektocht naar een geschikte auto danig zou vergemakkelijken. De auto moest:
-enigszins sportief zijn
-enigszins een gezinsbak zijn
Daarnaast was het een must dat ie binnen ons budget zou vallen. Wij kwamen dus uit op een stationwagen, deze is prima geschikt als gezinsbak en daarnaast is het model op zich enigszins toch wel sportief. Verder had ik als criterium: 125 pk of meer. Jaja, dit is een consessie aan het budget. Je weet hoe dat gaat.
Afijn, wat hadden we bekeken:
-Mazda 6 2.0 diesel: best rap, maar interieur is plastic.
-Volkswagen Passat 1.9 diesel: fijn, maar karig uitgerust en te comfortabel geveerd
-Audi A4 2.0 benzine: leuk, maar de auto waarin wij hadden gereden was van binnen hier en daar beschadigd.
Geen van de auto's kon ons echt bekoren. Na enkele hopeloze zoektochten kwamen we uiteindelijk bij een BMW dealer terecht. Ik dacht dat we er niks te zoeken hadden, maar er stond er toch een die zowaar binnen ons budget viel: een BMW 318i station uit 2003. Executive uitvoering. 67000 kilometer op de teller... Dat klonk goed. Al snel gingen we een proefrit maken. Tja, en dan merk je toch het verschil. Een hele soepele motor, een fijne bak (5 versnellingen weliswaar) en een rotsvaste wegligging. Verder heeft ie een prachtig sober kraakvrij interieur. En de optielijst was ook een ongekende luxe voor mij: parkeersensoren, climate control, regensensor, sportstoelen, cruise control, elektrische ramen. Dit was de fijnste auto waarin we gereden hadden by far. Dus, was ie geschikt als waardige opvolger van een Honda Civic DXI uit 1994? Check dubbel check. Haha! Kopen maar!
Eerste duizenden kilometers gingen prima. Het verbruik (60% snelweg, 40% stad) is met 1 op 11.9 heel acceptabel.
Pluspunten: zie boven
Minpunten: die zogenaamde business class speakers: wat een rommel.
Meer info volgt.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Lezersreacties (0)
Reageren