AutoWeek 15 2021

Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
logo AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische rijden
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Aanmelden nieuwsbrief
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease vergelijker
    • Voorraadauto's
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto kopen
    • Auto verkopen
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • AutoWeek Autoverzekering
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • AutoWeek 15 2021
    Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Magazine
    • AutoWeek
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      RegistrerenInloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
  • Home
  • Reviews
  • BMW
  • 3-serie Touring
8

autoreview

BMW 318d Touring Corporate Lease (2009) #3

Anoniem
  • Anoniem7
  • Review
30 maart 2011 om 11:55
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

Uitvoering318d Touring Corporate Lease
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2009
Jaar van aanschaf2011
KM-stand bij aanschaf85.000 km
KM-stand laatst112.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

  • 112.000 km
  • 30 maart 2011

Nadat ik in mijn vorige lease auto (een BMW 520d automaat) meer dan een half jaar de fijnste 50.000 kilometers ooit heb gereden, stond ik voor de keuze; een nieuwe auto uitzoeken of er een kiezen uit ons bestaande wagenpark en met veel korting deze oprijden tot einde contract, net als bij de 520d dus...

Ik kreeg een aanbieding voor een BMW 318d met 85.000 km op de teller die ik op kan rijden tot 160.000 of vier jaar. Met mijn km verkeer (90.000 per jaar) denk ik dat de 160.000 dit jaar wel in zicht komt. En met de korting die je dan krijgt, komt hij helemaal in mijn leasebudget (de 520d zat daar aanzienlijk boven).

Het is een business line uitvoering met als extra's er bovenop een zeer uitgebreid navigatiesysteem, Alpine geluidsinstallatie, sportstoelen, speciale striping binnenin, mooie 17 inch velgen, kortom zeer veel luxe. Bij elkaar een prijs van ergens rond de 47.000 euro.

Wat mij direct opviel en nu nog steeds is de ongelooflijk zware koppeling en het stugge onderstel. Uiteraard kom ik uit een 520 d automaat, maar ik heb wel proef gereden in een Mercedes C-klasse met een handbak, maar allemachtig wat is de koppeling van een 3-serie dan zwaar. Dat gaat mij veel nieuwe zolen kosten! En het onderstel vergeleken bij en 5 serie is echt stug!

Het voordeel van die stugheid is wel dat je er belachelijk snel mee door de bocht kan. Zeker met de systemen uit (DSC lang indrukken) kun je er lekker mee spelen en is elk klaverblad een waar feest! Maar ja, ik rijd 90.000 per jaar en dan is dat toch wat minder belangrijk. De 5 serie is toch wat beter en geraffineerder; snel genoeg maar wel met wat comfort alsjeblieft.

Ook heb ik gevraagd of de dealer de subwoofer van het Alpine geluidsysteem kon uitzetten. Wat een belachelijke bas. Prima voor mensen die graag dance of house luisteren, een nadeel voor alle andere soorten muziek. Gelukkig kon dat en heb ik nu werkelijk een prachtig geluid met als voordeel dat de harde schijf alles opslaat en ik geen cd's etc. hoef mee te nemen. Als mijn vriendin mijn auto leent, staat haar halve cd collectie er ook op.

Het navigatiesysteem werkt fantastisch, inclusief de projectie van snelheidscamera's die door de luisteraars van BNR worden doorgegeven.

De motor is geen stoplichtsprinter, maar brengt je comfortabel waar je zijn moet. Wel betrap ik mijzelf erop dat ik in Nederland zelden in zijn zesde versnelling rijd, omdat daar pas trekkracht in zit boven de 130-140.

Overigens is mijn auto begrensd! Daar ben ik nu achter gekomen in Duitsland. Op een aantal trajecten kon ik 220 rijden op de teller maar ging de weg naar beneden. Hij houdt dan in! Verder dan 220 op de teller lukt niet. Mijn vriendin heeft dezelfde ervaring toen zij onlangs naar Zwitserland reed en op het stuk bij Bitburg, waar de snelweg naar beneden gaat niet verder gaat dan 220, terwijl ik met mijn vorige auto daar 250 heb aangetikt. Vreemd hoor...Weten jullie waarom dat zo is?

Overigens rijd ik gemiddeld 1 op 14. Dat zal ook el komen door de stukken in Duitsland, maar toch vind ik dat veel. Ik reed met de 520d automaat 1 op 15, maar dat terzijde..

Mijn advies zou zijn; neem de 3 serie met een automaat als je kunt kiezen.

Voor de rest; prima auto, goede keuze alleen ewat zijn die opties duur bij BMW. Ik ga zelf denk ik voor Mercedes hierna, simpelweg omdat ik een comfortabele auto wil die sportief kan zijn. Niet andersom. Helaas is de 5 serie boven budget, want anders....








3,8
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    3
  • Comfort
    4
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee
 
  • Houd me op de hoogte over de BMW 3-serie
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

PRIVATE LEASE BMW 3-serie

INFO
Alphabet
BMW 318i (4D/6H)
€ 579
Stel samen ▸
Athlon
BMW 318i Corporate Executive (4D/8A)
€ 619
Stel samen ▸
Arval
BMW 318i Touring (5D/8A)
€ 601
 
BMW 3-serie in de Private Lease Vergelijker

Uitgelicht aanbod

    318i Executive

    BMW 318i Executive

    • 2003
    • 266.622 km

    € 1.845

    318d Corporate Lease Business Line

    BMW 318d Corporate Lease Business Line

    • 2009
    • 276.476 km

    € 5.750

    320i Graphite

    BMW 320i Graphite

    • 2006
    • 236.839 km

    € 6.500

Meer BMW 3-serie occasions

Lezersreacties (8)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • BMW 3-serie specificaties
  • BMW 3-serie occasions
  • BMW 3-serie video's
Advies en informatie
  • BMW 3-serie tests
  • BMW 3-serie gebruikersreviews
  • BMW 3-serie index
PREMIUM
BMW 316 Touring (2009) - Mazda 6 Sportbreak (2010)

BMW 316 Touring (2009) - Mazda 6 Sportbreak (2010)

Stel nu dat je wel alle noden van het gezin met één auto wilt ondervangen, maar ook nog een...

Lees meer
 

BMW 3-serie reviews

  • Review
    BMW 335i Touring High Executive (2008)

    BMW 335i Touring High Executive (2008)

    7
    • 15 januari 2021
  • Review
    BMW 316i Touring Business Line (2010)

    BMW 316i Touring Business Line (2010)

    • 30 december 2020
  • Review
    BMW 316i Touring (2009)

    BMW 316i Touring (2009)

    7
    • 30 december 2020
  • Review
    BMW 318d Touring (2010)

    BMW 318d Touring (2010)

    2
    • 21 april 2020
  • Review
    BMW 318i Touring Luxury Line (2012)

    BMW 318i Touring Luxury Line (2012)

    2
    • 1 april 2020
  • Review
    BMW 325d Touring High Executive (2010)

    BMW 325d Touring High Executive (2010)

    22
    • 27 februari 2019
  • Review
    BMW 318i Touring High Executive (2009)

    BMW 318i Touring High Executive (2009)

    7
    • 28 december 2018
meer reviews
BMW 3-serie (E90) - Occasion Aankoopadvies

BMW 3-serie (E90) - Occasion Aankoopadvies

112

Nee, de allermooiste 3-serie uit de historie is dit zeker niet. Toen hij net op de markt kwam,...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Review
    BMW 320i (2019)

    BMW 320i (2019)

    2
    • 11 april 2021
  • Review
    BMW M340i xDrive Touring (2020)

    BMW M340i xDrive Touring (2020)

    7
    • 2 april 2021
  • Review
    BMW 320i Touring (2018)

    BMW 320i Touring (2018)

    3
    • 21 maart 2021
  • Test: BMW M3 Competition

    Test: BMW M3 Competition

    • 16 maart 2021
  • Review
    BMW 320i Touring (2007)

    BMW 320i Touring (2007)

    3
    • 10 maart 2021
  • Autonieuws
    BMW 3-serie Touring (1994) - In het Wild

    BMW 3-serie Touring (1994) - In het Wild

    47
    • 5 maart 2021
  • Review
    BMW 318i Executive (1999)

    BMW 318i Executive (1999)

    2
    • 27 februari 2021
Merk
Merk
  • Autonieuws
    BMW M4 'CSL' voor het eerst in beeld

    BMW M4 'CSL' voor het eerst in beeld

    9
    • 12 april 2021
  • Review
    BMW 320i (2019)

    BMW 320i (2019)

    2
    • 11 april 2021
  • Autonieuws
    BMW en Mercedes boeken verkooprecords

    BMW en Mercedes boeken verkooprecords

    54
    • 8 april 2021
  • Autonieuws
    Alpina krijgt twee verkooppunten in Nederland

    Alpina krijgt twee verkooppunten in Nederland

    20
    • 8 april 2021
  • Autonieuws
    Elektrische BMW iX1 gesnapt

    Elektrische BMW iX1 gesnapt

    31
    • 8 april 2021
  • Review
    BMW 545e xDrive (2021)

    BMW 545e xDrive (2021)

    6
    • 7 april 2021
  • Autonieuws
    Overzicht: zo vullen BMW, Mercedes en Audi niches

    Overzicht: zo vullen BMW, Mercedes en Audi...

    27
    • 5 april 2021

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids
  • Koppel abonnement

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek Lab
  • AutoWeek Autoverzekering
  • Je auto aanmelden
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • Mini
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2021 DPG Media Magazines B.V.

onderdeel van DPG Media Magazines groep