Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • Audi
  • S3

Audi S3 quattro (2000) #3

autoreview

10
Audi S3 quattro (2000) #3
Anoniem
  • Gebruikersreview
16 april 2008 om 00:00
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

UitvoeringS3 quattro
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2000
Jaar van aanschaf2007
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

  • 15 april 2008

Na eerst jaren gereden te hebben in een Mazda 626 ben ik sinds een jaar in het bezit van een Audi S3. hij bevat me prima. Na aankoop heb ik de auto een klein beetje aangepakt om deze net wat strakker te krijgen.

Na aankoop heb ik eerst de lak eens goed behandeld en een deel laten overspuiten. Zijkant, voorbumper en achterbumper. Ook heb ik weer de chrome spiegelkappen geplaatst zoals dat hoor bij een S versie. Aangezien de velgen stoepschade hadden heb ik deze vervangen voor een 18 inch velg. Dus 1 maat groter dan origineel en van het type S4. Dus eigenlijk zelfde design alleen wat strakker.
Ook heb ik aliminium tellerringen geplaatst zoals bij het laatste model aanweizg is. Ook heb ik de originele S3 logo’s in de voorgril en achterzijde terug geplaatst. Vond dit er wel zo mooi bij. Ook heb ik de matten vervangen voor S3 matten.

Sinds een week heb ik ook mijn remmen geupgrade naar geperforeerde remschijven van Zimmerman met ferodo DS performance blokken. Rem tot nu toe perfect.

De 210 pk en 270 nm is lekker rap, maar wil op termijn toch gaan voor een maatchip. Wel wat duurder, maar dan heb ik zeker iets goed en zekerheid. Goedkoop is duurkoop zeg ik altijd. Ik zal dan rond de 260 pk en 360 Nm uitkomen. Verder ga ik aan het uiterlijk niks veranderen, omdat ik dat zonde vind van het model. Ik heb alles zo origineel mogelijk gelaten, zowel de velgen in zo goed als zelfde design


De auto bevalt super en ben er helemaal weg van. Ik vind het comfort redelijk gezien de sportvering. Ik was met mijn mazda stugger gewend dus voor sommige mensen zal mijn auto als stug ervaren worden, Ik houd er wel van, redelijk strak geveerd, maar wel comfort. Het schijnt dat als de S3 verlaagd wordt met 25 mm de auto erg stug wordt. Het standaard sport onderstel is dus sportief, maar nog comfortabel. Zelf ben ik er van de zomer mee naar Italie gereden en dat ging prima. Auto helemaal vollgeladen en achterbank was plat. Alles paste erin en op de lange rit totaal geen last van mijn rug gehad. De recaro stoelen zijn op allemanieren in te stellen en zitten super.

Verder is de auto lekker stil met de standaard uitlaat en is het rijden van lange stukken, bijvoorbeeld op de snelweg niet vervelend.

De uitleg bij mijn waarderingen mbt. de auto:

Het comfort krijgt van mij 4 sterren. ik vind het heerlijk en comfortabel, maar mijn voorkeur ligt ook bij een sportief geveerde auto. Nu vind ik deze auto niet stug, maar sportief comfortabel. Ik geef dan ook als beoordeling 4 sterren, omdat sommige mensen het als minder comfortabel kunnen ervaren, maar dat is net hoe je het ervaart. Zelf heb ik 18 inch velgen gemonteerd, waardoor de auto iets stugger is, al vind ik dit verschil t.o.v. 17 lichtmetaal te verwaarlozen.

Voor de prestaties geef ik 4 stemmen, omdat de auto lekker pittig reageert als de turbo inkomt. Zelfs bij een snelheid van 160 km per uur kan je zelfs in zijn 6e versnelling nog goed vooruitkomen en voel je enigszins de acceleratie nog. In zijn 5e versnelling dus al helemaal, maar als je lekker aan het cruisen bent zonder te willen schakelen, dan is dat dus zeker mogelijk. Maar waarom dan geen 5 sterren zou je denken. het kan natuurlijk altijd harder en als ik de auto gechipt zou hebben zou deze 5 sterren krijgen. Nu 4 sterren, omdat niet het volle te behalen vermogen uit de motor gehaald is. Ook is binnen de bebouwde kom heerlijk om rustig te rijden en dat gaat prima met deze auto. Ik rijd vaak in zijn 4e of 5e versnelling en dit scheelt zeker in het verbruik. Rotondes neem ik in zijn 3e versnelling, zodat dit vloeiender gaat dan in zijn 2e vernselling.

De betrouwbaarheid van de auto heef ik 4 sterren. Ik heb tot op heden geen gekke dingen meegemaakt, waardoor ik niet meer verder kon emt de auto. Na aankoop wat reparaties gehad, maar slijtage bij sommige delen heb je nu eenmaal bij een auto.

De gebruikskosten zijn hoger dan een gemiddelde auto. Ikzelf tank euro 98 omdat dit beter is voor de auto. Maar bij aanschaf weet je dat deze kosten hoger liggen. Dus om daar nu gelijk een laag cijfer voor te geven vind ik onterecht. Je koopt immers een auto in een bepaalde klasse en daar horen bepaalde kosten bij. Maar omdat de kosten wel hoger liggen t.o.v. een gemiddelde auto geef ik hier 3 sterren voor.

Ik zou zo weer dezelfde auto kopen als ik in dezelfde situatie als nu zou zitten. Bij een flinke toename van het aantal te rijden kilometers per week, dan kunnen de benzine kosten erg hoor worden, want het verbruik van 1 op 10 haal je net niet ook al zitten erbij mij veel snelwegkilometers bij. Ik rijd bijna 600 km met een tank van 62 liter. Meestal zit ik op zo’n 550 km tot 570 km. Hiervan zijn het ongeveer 350 snelweg kmers en de rest zijn kortere afstanden.

PROBLEMEN

  • 15 april 2008

Ik heb wel wat problemen gehad na aankoop.

Zo is mijn regelapparaat van mijn haldexkoppeling kapot gegaan. Dit onderdeel kostte alleen al 860 euro, dus is niet niks. Ook is mijn aandrijfas linksvoor vervangen wat voor een inruildeel 350 euro heeft gekost. Dit zijn prijzen zonder montage dus bij elkaar best prijzig.

Ook had de auo lichte lakschade na aankoop waarbij ik besloten heb de auto deels te spuiten.

Ook heb ik alle 4 de remschijven vervangen voor geperforeerde remschijven van zimmermann met ferodo Ds performance blokken.

Ook is mijn accu defect gegaan waarna de radio geblokkeerd was en ik van de vorige eigenaar de deblokkeringscode niet ontvangen heb. Hierdoor heb ik deze opnieuw aan moeten vragen voor 20 euro. Valt dus nog erg mee.

Matten waren aan vervanging toe, maar is klein onderhoud. Verder laat ik bij elke 10000 km de olie en alles verversen, dus dit hoort bij de periodieke kosten die je hebt aan een auto.

Alles bij elkaar toch redelijk wat onkosten gehad, maar nu is de auto dan ook in topconditie.

Opdate: juni 2008:

Bij de tuning op maat kwamen een aantal zaken naar voren die op het randje van goed functioneren zaten. Zo zijn de slangen onder de kap vervangen, wat nog nooit eerder gedaan was. het blijkt dat dit om de 5 jaar nodig is bij deze auto. Ook heb ik de turboinlaat vervangen voor een silicone turbo inlaat. Sterker en beter. Ook bleek nadat dit allemaal vervangen was, dat de motor te weinig benzine kreeg met de nieuwe turbodruk. De benzinepomp werkte niet optimaal meer dus die moest vervangen worden. ook gelijk de benzine filters meegepakt. Was een flinke kostenpost, maar erg belangrijk bij dit blok dat alles goed loopt, want hij liep te arm. Nu heeft de auto 264 pk en 385 Nm en het rijcomfort is erg toegenomen. hij is niet zenuwachtig geworden. De auto loopt een heel stuk soepeler nu.

3,8
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    4
  • Kosten
    3
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
  • Rijd je zelf met een Audi A3? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de Audi A3
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

PRIVATE LEASE Audi A3

INFO
XLEasy
XLEasy
Audi A3 Sportback 30 TFSI Pro Line (5D/6H)
€ 479
Stel samen ▸
Audi
Audi
Audi A3 Sportback 30 TFSI Pro Line (5D/7A)
€ 489
Stel samen ▸
Audi A3 in de Private Lease Vergelijker

Uitgelicht aanbod

    Audi A3 2.0 FSI Attraction RIJDT SCHAKELT REMT GOED GEEN FOUT CODES!! LOOPT STATIONAI ONREGELMATIG GEEN BIEDINGEN !! APK 11-22

    Audi A3 2.0 FSI Attraction RIJDT SCHAKELT REMT GOED GEEN FOUT CODES!! LOOPT STATIONAI ONREGELMATIG GEEN BIEDINGEN !! APK 11-22

    • 2003
    • 198.911 km

    € 2.950

    Audi A3

    Audi A3

    • 2003
    • 229.432 km

    € 2.750

    Audi A3 1.8 5V Turbo Ambiente Automaat!

    Audi A3 1.8 5V Turbo Ambiente Automaat!

    • 2003
    • 188.415 km

    € 3.400

Meer Audi A3 occasions

Gerelateerde forumtopics

  • Audi A3

    120
    • 30 augustus 2021

Lezersreacties (10)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Audi A3 specificaties
  • Audi A3 occasions
  • Audi A3 video's
Advies en informatie
  • Audi A3 tests
  • Audi A3 gebruikersreviews
  • Audi A3 index
PREMIUM
Audi S3- Blits Bezit

Audi S3- Blits Bezit

Slechts weinig auto's worden bij hun introductie direct herkend als ‘future classic’. De eerste...

Lees meer
 

Audi A3 reviews

  • Gebruikersreview
    Audi S3 quattro (2001)

    Audi S3 quattro (2001)

    4
    • 25 september 2014
  • Gebruikersreview
    Audi S3 quattro (2000) #3

    Audi S3 quattro (2000) #3

    10
    • 15 april 2008
  • Gebruikersreview
    Audi S3 quattro (2001)

    Audi S3 quattro (2001)

    • 19 maart 2002
  • Gebruikersreview
    Audi A3 Sportback 30 TFSI Advanced edition (2022)

    Audi A3 Sportback 30 TFSI Advanced edition...

    9
    • 12 april 2022
  • Gebruikersreview
    Audi A3 Sportback 1.4 TFSI COD 150pk Ambition Pro Line (2015)

    Audi A3 Sportback 1.4 TFSI COD 150pk Ambition...

    4
    • 21 maart 2022
  • Gebruikersreview
    Audi A3 Sportback 1.4 TFSI 122pk Ambition Pro Line (2013)

    Audi A3 Sportback 1.4 TFSI 122pk Ambition...

    • 6 januari 2022
  • Gebruikersreview
    Audi A3 1.4 TFSI COD 140pk Ambiente Pro Line (2013)

    Audi A3 1.4 TFSI COD 140pk Ambiente Pro...

    3
    • 4 januari 2022
meer reviews
Op de rollenbank - Audi S3

Op de rollenbank - Audi S3

87

Het is een fraai bezit: de Audi S3 van Rob Flinterman. "Hij heeft goede en slechte dagen,...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Gebruikersreview
    Audi A3 Sportback 30 TFSI Advanced edition (2022)

    Audi A3 Sportback 30 TFSI Advanced edition...

    9
    • 12 april 2022
  • Gebruikersreview
    Audi A3 Sportback 1.4 TFSI COD 150pk Ambition Pro Line (2015)

    Audi A3 Sportback 1.4 TFSI COD 150pk Ambition...

    4
    • 21 maart 2022
  • Nieuws
    460 pk voor Audi RS3

    460 pk voor Audi RS3

    36
    • 17 maart 2022
  • Audi RS3 vs. Mercedes-AMG A45 S - Dubbeltest

    Audi RS3 vs. Mercedes-AMG A45 S - Dubbeltest

    • 11 maart 2022
  • Achteruitkijkspiegel - 'EV zonder eigen laadpaal, niet doen'

    Achteruitkijkspiegel - 'EV zonder eigen...

    454
    • 19 februari 2022
  • Gebruikersreview
    Audi A3 Sportback 1.4 TFSI 122pk Ambition Pro Line (2013)

    Audi A3 Sportback 1.4 TFSI 122pk Ambition...

    • 6 januari 2022
  • Gebruikersreview
    Audi A3 1.4 TFSI COD 140pk Ambiente Pro Line (2013)

    Audi A3 1.4 TFSI COD 140pk Ambiente Pro...

    3
    • 4 januari 2022
Merk
Merk
  • Gebruikersreview
    Audi A4 Avant 3.0 5V (2002)

    Audi A4 Avant 3.0 5V (2002)

    • 26 mei 2022
  • Gebruikersreview
    Audi A5 Cabriolet 3.0 TFSI quattro (2012)

    Audi A5 Cabriolet 3.0 TFSI quattro (2012)

    • 24 mei 2022
  • Gebruikersreview
    Audi A1 1.4 TFSI Pro Line S (2012)

    Audi A1 1.4 TFSI Pro Line S (2012)

    3
    • 20 mei 2022
  • PREMIUM
    Audi 80 - 1986 - vs. Lancia Dedra - 1997 - Youngtimer dubbeltest

    Audi 80 - 1986 - vs. Lancia Dedra - 1997...

    • 19 mei 2022
  • Nieuws
    Audi's RS4 en RS5 nog wat sportiever als Competition Plus

    Audi's RS4 en RS5 nog wat sportiever als...

    48
    • 17 mei 2022
  • Nieuws
    Audi A1 Citycarver heet nu Allstreet

    Audi A1 Citycarver heet nu Allstreet

    30
    • 12 mei 2022
  • Nieuws
    Audi: ‘onze laatste verbrandingsmotor zal onze beste zijn’

    Audi: ‘onze laatste verbrandingsmotor zal...

    142
    • 7 mei 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden