Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • Audi
  • TT Roadster

Audi TT Roadster 1.8 5V Turbo quattro 225pk (2001)

autoreview

1
Audi TT Roadster 1.8 5V Turbo quattro 225pk (2001)
Dorito
  • Dorito6
  • Gebruikersreview
9 juni 2018 om 20:04
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

UitvoeringTT Roadster 1.8 5V Turbo quattro 225pk
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2001
Jaar van aanschaf2017
KM-stand bij aanschaf158.000 km
KM-stand laatst168.502 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

8 maanden

  • 162.815 km
  • 9 juni 2018

Goed, na acht maanden ga ik eens wat schrijven over mijn TT. Hoewel ik heel bij ben met "het bolletje", is er ondertussen veel gebeurd.

- Laat ik nog even melden dat dit mijn eerste auto is, maar dat ik ondertussen werk bij een KIA-dealer. -

We kochten de TT aan het einde van het cabrio-seizoen na ook te hebben gekeken naar onder andere een Mazda MX-5 NC en een BMW Z3. In de wintermaanden heb ik weinig gehad aan het open dak en de linkerkoplamp bleek lek te zijn, waardoor hij iedere ochtend beslagen was. Samen met nog wat andere kleine kwaaltjes is dat gerepareerd bij het bedrijf waar we hem hebben gekocht (Remco Nieuwenhuis, TT-specialist, Ermelo). In januari werd ik 18 en mocht ik eindelijk alleen rijden. Aan het einde van die maand was het eventjes prachtig weer en kon ik met het dak open rijden. Het plezier was helaas maar van korte duur, want een week nadat ik voor het eerst alleen reed, knalde er iemand met 50 achterop. Auto op 100 euro van total loss, hoewel het op het eerste gezicht weinig schade leek (andere auto wel total loss). Bij een schadebedrijf alles laten repareren, en de TT was als nieuw. Gelukkig was de schade alleen aan de bumpers, en was de rest ok. Wat me ik me trouwens later bedacht, is dat je zou verwachten dat bij zo'n klap de airbags zouden afgaan, maar dat was niet gebeurd. Gelukkig maar, want ik heb ze niet nodig gehad, en ze zouden genoeg kunnen zijn geweest om de auto een total loss te maken.

Verder zal ik over het gewone gebruik nog meer schrijven, maar deze post is om wat achtergrond te geven

Paul

Een jaar later

  • 168.502 km
  • 17 december 2018

Ja ja, daar zijn we dan, iets meer dan een jaar en 10.000 km na de aanschaf van de TT. Sinds de vorige keer dat ik schreef zijn er veel kwaaltjes op komen dagen. Soms grote, maar steeds vaker kleintjes die zich opstapelen.
In de zomer ging de omlijsting van het achterruitje kapot. Dit komt wel vaker voor bij 1e generatie TT’s, want audi had in die tijd nog geen idee hoe ze zoiets moesten maken. Mazda had dat al lang onder de knie toen. Voor reparatie naar de dealer geweest, maar een week later was het alweer lek. Dit komt omdat de lijm niet goed tegen hoge temperaturen kan, en deze zomer waren er nogal hoge temperaturen. Voor de tweede reparatie wilden we niet weer heel Nederland door, dus we zijn naar onze lokale cabriospecialist gegaan. Sindsdien is het dakje waterdicht (het is ook niet meer zo heet geweest).
De koplamp is nog steeds lek. Heb gekeken of ik ‘m zelf kon repareren, maar daarvoor moet de hele bumperconstructie er af. Het raam aan de bestuurderskant gaat niet meer naar beneden wanneer de deur open gaat. Dit is geen groot probleem, maar het kan gaan lekken. Met het koude weer duiken er ook hele nieuwe problemen op: hij start vaak niet in één keer (maar na 17 jaar vind ik dat niet heel vreemd) en de capaciteit van de accu is vaak zo laag dat het airbag-waarschuwingslampje aanblijft. Ook blijkt het dat de achterruitverwarming niet is aangesloten na de reparatie. Hiervoor gaat hij komende week naar de cabriospecialist waar de reparatie is gedaan.
Ik wil nog even zeggen dat vierwielaandrijving een goede keuze is geweest voor een eerste auto. Nu het glad is op de weg is de TT met afstand het meest bestuurbaar van de auto’s waar ik in rijd. De KIA e-Niro (ik werk bij KIA) heeft geen voorbanden meer over na de winter, en de c-klasse van mijn vader wil graag meedoen aan de formule drift.

Ondertussen is bij ons thuis het idee ontstaan om allebei de auto’s weg te doen en één rappe station te nemen (bv. een Golf R Variant). Dat betekent dat we afscheid zullen nemen van het dakloze leven. Updates op dit gebied zullen volgen. (Waarschijnlijk weer over een half jaar.)
Voor mijzelf ben ik op zoek naar een ‘bijzondere’ driedeurs hatch van rond de 2k. Suggesties hoor ik graag
Tot ziens, Paul

0,0
  • Betrouwbaarheid
    0
  • Prestaties
    0
  • Comfort
    0
  • Kosten
    0
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
  • Rijd je zelf met een Audi TT? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de Audi TT
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

PRIVATE LEASE Audi TT

INFO
Audi
Audi
Audi TT Coupé 40 TFSI Pro Line S (2D/7A)
€ 1.013
Stel samen ▸
Audi TT in de Private Lease Vergelijker

Uitgelicht aanbod

    Audi TT 2.0 TFSI Pro Line Xenon | Bose | 19" LMV | Leder | Radio/CD | NL-Auto

    Audi TT 2.0 TFSI Pro Line Xenon | Bose | 19" LMV | Leder | Radio/CD | NL-Auto

    • 2006
    • 173.695 km

    € 10.750

    Audi TT 1.8T 20VT quattro 180pk | Leder | Bose Audio | Climate control | Stoelverwarming | Radio/CD/USB

    Audi TT 1.8T 20VT quattro 180pk | Leder | Bose Audio | Climate control | Stoelverwarming | Radio/CD/USB

    • 1999
    • 249.411 km

    € 3.900

    Audi TT 1.8 5V Turbo *Eerste eigenaar, dealer onderhouden* RIJKLAAR!

    Audi TT 1.8 5V Turbo *Eerste eigenaar, dealer onderhouden* RIJKLAAR!

    • 2004
    • 123.140 km

    € 10.000

Meer Audi TT occasions

Gerelateerde forumtopics

  • Audi TT

    77
    • 8 oktober 2018

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Audi TT specificaties
  • Audi TT occasions
  • Audi TT video's
Advies en informatie
  • Audi TT tests
  • Audi TT gebruikersreviews
  • Audi TT index
PREMIUM
Audi TT Roadster vs. BMW Z3 Roadster - Occasion dubbeltest

Audi TT Roadster vs. BMW Z3 Roadster - Occasion dubbeltest

Het is voorjaar, de zomer komt eraan, de cabriokriebels zijn er weer. Nog leuker dan een cabrio...

Lees meer
 

Audi TT reviews

  • Gebruikersreview
    Audi TT Roadster 1.8 5V Turbo 180pk (2000)

    Audi TT Roadster 1.8 5V Turbo 180pk (2000)

    7
    • 26 oktober 2021
  • Gebruikersreview
    Audi TT Roadster 1.8 5V Turbo 180pk (2003)

    Audi TT Roadster 1.8 5V Turbo 180pk (2003)

    7
    • 10 augustus 2021
  • Gebruikersreview
    Audi TT Roadster 1.8 5V Turbo 150pk (2002)

    Audi TT Roadster 1.8 5V Turbo 150pk (2002)

    • 9 oktober 2020
  • Gebruikersreview
    Audi TT Roadster 1.8 5V Turbo quattro 225pk (2001)

    Audi TT Roadster 1.8 5V Turbo quattro 225pk...

    1
    • 9 juni 2018
  • Gebruikersreview
    Audi TT Roadster 1.8 5V Turbo quattro 225pk (2000)

    Audi TT Roadster 1.8 5V Turbo quattro 225pk...

    19
    • 4 november 2016
  • Gebruikersreview
    Audi TT Roadster 1.8 5V Turbo quattro 225pk (2001)

    Audi TT Roadster 1.8 5V Turbo quattro 225pk...

    7
    • 25 augustus 2015
  • Gebruikersreview
    Audi TT Roadster 1.8 5V Turbo quattro 225pk (2001)

    Audi TT Roadster 1.8 5V Turbo quattro 225pk...

    1
    • 31 augustus 2014
meer reviews
Audi RS E-tron GT - Op de rollenbank

Audi RS E-tron GT - Op de rollenbank

114

Het gebeurt steeds vaker dat er aanmeldingen komen van eigenaren van elektrische auto’s die...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Gebruikersreview
    Audi TT Roadster 1.8 5V Turbo 180pk (2000)

    Audi TT Roadster 1.8 5V Turbo 180pk (2000)

    7
    • 26 oktober 2021
  • Autotest
    Audi TT RS - Eerste rijtest

    Audi TT RS - Eerste rijtest

    20
    • 17 oktober 2021
  • PREMIUM
    Audi TT RS - Eerste rijtest

    Audi TT RS - Eerste rijtest

    • 28 september 2021
  • Gebruikersreview
    Audi TTS Roadster 2.0 TFSI quattro Pro Line + (2016)

    Audi TTS Roadster 2.0 TFSI quattro Pro...

    2
    • 30 augustus 2021
  • Gebruikersreview
    Audi TT Roadster 1.8 5V Turbo 180pk (2003)

    Audi TT Roadster 1.8 5V Turbo 180pk (2003)

    7
    • 10 augustus 2021
  • Nieuws
    Vijf sportcoupés voor minder dan 20.000 euro

    Vijf sportcoupés voor minder dan 20.000...

    47
    • 18 juni 2021
  • PREMIUM
    Audi TT Roadster vs. BMW Z3 Roadster - Occasion dubbeltest

    Audi TT Roadster vs. BMW Z3 Roadster -...

    • 1 juni 2021
Merk
Merk
  • Nieuws
    Audi's RS4 en RS5 nog wat sportiever als Competition Plus

    Audi's RS4 en RS5 nog wat sportiever als...

    43
    • 17 mei 2022
  • Nieuws
    Audi A1 Citycarver heet nu Allstreet

    Audi A1 Citycarver heet nu Allstreet

    30
    • 12 mei 2022
  • Nieuws
    Audi: ‘onze laatste verbrandingsmotor zal onze beste zijn’

    Audi: ‘onze laatste verbrandingsmotor zal...

    142
    • 7 mei 2022
  • Nieuws
    Deze 5 elektrische stationwagons komen eraan

    Deze 5 elektrische stationwagons komen...

    76
    • 6 mei 2022
  • Autosport
    'F1-deal Audi en McLaren onwaarschijnlijk'

    'F1-deal Audi en McLaren onwaarschijnlijk'

    9
    • 6 mei 2022
  • Gebruikersreview
    Audi A4 1.8 TFSIe 170pk Edition (2013)

    Audi A4 1.8 TFSIe 170pk Edition (2013)

    • 2 mei 2022
  • Autosport
    CEO Volkswagen: 'Audi en Porsche gaan de Formule 1 in'

    CEO Volkswagen: 'Audi en Porsche gaan de...

    34
    • 2 mei 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden