AutoWeek 15 2021

Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
logo AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische rijden
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Aanmelden nieuwsbrief
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease vergelijker
    • Voorraadauto's
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto kopen
    • Auto verkopen
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • AutoWeek Autoverzekering
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • AutoWeek 15 2021
    Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Magazine
    • AutoWeek
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      RegistrerenInloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
  • Home
  • Reviews
  • Audi
  • A8

autoreview

Audi A8 2.8 Quattro (1995)

Anoniem
  • Review
21 september 2004 om 00:00
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

UitvoeringA8 2.8 Quattro
Versnellingen4, Automaat
Bouwjaar1995
Jaar van aanschaf2004
KM-stand bij aanschaf130.000 km
KM-stand laatst0 km
Gemiddelde lezerswaardering: 14%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

  • 20 september 2004

Voor je zo"n auto koopt moet je wel zeker weten dat je hem als particulier finacieel gezien op de weg kunt houden. Nou gelukkig kan ik dat, want wat een comfortabele automobiel. Volledig electrisch in alle standen verstelbare voorstoelen. Climaatcontrole links en rechts afzonderlijk in te stellen. Ook bij (Duitse autobaan) snelheid rond de 200 km.u zeer stil. Misschien is het quattro onderstel wel het allermooiste aan deze auto; onvoorstelbaar hoe hard je de auto om een mini rotonde kunt ’gooien’. Ik zal er wel weer net als bij mijn vorige auto twee overmatig aan de rechterkant afgesleten voorbanden aan overhouden. Voor een auto van negen jaar oud ziet hij er geweldig uit zowel exterieur als interieur. De 2.8 V6 motor voldoet boven verwachting in deze maar 1545 kg zware slee.
Matige dorst, behalve in de stad (1 op 7) en met gemiddeld 150 op de Duitse autobaan haalde ik zelfs 1 op 10. Het meeste plezier heb ik deze vakantie beleefd aan mijn ’maar’ 1900 euro kostende afneembare trekhaak (alleen Westfalia maakt ze), waaraan de caravan (1450 kg) was gekoppeld. De automaat in kombinatie met de 4-wielaandrijving en de crusecontrole, die zelfs terugschakelt als je in de bergen rijdt, hielden de combinatie zeer stabiel op koers en op de ingestelde snelheid (de airco hoefde hiervoor zelfs niet uitgeschalkeld te worden zoals je vaak hoort).
Op een nat wegdek is even invoegen vanuit een zijstraat kinderspel. Waar mijn vorige auto het uitgeveerde aangedreven wiel al snel deed doorslippen, ga je nu zelfs volgas als op rails. Natuurlijk heb ik de grenzen van het onderstel verkend op een plaats waar dit kon. De A8 rijdt zoals gezegd op rails maar als de grens is bereikt (moet je wel veel verder gaan dan je voor mogelijk houdt) waarschuwt ie niet: dan gaat ie. De auto is echter probleemloos weer onder controle te krijgen, maar dat kon echter in deze situatie omdat er ruimte was.
Ik ben mij zeer bewust (zoals in veel testen wordt gewaarschuwd) dat de auto onder vergelijkbare omstandigheden veiliger is als tweewielaangedreven auto"s, daar ligt dus ook in het normale gebruik de grens voor de snelheid. Hoewel de A8 2.8 boven gemiddeld mee kan komen in het verkeer, niet in de laatste plaats door zijn grip en de zich aan je rijstijl aanpassende automaat, nodigt de auto uit om ’rustig doch niet oudwijvig’ te rijden en de rest maar te laten vliegen. Zoals audi"s slogan ’Nothing to proof’

PROBLEMEN

  • 20 september 2004

De auto heeft aantoonbaar slechts 130000 kilometer gelopen en is punctueel dealer onderhouden. Ik heb de auto niet blindelings gekocht maar wel na aankoop laten keuren, gelukkig vonden ze iets (anders vertouw je het niet), alleen de pakking van de karterpan lekt een beetje, dit zal bij de eerst volgende beurt worden verholpen. Er moesten van mij zelf (nog maar iets meer dan 2 mm profiel) nieuwe banden om, dan moet je ze wel alle vier vervangen, na enig shoppen 152 euro per stuk.
De electrische hoogte verstelling van de linker hoofdsteun ging kapot. Dit is echter onder garantie verholpen.

4,0
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    3
  • Comfort
    5
  • Kosten
    3
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
 
  • Houd me op de hoogte over de Audi A8
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

Uitgelicht aanbod

    4.2 TDI QUATTRO S8 UITGEVOERD MATRIX SCH./KANT.D.

    Audi A8 4.2 TDI QUATTRO S8 UITGEVOERD MATRIX SCH./KANT.D.

    • 2015
    • 265.012 km

    € 29.450

    4.0 TFSI quattro Pro Line + Full Option

    Audi A8 4.0 TFSI quattro Pro Line + Full Option

    • 2014
    • 83.173 km

    € 62.900

    2.0 TFSI HYBRID PRO LINE | €19.500 excl. btw / bpm | Org. NL | BOSE AUDIO | STOELVERWARMING |

    Audi A8 2.0 TFSI HYBRID PRO LINE | €19.500 excl. btw / bpm | Org. NL | BOSE AUDIO | STOELVERWARMING |

    • 2013
    • 161.907 km

    € 24.440

Meer Audi A8 occasions

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Audi A8 specificaties
  • Audi A8 occasions
  • Audi A8 video's
Advies en informatie
  • Audi A8 tests
  • Audi A8 gebruikersreviews
  • Audi A8 index
PREMIUM
BMW 740i - Audi A8 4.2 Quattro

BMW 740i - Audi A8 4.2 Quattro

Een auto uit het topsegment biedt doorgaans het beste wat autofabrikanten in huis hebben. Daardoor...

Lees meer
 

Audi A8 reviews

  • Review
    Audi A8 4.2 Quattro (1995)

    Audi A8 4.2 Quattro (1995)

    5
    • 28 juni 2012
  • Review
    Audi A8 3.7 Quattro (1998)

    Audi A8 3.7 Quattro (1998)

    2
    • 5 december 2010
  • Review
    Audi A8 3.7 Quattro (1998)

    Audi A8 3.7 Quattro (1998)

    5
    • 27 februari 2010
  • Review
    Audi A8 4.2 Quattro (1996)

    Audi A8 4.2 Quattro (1996)

    26
    • 26 mei 2009
  • Review
    Audi A8 2.8 5V (1997)

    Audi A8 2.8 5V (1997)

    1
    • 2 september 2007
  • Review
    Audi A8 2.8 5V (1998)

    Audi A8 2.8 5V (1998)

    30
    • 5 januari 2006
  • Review
    Audi A8 2.8 Quattro (1995)

    Audi A8 2.8 Quattro (1995)

    • 20 september 2004
meer reviews
Occasion dubbeltest BMW 740i vs. Audi A8 4.2 quattro

Occasion dubbeltest BMW 740i vs. Audi A8 4.2 quattro

97

Wat een weelde: als occasionkoper ligt een auto uit de topklasse al gauw binnen handbereik....

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Autonieuws
    Vernieuwde Audi A8 als ellenlange Maybach-concurrent gesnapt

    Vernieuwde Audi A8 als ellenlange Maybach-concurrent...

    40
    • 7 april 2021
  • Autonieuws
    Gefacelifte Audi A8 in beeld

    Gefacelifte Audi A8 in beeld

    38
    • 29 januari 2021
  • PREMIUM
    Audi A8 vs. Mercedes-Benz S-klasse - Dubbeltest

    Audi A8 vs. Mercedes-Benz S-klasse - Dubbeltest

    • 12 januari 2021
  • Review
    Audi A8 2.5 TDI quattro (2002)

    Audi A8 2.5 TDI quattro (2002)

    20
    • 8 december 2020
  • Review
    Audi A8 2.8 5V quattro (2001)

    Audi A8 2.8 5V quattro (2001)

    4
    • 3 december 2020
  • Autonieuws
    Dit zijn de nieuwe youngtimers van 2021: sportieve knallers

    Dit zijn de nieuwe youngtimers van 2021:...

    27
    • 16 november 2020
  • Autonieuws
    Abt neemt Audi S8 onder handen

    Abt neemt Audi S8 onder handen

    16
    • 10 juni 2020
Merk
Merk
  • Autonieuws
    Audi A6 e-tron Concept: elektrisch naast de A6

    Audi A6 e-tron Concept: elektrisch naast...

    62
    • 19 april 2021
  • Autonieuws
    Audi A7L: Sportback wordt sedan!

    Audi A7L: Sportback wordt sedan!

    26
    • 18 april 2021
  • Review
    Audi A5 Sportback 40 TDI Business edition (2020)

    Audi A5 Sportback 40 TDI Business edition...

    • 17 april 2021
  • Autonieuws
    Audi komt met nieuw elektrisch model

    Audi komt met nieuw elektrisch model

    24
    • 15 april 2021
  • Autonieuws
    Eerste prijzen Audi Q4 e-tron bekend

    Eerste prijzen Audi Q4 e-tron bekend

    40
    • 14 april 2021
  • Autonieuws
    Audi Q4 e-tron én Q4 Sportback e-tron: dik 520 kilometer actieradius

    Audi Q4 e-tron én Q4 Sportback e-tron:...

    141
    • 14 april 2021
  • Autonieuws
    Dynamische richtingaanwijzers – De Vluchtstrook

    Dynamische richtingaanwijzers – De Vluchtstrook

    61
    • 11 april 2021

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids
  • Koppel abonnement

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek Lab
  • AutoWeek Autoverzekering
  • Je auto aanmelden
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • Mini
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2021 DPG Media Magazines B.V.

onderdeel van DPG Media Magazines groep