Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • Audi
  • A8

Audi A8 4.2 Quattro (1995)

autoreview

5
Audi A8 4.2 Quattro (1995)
Anoniem
  • Gebruikersreview
28 juni 2012 om 11:26
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

UitvoeringA8 4.2 Quattro
Versnellingen4, Automaat
Bouwjaar1995
Jaar van aanschaf1999
KM-stand bij aanschaf110.000 km
KM-stand laatst0 km
Lezerswaardering: 65%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

  • 28 juni 2012

De A8 is een hele, hele, hele fijne auto om mee te rijden. Als je, zoals ik, bijna alleen maar provinciaal en snelweg rijdt, is hij nog best wel zuinig. Reken op 1:9 á 1:10. Voor een 4.2 liter V8 is dat helemaal niet verkeerd. Ga je echter de stad in, wees dan trots als je 1:4 haalt.

Verder is dit in Nederland een liefhebbers auto. Hij heeft niet bijzonder veel onderhoud nodig, maar de onderdelen zijn, mede dankzij PON, bizar duur en schaars. Ik zeg er specifiek Pon bij, want in Duitsland is veel meer te krijgen en is dit veel goedkoper. Een sleutel met afstand bediening is in Nederland bijvoorbeeld niet te krijgen, in Duitsland wel.
Onderdeelprijzen zijn vaak bizar. Zo was het slotje van het dashboardkastje stuk. Alleen het greepje met het slotje. Dit onderdeel zou ongeveer 740 euro moeten kosten. De basisplaat van de buitenspiegel is vervangen (dus een stukje plastic waar alles op bevestigd kan worden. Ik heb het hier alleen over het plastic zonder de motor, afwerkkappen, glas. Alleen de plastic basis plaat..) meer als 1200 euro!

Maar: Het rijden is subliem. De automaat met handbediening is geweldig.

Uiteindelijk zou ik nooit meer een Audi A8 kopen. Wat me het meest irriteerde was dat je voor elk onderhoud 3x naar de garage moet. De 1e keer om te kijken wát er vervangen moet worden. Dit moet altijd besteld worden. De 2e keer om de spullen te laten vervangen die binnen 3 weken geleverd worden. De 3e keer om spullen te vervangen die pas na 2 of 3 maanden geleverd worden. Daarnaast betaal je de hoofdprijs en is het premium gevoel, behalve qua prijzen, totaal afwezig.
Mijn schoonvader rijdt in een Mercedes S klasse uit 1986. Als je dat vergelijkt met elkaar dan heeft Mercedes het zo heel erg veel beter voor elkaar als Audi. Bij Mercedes is bijna alles nog te krijgen. Bijna alles is ook binnen enkele dagen op voorraad bij de garage. Onderdelen zijn over het algemeen betaalbaar. Daarnaast rij je volgens de merk garagist in een Mercedes waar ze trots op zijn (de Audi dealer vroeg nog net niet of ik mijn auto om de hoek wilde parkeren). Bij Mercedes krijg je ook een mooi boekje met Mercedes klassiekers en informatie etc. Audi kan hier nog heel veel van leren.
Voor mij nooit meer een Audi ouder als 10 jaar. Ik denk echter dat dit voor een groot deel bij Pon kan worden belegd, in Duitsland is dit bij Audi veel beter in orde.

3,5
  • Betrouwbaarheid
    3
  • Prestaties
    5
  • Comfort
    5
  • Kosten
    1
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee
  • Rijd je zelf met een Audi A8? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de Audi A8
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

PRIVATE LEASE Audi A8

INFO
Audi
Audi
Audi A8 60 TFSI e quattro Pro Line (4D/8A)
€ 1.686
Stel samen ▸
Audi A8 in de Private Lease Vergelijker

Uitgelicht aanbod

    Audi A8 2.8 AUTOMAAT *apk:04-2023*

    Audi A8 2.8 AUTOMAAT *apk:04-2023*

    • 1995
    • 300.000 km

    € 1.499

    Audi A8 4.2 S8 1e Eigenaar-Originele NL auto-NAP 198138-full options

    Audi A8 4.2 S8 1e Eigenaar-Originele NL auto-NAP 198138-full options

    • 1998
    • 198.138 km

    € 8.950

    Audi A8 4.2 quattro/AUT/LEDER/STOELVERWARMING/INRUILKOOPJE

    Audi A8 4.2 quattro/AUT/LEDER/STOELVERWARMING/INRUILKOOPJE

    • 1995
    • 386.846 km

    € 1.650

Meer Audi A8 occasions

Lezersreacties (5)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Audi A8 specificaties
  • Audi A8 occasions
  • Audi A8 video's
Advies en informatie
  • Audi A8 tests
  • Audi A8 gebruikersreviews
  • Audi A8 index
PREMIUM
BMW 740i - Audi A8 4.2 Quattro

BMW 740i - Audi A8 4.2 Quattro

Een auto uit het topsegment biedt doorgaans het beste wat autofabrikanten in huis hebben. Daardoor...

Lees meer
 

Audi A8 reviews

  • Gebruikersreview
    Audi A8 4.2 Quattro (1995)

    Audi A8 4.2 Quattro (1995)

    5
    • 28 juni 2012
  • Gebruikersreview
    Audi A8 3.7 Quattro (1998)

    Audi A8 3.7 Quattro (1998)

    2
    • 5 december 2010
  • Gebruikersreview
    Audi A8 3.7 Quattro (1998)

    Audi A8 3.7 Quattro (1998)

    5
    • 27 februari 2010
  • Gebruikersreview
    Audi A8 4.2 Quattro (1996)

    Audi A8 4.2 Quattro (1996)

    26
    • 26 mei 2009
  • Gebruikersreview
    Audi A8 2.8 5V (1997)

    Audi A8 2.8 5V (1997)

    1
    • 2 september 2007
  • Gebruikersreview
    Audi A8 2.8 5V (1998)

    Audi A8 2.8 5V (1998)

    30
    • 5 januari 2006
  • Gebruikersreview
    Audi A8 2.8 Quattro (1995)

    Audi A8 2.8 Quattro (1995)

    • 20 september 2004
meer reviews
Occasion dubbeltest BMW 740i vs. Audi A8 4.2 quattro

Occasion dubbeltest BMW 740i vs. Audi A8 4.2 quattro

97

Wat een weelde: als occasionkoper ligt een auto uit de topklasse al gauw binnen handbereik....

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Nieuws
    Audi A8 (D5) - Facelift Friday

    Audi A8 (D5) - Facelift Friday

    23
    • 18 februari 2022
  • Test: Audi A8

    Test: Audi A8

    108
    • 15 februari 2022
  • Nieuws
    Prijzen Audi A8: plug-in voor de prijs van een diesel

    Prijzen Audi A8: plug-in voor de prijs...

    84
    • 4 februari 2022
  • Gebruikersreview
    Audi A8 4.2 TDI quattro Pro Line + (2015)

    Audi A8 4.2 TDI quattro Pro Line + (2015)

    22
    • 29 november 2021
  • Audi A8 gefacelift

    Audi A8 gefacelift

    51
    • 2 november 2021
  • Nieuws
    Audi A8 L Horch gaat Maybach S-klasse te lijf

    Audi A8 L Horch gaat Maybach S-klasse te...

    55
    • 1 november 2021
  • Audi A8 4.2 quattro - Op de Rollenbank

    Audi A8 4.2 quattro - Op de Rollenbank

    • 19 september 2021
Merk
Merk
  • Gebruikersreview
    Audi A1 1.4 TFSI Pro Line S (2012)

    Audi A1 1.4 TFSI Pro Line S (2012)

    2
    • 20 mei 2022
  • PREMIUM
    Audi 80 - 1986 - vs. Lancia Dedra - 1997 - Youngtimer dubbeltest

    Audi 80 - 1986 - vs. Lancia Dedra - 1997...

    • 19 mei 2022
  • Nieuws
    Audi's RS4 en RS5 nog wat sportiever als Competition Plus

    Audi's RS4 en RS5 nog wat sportiever als...

    47
    • 17 mei 2022
  • Nieuws
    Audi A1 Citycarver heet nu Allstreet

    Audi A1 Citycarver heet nu Allstreet

    30
    • 12 mei 2022
  • Nieuws
    Audi: ‘onze laatste verbrandingsmotor zal onze beste zijn’

    Audi: ‘onze laatste verbrandingsmotor zal...

    142
    • 7 mei 2022
  • Nieuws
    Deze 5 elektrische stationwagons komen eraan

    Deze 5 elektrische stationwagons komen...

    76
    • 6 mei 2022
  • Autosport
    'F1-deal Audi en McLaren onwaarschijnlijk'

    'F1-deal Audi en McLaren onwaarschijnlijk'

    9
    • 6 mei 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden