Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • Audi
  • A8

Audi A8 2.8 5V (1998)

autoreview

30
Audi A8 2.8 5V (1998)
thijstool
  • thijstool9
  • Gebruikersreview
6 januari 2006 om 00:00
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

UitvoeringA8 2.8 5V
Versnellingen5, Sequentiële Automaat
Bouwjaar1998
Jaar van aanschaf2005
KM-stand laatst0 km
Lezerswaardering: 85%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

  • 5 januari 2006

Nadat mijn vorige auto van merk veranderde, ja m’n auto, niet ik, was het voor mij tijd om weer eens met een auto te gaan rijden waarin ikzelf het gevoel weer zou ervaren van duurzaamheid, kwaliteit en aandacht van de fabrikant voor zijn produkt.

Mijn eerdere auto’s werden bij onze Oosterburen geboren, niet alleen daar hoor, ook uit Japan, maar in die richting wilde ik het toch zoeken.

Het werd al snel de Audi A8, gemaakt van aluminium, mooie motoren en aandrijftechniek en een merk met historie. Maar ja, dat kost wat!
Nieuw kwam niet op mijn spaarbankboekje voor of het moest een rode zijn,..diep rood!
Mijn vrouw die ik eerst wel mee had begon een beetje aan mij te twijfelen en zeker nadat ik haar mee nam naar een gebruikte zwarte S8 met chromen 18’ wielen die overigens fantastisch reed maar waar ze toch wel, jammer genoeg, van schrok!
Ja, t’is ook niet niks, maar goed, een beetje minder kan ook wel en dus werd het een 6 cilinder zonder vierwiel-
aandrijving.
Denk nu niet dat dat tegenviel, want na een jaartje sturen zijn we er alletwee helemaal verliefd op geworden! Ga maar na, een zijdezachte V-6 met 5 kleppen per cilinder en 200 pk die uitgesmeerd worden door een tiptronic_ automaat en voorwielaandrijving die ik nog nooit gevoeld heb in het stuur en die menig jonge GTI-rijder met omgekeerd petje het nakijken geeft, in alle rust!!

COMFORT wordt met hoofdletters geschreven als het om deze auto gaat, wat een rust en rijgemak. De sublieme BOSE installatie met geintregeerde telefoon en navigatie hoef je niet harder te zetten bij 200 km/p.u, op weg naar Oostenrijk, ondanks de winterbanden onder de auto die ook niet aanwezig zijn in het interieur door een uitstekende geluidsisolatie en ook rammels/piepen zijn hem vreemd.

Hoge gemiddelde snelheden aanhouden op de lange trajecten, daar houdt ie van! Het viel mij op dat een ritje van Centrum Maastricht tot de afslag Zaltbommel maar 55 minuten had geduurd, s’nachts weliswaar, maar toch en op een zeer ontspannen manier en heb je de tijd dan is het benzineverbruik, door gebruik te maken van je cruise-control, laag voor zo’n auto, zo’n 1 op 12.

De zomer is dankzij het sublieme airco-systeem heerlijk geweest tijdens mooie vrije tijd ritjes die we ..meer dan anders gemaakt hebben. Nee, spijt hebben we niet van onze A8, ziet er van binnen en van buiten nieuw uit, technisch fris, alles en da’s veel, doet het en met goed\normaal onderhoud kan je erg lang plezier hebben van deze klasse auto waardoor z’n afschrijving zoals wij hem in huis haalden minder is als vorige auto’s die we nieuw kochten en dat is iets wat we waarschijnlijk nooit meer doen.

PROBLEMEN

  • 5 januari 2006

Ach, problemen, wat rijdt dat slijt en dat gebeurt ook bij een A8, alleen het duurt wat langer en het kost wat meer.

De aandrijfashoezen zijn vernieuwd en de airco loosde zijn condenswater onder de matten doordat beide afwatering -slangen verstopt zaten en de akku stond s’ochtends eens leeg door overmatig stroomverbruik, maar ja, er zit ook zo veel in wat stroom verbruikt en op korte ritjes moet je daar even erg in houden. Hij liet ons nog eens staan met starten doordat ik hem de vorige avond 2 meter had verzet in de vrieskou en de bougies vet waren geslagen door het rijke mengsel. Ik neem het dit raspaardje niet kwalijk!

4,8
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    5
  • Comfort
    5
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
  • Rijd je zelf met een Audi A8? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de Audi A8
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

PRIVATE LEASE Audi A8

INFO
Audi
Audi
Audi A8 60 TFSI e quattro Pro Line (4D/8A)
€ 1.708
Bekijk nu ⟩
Audi A8 in de Private Lease Vergelijker

Uitgelicht aanbod

    Audi A8 4.2 S8 EXCLUSIVE Quattro Leer Standkachel

    Audi A8 4.2 S8 EXCLUSIVE Quattro Leer Standkachel

    • 1998
    • 62.508 km

    € 27.950

    Audi A8 3.7 5V

    Audi A8 3.7 5V

    • 1999
    • 121.388 km

    € 9.750

    Audi A8 4.2 V8 quattro 360 pk |Navi|Xenon|Zeer goed onderhouden|

    Audi A8 4.2 V8 quattro 360 pk |Navi|Xenon|Zeer goed onderhouden|

    • 1999
    • 214.623 km

    € 7.950

Meer Audi A8 occasions

Lezersreacties (30)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Audi A8 specificaties
  • Audi A8 occasions
  • Audi A8 video's
Advies en informatie
  • Audi A8 tests
  • Audi A8 gebruikersreviews
  • Audi A8 index
PREMIUM
BMW 740i - Audi A8 4.2 Quattro

BMW 740i - Audi A8 4.2 Quattro

Een auto uit het topsegment biedt doorgaans het beste wat autofabrikanten in huis hebben. Daardoor...

Lees meer
 

Audi A8 reviews

  • Gebruikersreview
    Audi A8 4.2 Quattro (1995)

    Audi A8 4.2 Quattro (1995)

    5
    • 28 juni 2012
  • Gebruikersreview
    Audi A8 3.7 Quattro (1998)

    Audi A8 3.7 Quattro (1998)

    2
    • 5 december 2010
  • Gebruikersreview
    Audi A8 3.7 Quattro (1998)

    Audi A8 3.7 Quattro (1998)

    5
    • 27 februari 2010
  • Gebruikersreview
    Audi A8 4.2 Quattro (1996)

    Audi A8 4.2 Quattro (1996)

    26
    • 26 mei 2009
  • Gebruikersreview
    Audi A8 2.8 5V (1997)

    Audi A8 2.8 5V (1997)

    1
    • 2 september 2007
  • Gebruikersreview
    Audi A8 2.8 5V (1998)

    Audi A8 2.8 5V (1998)

    30
    • 5 januari 2006
  • Gebruikersreview
    Audi A8 2.8 Quattro (1995)

    Audi A8 2.8 Quattro (1995)

    • 20 september 2004
meer reviews
Occasion dubbeltest BMW 740i vs. Audi A8 4.2 quattro

Occasion dubbeltest BMW 740i vs. Audi A8 4.2 quattro

97

Wat een weelde: als occasionkoper ligt een auto uit de topklasse al gauw binnen handbereik....

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Autotest
    Audi S8 - Eerste rijtest: zo rijdt de 571 sterke vernieuwde topversie

    Audi S8 - Eerste rijtest: zo rijdt de 571...

    22
    • 25 juni 2022
  • Nieuws
    Audi A8 (D5) - Facelift Friday

    Audi A8 (D5) - Facelift Friday

    23
    • 18 februari 2022
  • Test: Audi A8

    Test: Audi A8

    108
    • 15 februari 2022
  • Nieuws
    Prijzen Audi A8: plug-in voor de prijs van een diesel

    Prijzen Audi A8: plug-in voor de prijs...

    84
    • 4 februari 2022
  • Gebruikersreview
    Audi A8 4.2 TDI quattro Pro Line + (2015)

    Audi A8 4.2 TDI quattro Pro Line + (2015)

    22
    • 29 november 2021
  • Audi A8 gefacelift

    Audi A8 gefacelift

    51
    • 2 november 2021
  • Nieuws
    Audi A8 L Horch gaat Maybach S-klasse te lijf

    Audi A8 L Horch gaat Maybach S-klasse te...

    55
    • 1 november 2021
Merk
Merk
  • Autotest
    Audi S8 - Eerste rijtest: zo rijdt de 571 sterke vernieuwde topversie

    Audi S8 - Eerste rijtest: zo rijdt de 571...

    22
    • 25 juni 2022
  • Nieuws
    Audi Q5 S edition Competition: aangeklede plug-ins

    Audi Q5 S edition Competition: aangeklede...

    5
    • 21 juni 2022
  • Nieuws
    Extra heftige Audi's RS4 en RS5 op de prijslijst

    Extra heftige Audi's RS4 en RS5 op de prijslijst

    29
    • 20 juni 2022
  • Achtergrond
    Fans verrassen 75 jarige Röhrl met ex-Quattro van de zaak

    Fans verrassen 75 jarige Röhrl met ex-Quattro...

    16
    • 19 juni 2022
  • Gebruikersreview
    Audi A3 Sportback 30 TFSI Advanced edition (2022)

    Audi A3 Sportback 30 TFSI Advanced edition...

    • 18 juni 2022
  • Nieuws
    'Audi spant rechtszaak aan tegen Nio wegens modelnamen'

    'Audi spant rechtszaak aan tegen Nio wegens...

    69
    • 16 juni 2022
  • Nieuws
    Audi stopt oude accu's in Indiase riksja's

    Audi stopt oude accu's in Indiase riksja's

    100
    • 16 juni 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden