BMW 335i Touring High Executive (2008)

autoreview

BMW 335i Touring High Executive (2008)
BMW 335i Touring High Executive (2008)BMW 335i Touring High Executive (2008)BMW 335i Touring High Executive (2008)BMW 335i Touring High Executive (2008)BMW 335i Touring High Executive (2008)BMW 335i Touring High Executive (2008)BMW 335i Touring High Executive (2008)

Signalement

Uitvoering335i Touring High Executive
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2008
Jaar van aanschaf2020
KM-stand bij aanschaf167.000 km
KM-stand laatst167.000 km
Lezerswaardering: 78%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

BMW e91 335i 2008

  • 167.000 km

In mei 2020 heb ik met pijn in mijn hart een bmw e46 320ci uit 2001 ingeruild. Met een 2e kind op komst werd deze coupé gewoonweg te klein. Deze auto heb ik een jaar of 6 met veel plezier gereden. Daarvoor heb ik een e36 318is coupé uit 1997 gehad. Ook dat was een zeer fijne en betrouwbare auto. Deze hebben me allebei nooit in de steek gelaten. Na ruim een half jaar onderzoek te hebben gedaan naar een auto met meer ruimte heb ik besloten dat het wederom een bmw moest worden, alleen deze keer geen coupé maar een touring. Verdere minimale eisen waren een 6 cilinder benzine, sportonderstel en sportstoelen. Het moest een bmw e91 touring worden, deze past met de gestelde eisen in het budget. Na enkele maanden kwam ik op gaspedaal.nl een mooie 1e eigenaar 335i touring uit 2008 tegen. Deze stond bij een garage 100km verderop te koop. Nu heeft het blok van de 335i enkele zwakheden wat aardig in de cijfers kan gaan lopen. Dus ik was wel wat huiverig. Het blijkt dat het motorblok heel degelijk is, maar wat er allemaal omheen zit wat minder degelijk is. Denk dan aan de elektrische koelvloeistofpomp, de hogedrukbenzinepomp, de injectoren, de turbo's. Als deze kapot gaan dan kan het veel geld kosten. Maar als deze al vervangen zijn in het verleden dan zou het een hele betrouwbare auto kunnen zijn. Ik heb de garage waar de auto te koop stond gebeld en gevraagd of hij wat foto's kon maken van het onderhoudsboekje en deze naar mij wilde mailen. Gelukkig wilde hij dat. Alles zag er keurig uit. Het is een origineel in nl geleverde auto, altijd dealer of bmw specialist onderhouden. Ik heb de garages gebeld waar hij in onderhoud is geweest om te controleren of het boekje klopten en of ze nog aanvullend onderhoud hebben gepleegd. Het boekje klopte en de koelvloeistofpomp, de hogedruk benzinepomp, de injectoren en een lekkend kleppendekselpakking zijn de afgelopen jaren al eens vervangen. Ik heb niet kunnen achterhalen of de turbo's al eens zijn vervangen, maar dat zou kunnen omdat 1 garage de gegevens niet wilde delen. Na al dit onderzoek werd ik steeds enthousiaster en heb ik de garage gebeld voor een proefrit. De garage waar deze auto de laatste jaren zijn onderhoud heeft gehad (een bmw specialist), zat 15 km verderop. Ik heb met de verkoper afgesproken dat ik daar een aankoopkeuring wilde laten doen tijdens mijn proefrit.

Na een kort gesprek met de verkoper kreeg ik de sleutels en mocht ik gaan rijden. Mijn eerste gevoel toen ik in de auto stapte was zeer goed. alles zag er piekfijn uit, alleen het lederen stuur en versnellingspook had wat gebruik sporen. Het half lederen sportinterieur zag er als nieuw uit en zit als gegoten. In mijn e46 had ik geen sportstoelen en dat verschil was duidelijk te merken. Wat zitten die sportstoelen fijn zeg. De eerste kilometers moest ik even wennen aan de auto. Ik merkte dat deze toch een stuk zwaarder is dan mijn vorige auto. En ook een stuk sneller, de e46 had 170pk en deze e91 306!! Wat een verschil zeg!!!! Door de bi-turbo krijg je laag in de toeren al een flinke duw in de rug, deze auto moet je heel anders rijden dan ik gewend was. Waar mijn vorige auto pas begon te trekken hoog in de toeren geeft deze al een serieuze duw in de rug bij lage toeren. Het 400NM koppel is al beschikbaar vanaf ongeveer 1300 toeren. In de 15 kilometer naar de garage waar ik de aankoopkeuring liet uitvoeren raakte ik helemaal verliefd op de auto.

Eenmaal daar aangekomen was het tijd voor de keuring, ik hoopte stiekem dat er niks mis was want ik wilde hem eigenlijk heel graag hebben. De garagist kende de auto nog en wist meteen wat leuke dingen te vertellen over de vorige eigenaar en dit type motorblok. Eerst hebben we een stuk gereden en alles voelde prima aan zij hij, ik had het gaspedaal nog niet volledig ingetrapt omdat het blok nog niet warm was. De garagist heeft een keer flink gas gegeven, ik verschoot van het vermogen. Wat een beest is deze auto. terug bij de garage zetten hij hem op de brug en ging hij verder met de keuring. Het bleek dat de auto op winterbanden stond, ik vond al dat de banden veel geluid maakte maar dat had ikzelf nog niet gezien. De linker schokbreker achter lekte olie en zou binnenkort aan vervanging toe zijn. Linksvoor was de sensor voor de dikte van het remblok kapot. De verkoper heeft er nieuwe remblokken op gezet, alleen de sensor verkeerd aangesloten waardoor deze kapot is gegaan. Verder was de auto tip top in orde. Dit maakte me blij, want de aankoopkeuring betaalde zich meteen terug. Met deze gegevens had ik wat onderhandelingsruimte bij de verkoper.

Tijdens de terugrit naar de verkoper heb ik op een recht stuk waar het kon een keer flink doorgetrokken en wederom verschoot ik van de duw in de rug. Als ik de auto koop zal ik de eerste maanden voorzichtig moeten rijden want zo'n vermogen ben ik niet gewend. De 335i is een bloedsnelle auto en voelt heel agressief op het gas. Door de dubbele turbo komt er meteen een hoop vermogen vrij, wat resulteert in een flikkerend tractiecontol lampje in bijna elke versnelling. Het sportonderstel ligt goed strak op de weg, ook al is dit een zware auto, rotondes zijn een waar feest. Terug bij de verkoper hebben we eerst de inruilwaarde van mijn e46 bepaald en daarna zijn we gaan onderhandelen. Uiteindelijk zijn we overeengekomen over de prijs, hij zou de apk en rembloksensor vernieuwen en de winterbanden vervangen voor zomerbanden. Ik zou de schokdempers achter vervangen. Alleen de linker lekte, maar om een goede wegligging te behouden wordt altijd aangeraden beide zijden te vervangen. Gelukkig kan ik dat zelf en kost het me ongeveer 150-200 euro aan materiaal. De banden zouden me 400 euro kosten, maar die kosten zijn gelukkig voor de verkoper. Alles geregeld en ik kon de auto over een aantal dagen ophalen waarbij ik meteen mijn e46 in zou leveren.

Deze dagen duurden me veel te lang. Toen eindelijk de dag daar was en alle financiële zaken geregeld waren was ik op weg naar huis in mijn nieuwe auto. Wat een fijne wagen zeg, ik heb tot halverwege de rit met een glimlach van oor tot oor achter het stuur gezeten. Echter tijdens een hobbel op de snelweg hoorde ik linksachter een knallend geluid en begon de auto linksachter wat te deinen. Bij elke volgende hobbel telkens hetzelfde. Dus ik met de snelheid omlaag en rustig verder gereden naar huis. Ik had gehoopt dat ik nog een tijdje kon rijden met de lekkende schokbreker, tijdens de testrit was er niks merkbaar aan de wegligging. Maar tijdens de rit naar huis was de schokdemper toch echt overleden. Thuis aangekomen meteen maar een setje schokbrekers besteld en de eerste dagen de auto op de oprit laten staan. Dat was wel echt een tegenvaller, je wilt natuurlijk meteen rijden. Maar de schokdemper was echt helemaal kapot, er lag zelfs een plasje olie bij het linker achterwiel. Enkele dagen later werden de onderdelen geleverd en na een middagje werk ligt de auto weer strak op de weg. Echt een feest om mee te rijden. Nu ga ik de komende maanden lekker rijden en de auto leren kennen. Er zijn wat dingen die ik aan wil pakken de komende tijd. In een volgend review kom ik daar op terug.

4,5
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    5
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE BMW 3-serie

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (7)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens