BMW 318d Touring Corporate Lease (2009) #3

autoreview

BMW 318d Touring Corporate Lease (2009)

Signalement

Uitvoering318d Touring Corporate Lease
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2009
Jaar van aanschaf2011
KM-stand bij aanschaf85.000 km
KM-stand laatst112.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

  • 112.000 km

Nadat ik in mijn vorige lease auto (een BMW 520d automaat) meer dan een half jaar de fijnste 50.000 kilometers ooit heb gereden, stond ik voor de keuze; een nieuwe auto uitzoeken of er een kiezen uit ons bestaande wagenpark en met veel korting deze oprijden tot einde contract, net als bij de 520d dus...

Ik kreeg een aanbieding voor een BMW 318d met 85.000 km op de teller die ik op kan rijden tot 160.000 of vier jaar. Met mijn km verkeer (90.000 per jaar) denk ik dat de 160.000 dit jaar wel in zicht komt. En met de korting die je dan krijgt, komt hij helemaal in mijn leasebudget (de 520d zat daar aanzienlijk boven).

Het is een business line uitvoering met als extra's er bovenop een zeer uitgebreid navigatiesysteem, Alpine geluidsinstallatie, sportstoelen, speciale striping binnenin, mooie 17 inch velgen, kortom zeer veel luxe. Bij elkaar een prijs van ergens rond de 47.000 euro.

Wat mij direct opviel en nu nog steeds is de ongelooflijk zware koppeling en het stugge onderstel. Uiteraard kom ik uit een 520 d automaat, maar ik heb wel proef gereden in een Mercedes C-klasse met een handbak, maar allemachtig wat is de koppeling van een 3-serie dan zwaar. Dat gaat mij veel nieuwe zolen kosten! En het onderstel vergeleken bij en 5 serie is echt stug!

Het voordeel van die stugheid is wel dat je er belachelijk snel mee door de bocht kan. Zeker met de systemen uit (DSC lang indrukken) kun je er lekker mee spelen en is elk klaverblad een waar feest! Maar ja, ik rijd 90.000 per jaar en dan is dat toch wat minder belangrijk. De 5 serie is toch wat beter en geraffineerder; snel genoeg maar wel met wat comfort alsjeblieft.

Ook heb ik gevraagd of de dealer de subwoofer van het Alpine geluidsysteem kon uitzetten. Wat een belachelijke bas. Prima voor mensen die graag dance of house luisteren, een nadeel voor alle andere soorten muziek. Gelukkig kon dat en heb ik nu werkelijk een prachtig geluid met als voordeel dat de harde schijf alles opslaat en ik geen cd's etc. hoef mee te nemen. Als mijn vriendin mijn auto leent, staat haar halve cd collectie er ook op.

Het navigatiesysteem werkt fantastisch, inclusief de projectie van snelheidscamera's die door de luisteraars van BNR worden doorgegeven.

De motor is geen stoplichtsprinter, maar brengt je comfortabel waar je zijn moet. Wel betrap ik mijzelf erop dat ik in Nederland zelden in zijn zesde versnelling rijd, omdat daar pas trekkracht in zit boven de 130-140.

Overigens is mijn auto begrensd! Daar ben ik nu achter gekomen in Duitsland. Op een aantal trajecten kon ik 220 rijden op de teller maar ging de weg naar beneden. Hij houdt dan in! Verder dan 220 op de teller lukt niet. Mijn vriendin heeft dezelfde ervaring toen zij onlangs naar Zwitserland reed en op het stuk bij Bitburg, waar de snelweg naar beneden gaat niet verder gaat dan 220, terwijl ik met mijn vorige auto daar 250 heb aangetikt. Vreemd hoor...Weten jullie waarom dat zo is?

Overigens rijd ik gemiddeld 1 op 14. Dat zal ook el komen door de stukken in Duitsland, maar toch vind ik dat veel. Ik reed met de 520d automaat 1 op 15, maar dat terzijde..

Mijn advies zou zijn; neem de 3 serie met een automaat als je kunt kiezen.

Voor de rest; prima auto, goede keuze alleen ewat zijn die opties duur bij BMW. Ik ga zelf denk ik voor Mercedes hierna, simpelweg omdat ik een comfortabele auto wil die sportief kan zijn. Niet andersom. Helaas is de 5 serie boven budget, want anders....








7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (8)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.