Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • Audi
  • A4 Avant

Audi A4 Avant 2.0 TDIe 136pk Pro Line (2012)

autoreview

3
Audi A4 Avant 2.0 TDIe 136pk Pro Line (2012)
J3r03n
  • J3r03n6
  • Gebruikersreview
18 oktober 2012 om 18:03
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

UitvoeringA4 Avant 2.0 TDIe 136pk Pro Line
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2012
Jaar van aanschaf2012
KM-stand laatst36.800 km
Lezerswaardering: 16%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Ervaringen na 5,5 maand

  • 36.800 km
  • 18 oktober 2012

Nadat mijn vorige leaseauto aan zijn kilometers zat (196000 km) moest er een vervanger komen. Dat is deze Audi A4 Avant geworden, die vóór 1 juli is geleverd (26 april) en daarmee 20% bijtelling heeft.
Ik wilde wat meer bagageruimte omdat ik voor mijn werk soms grote apparatuur moet meeslepen en bij de A3 SB vaak de bank moest platgooien. Nu ik de A4 heb.. hoef ik dat iets minder, maar de laadruimte is nog steeds niet geweldig.

Bij het bestellen was ik me bewust van de 136 pk en toename van het gewicht t.o.v. de 140pk A3 sportback die ik eerst had. Aangezien ik veel km per jaar rij (minimaal 60.000 per jaar, nu 80.000 per jaar) wilde ik geen power inleveren. Er is dus direct een ABT chip meebesteld (met behoud van fabrieksgarantie) die 170-175pk aflevert en het koppel naar 380NM lift. Ook is het max koppelgebied hiermee van 1750-2250tpm naar 2200-2800tpm gegaan wat precies goed is op de snelweg.

Dus al met al tevreden over de prestaties, al kan het natuurlijk veel beter (3.0TDI :), maar dat ligt voor mij nu even buiten bereik).

Opvallend is trouwens dat het verbruik beter is geworden, heb ruim 10.000 km zonder chip gereden (door leverings- en inbouwproblemen omdat het een A4 facelift betreft). Zonder chip 1 op 13 bij 120-130 km/h en nu is 1 op 19 geen uitzondering als je rustig aan rijdt (120-130 km/h in de 6).

Inmiddels ruim 36k km later heb ik nog steeds geen spijt van de chip, lekker doortrekken en genoeg power. Ook is het natuurlijk leuk om andere VAG rijders zonder typeaanduiding verbaasd te laten kijken als je toch sneller blijkt te zijn dan het gros :)

Omdat ik veel in de auto zit heb ik gekozen voor de Pro Line uitvoering en o.a. sportstoelen, sportstuurtje, lichtpakket en B&O speakerset. Absoluut een aanrader, wat een geweldig geluid. Jammer alleen dat je de DSP niet aan kan passen, dat is door B&O gelockt. Bij bestellen in december was er helaas niet bekend of de nieuwe MMI A2DP (bluetooth audio streaming) ondersteunde. Ik had geen zin nodeloos extra geld neer te tellen voor alleen een 0,5" groter scherm en heb dus voor een standaard MMI met ipod aansluiting gekozen. Is trouwens ook beter voor de geluidskwaliteit, want op A2DP zit toch altijd compressie (vergeleken met ALAC/FLAC op een iPod, aangesloten via de kabel).

De standaard velgen vond ik niet om aan te zien, dus heb ik er Fondmetal FP's 18" onder laten zetten met 255 banden. Absoluut geen last van trillingen of ander negatief gedrag door deze imitatie velgen. Hier heb ik ook op gehamerd bij de dealer, want ik heb liever geen onrustig stuurgedrag of een trillend stuur.

Al met al met deze kilometerstand kan ik melden dat ik uiterst tevreden ben over het comfort, stuurgedrag en rij eigenschappen. De TDIe heeft standaard ook verlaagde vering wat ook leuk is in de bochten, maar niet zo erg dat je last krijgt van je rug. Ongeveer drie/vier weken geleden is de 30.000 beurt uitgevoerd, waarbij eigenlijk geen noemenswaardige zaken zijn geconstateerd.
Wel heb ik aangegeven dat ik de remmen wat minder "direct" vond, en dat de auto soms niet lekker in de 3e versnelling wil. Ik moest er op letten, en bij herhaling terugkomen. Aangezien dit sporadisch gebeurd, kan ik niet precies aanvoelen of het een technisch probleem is of gewoon een bestuurdersfout (uh.. zou kunnen?)

De enige negatieve ervaring die ik heb is de beschadigingsgevoeligheid van het leren stuur met in-en-uitstappen. Er zitten inmiddels 4 diepe "happen" van 5-7cm lang in het leer wat kan komen van spijkerbroek tegen het stuur en/of sieraden. Heb hier melding van gemaakt en geprobeerd onder garantie een nieuw stuur te laten monteren, maar PON schuift dit af op "invloeden van buitenaf" en geeft niet thuis. Ik laat het hier verder bij zitten, want aanvechten verpest alleen maar de goede relatie die ik nu heb met de dealer, die overigens wel zijn best heeft gedaan iets te regelen (Century Groningen).

Zoals gezegd bevalt deze auto dus absoluut prima, helemaal met het voordeel van 20% bijtelling :)

Volgende stap is de winterbanden wissel...

Gebruikskosten kan ik niet veel over zeggen, omdat het een leaseauto betreft.





4,5
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    5
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
  • Rijd je zelf met een Audi A4? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de Audi A4
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

PRIVATE LEASE Audi A4

INFO
Audi
Audi
Audi A4 35 TFSI Pro Line (4D/7A)
€ 699
Stel samen ▸
Audi A4 in de Private Lease Vergelijker

Uitgelicht aanbod

    Audi A4 Avant 1.8 TFSI S Edition s-line l NAP l Trekhaak l Camera l Leder

    Audi A4 Avant 1.8 TFSI S Edition s-line l NAP l Trekhaak l Camera l Leder

    • 2015
    • 114.229 km

    € 21.995

    Audi A4 Avant 1.8 TFSI AUTOMAAT/LEDER/PDC/CLIMATE/BLUETOOTH

    Audi A4 Avant 1.8 TFSI AUTOMAAT/LEDER/PDC/CLIMATE/BLUETOOTH

    • 2012
    • 182.599 km

    € 10.940

    Audi A4 Avant 1.8 TFSI Sport Edition 2x S-Line Aut. | Facelift | Xenon | Volledige Historie | Orig. NL auto | Navigatie | NAP |

    Audi A4 Avant 1.8 TFSI Sport Edition 2x S-Line Aut. | Facelift | Xenon | Volledige Historie | Orig. NL auto | Navigatie | NAP |

    • 2014
    • 172.322 km

    € 15.945

Meer Audi A4 occasions

Gerelateerde forumtopics

  • Audi A4 / S4 / RS4 B9 | Nieuw: 2e facelift 2020

    246
    • 3 februari 2020

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Audi A4 specificaties
  • Audi A4 occasions
  • Audi A4 video's
Advies en informatie
  • Audi A4 tests
  • Audi A4 gebruikersreviews
  • Audi A4 index
PREMIUM
Mercedes C-klasse Estate - Audi A4 Avant - BMW 3-serie Touring

Mercedes C-klasse Estate - Audi A4 Avant - BMW 3-serie Touring

De nieuwe Mercedes C-klasse heeft niet alleen optisch, maar ook technisch veel meegekregen...

Lees meer
 

Audi A4 reviews

  • Gebruikersreview
    Audi A4 Avant 3.0 TDI 245pk clean diesel quattro (2012)

    Audi A4 Avant 3.0 TDI 245pk clean diesel...

    15
    • 4 november 2021
  • Gebruikersreview
    Audi A4 Avant 2.0 TFSI 211pk quattro Pro Line S (2013)

    Audi A4 Avant 2.0 TFSI 211pk quattro Pro...

    5
    • 22 november 2018
  • Gebruikersreview
    Audi A4 Avant 2.0 TDI Ultra 136pk Business Edition (2015)

    Audi A4 Avant 2.0 TDI Ultra 136pk Business...

    2
    • 11 juni 2018
  • Gebruikersreview
    Audi A4 Avant 2.0 TFSI 211pk quattro Pro Line S (2012)

    Audi A4 Avant 2.0 TFSI 211pk quattro Pro...

    • 25 juni 2017
  • Gebruikersreview
    Audi A4 Avant 1.8 TFSI 170pk Pro Line S (2012)

    Audi A4 Avant 1.8 TFSI 170pk Pro Line S...

    • 26 juni 2016
  • Gebruikersreview
    Audi A4 Avant 1.8 TFSI 170pk Pro Line S (2013)

    Audi A4 Avant 1.8 TFSI 170pk Pro Line S...

    23
    • 19 februari 2016
  • Gebruikersreview
    Audi A4 Avant 2.0 TDIe 136pk Pro Line (2012)

    Audi A4 Avant 2.0 TDIe 136pk Pro Line (2012)

    • 12 november 2013
meer reviews
Audi A4 - Occasion-Aankoopadvies

Audi A4 - Occasion-Aankoopadvies

484

Vraag je mensen welke auto ze het liefste willen hebben, dan wordt vaak de naam van Audi genoemd....

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Nieuws
    Audi's RS4 en RS5 nog wat sportiever als Competition Plus

    Audi's RS4 en RS5 nog wat sportiever als...

    20
    • 17 mei 2022
  • Gebruikersreview
    Audi A4 1.8 TFSIe 170pk Edition (2013)

    Audi A4 1.8 TFSIe 170pk Edition (2013)

    • 2 mei 2022
  • Gebruikersreview
    Audi A4 Avant 2.0 TDI ultra 150pk (2017)

    Audi A4 Avant 2.0 TDI ultra 150pk (2017)

    3
    • 19 maart 2022
  • Nieuws
    Nieuwe Audi A4 - Blik to the Future

    Nieuwe Audi A4 - Blik to the Future

    153
    • 6 maart 2022
  • Weblogs
    Weblog - Alleen Polen waren geïnteresseerd in mijn dieselauto

    Weblog - Alleen Polen waren geïnteresseerd...

    112
    • 2 februari 2022
  • Nieuws
    Nieuwe Audi A4 als Avant op pad

    Nieuwe Audi A4 als Avant op pad

    34
    • 7 december 2021
  • Gebruikersreview
    Audi A4 Cabriolet 1.8 Turbo (2003)

    Audi A4 Cabriolet 1.8 Turbo (2003)

    10
    • 1 december 2021
Merk
Merk
  • Nieuws
    Audi's RS4 en RS5 nog wat sportiever als Competition Plus

    Audi's RS4 en RS5 nog wat sportiever als...

    20
    • 17 mei 2022
  • Nieuws
    Audi A1 Citycarver heet nu Allstreet

    Audi A1 Citycarver heet nu Allstreet

    30
    • 12 mei 2022
  • Nieuws
    Audi: ‘onze laatste verbrandingsmotor zal onze beste zijn’

    Audi: ‘onze laatste verbrandingsmotor zal...

    142
    • 7 mei 2022
  • Nieuws
    Deze 5 elektrische stationwagons komen eraan

    Deze 5 elektrische stationwagons komen...

    76
    • 6 mei 2022
  • Autosport
    'F1-deal Audi en McLaren onwaarschijnlijk'

    'F1-deal Audi en McLaren onwaarschijnlijk'

    9
    • 6 mei 2022
  • Gebruikersreview
    Audi A4 1.8 TFSIe 170pk Edition (2013)

    Audi A4 1.8 TFSIe 170pk Edition (2013)

    • 2 mei 2022
  • Autosport
    CEO Volkswagen: 'Audi en Porsche gaan de Formule 1 in'

    CEO Volkswagen: 'Audi en Porsche gaan de...

    34
    • 2 mei 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden