Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews

Audi A4 Avant 1.8TFSI 120pk ABT (2011)

autoreview

24
Audi A4 Avant 1.8TFSI 120pk ABT (2011)
Anoniem
  • Gebruikersreview
20 september 2012 om 15:28
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

UitvoeringA4 Avant 1.8TFSI 120pk ABT
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2011
Jaar van aanschaf2011
KM-stand laatst38.000 km
Lezerswaardering: 91%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Maandagochtend auto

  • 33.600 km
  • 20 september 2012

Ik heb deze auto uitgezocht als vervanging van mijn Mondeo. Hiervoor reed ik 2x een V50.

Het betreft een Audi A4 1.8TFSI 120pk (met ABT chip 211pk) in de Pro Line S uitvoering. Als opties nog zaken als B&O, MMI Plus, Servotronic en wat kleiner grut.

De auto is op zijn zachtst gezegd een tegenvaller (1 bak ellende komt beter in de buurt), en behalve de auto valt vooral de slagkracht van Audi/Pon tegen.

Laten we vooral beginnen met de pluspunten, die er wel degelijk zijn:

Persoonlijk vind ik het gewoon een erg mooie auto om te zien. Ik heb gekozen voor een kleur die je niet vaak ziet, en dat staat hem goed. Het B&O systeem is uitstekend en de stoelen zijn mooi. De Pro Line S is ook erg compleet voor een relatief goede prijs. De wegligging is prima, geen BMW, maar sportief zat.

Helaas houdt het hier op, en is de lijst van problemen groter. Zaken als het missen van een make-up spiegen en Isofix, laten we maar buiten beschouwing.

- Rammels, rammels, rammels.
Het begon met de versnellingspook die rammelde. Het B&O systeem moest aardig zijn best doen om er boven te komen. Voor dit probleem is de auto 3 keer teruggeweest, zonder 1x een oplossing te bieden. De 4de keer besloot een monteur er eens serieus naar te kijken, en vond een losse schroef onder de pook

Probleem 2 is dat de voortrein af en toe wel los lijkt te zitten. Iedereen in de auto schrikt zich een hoedje, is dit nu de beroemde afwerking? Het rammelt en beukt. Ook hier is hij nu 3x (bij 2 verschillende dealers) teruggeweest. Oplossing: Nog geen

- Prestaties
Gekozen voor de 120pk met ABT. Dit zou hem op 211pk moeten brengen, net zoals zijn sterkere 160pk broer. Resultaat? Ronduit teleurstellend. De auto is vlot, maar niet meer dan dat. In het hele toerenbereik kan hij schokken bij vollast.

Op naar de rollenbank, met als resultaat 160 krukas pk's. Dat zijn er 51 te weinig. Na lang lang lang zeuren, eindelijk een afspraak bij de rollenbank van ABT (Büchli in Harderwijk). Zij komen tot 220pk op de krukas? Hoe dat komt? Ze rekenen daar met, schrik niet, 45% aandrijfverlies. Op deze manier kan je een Panda 1.0 nog doorrekenen naar 160pk. Oplossing voor het probleem vermogen (en schokkende motor)? Niets

- Vliegende onderdelen
Alles zit muurvast in een Audi, toch? Wrong. Op de snelweg met 120 gebruik ik mijn koplampsproeiers, als er iets over mijn dak vliegt. Dat was dus het afdekplaatje van de sproeier (sorry achterligger). Mijn gordel moet ik van de vloer rapen, het pieletje wat hem omhoog houd is eraf gevallen. Niet echt rondvliegend, maar wel in deze categorie: Dank aan Audi voor het vastzetten van de passagiersstoel na 20.000 km, voelt een stuk aangenamer nu.

- MMI Files
De, verder fijne, MMI heeft file informatie. Helaas laat hij elke file een keer of 10 zien. Dat niet alleen, elke, indentieke, file heeft toch net steeds een andere lengte of begin en eindpunt, waardoor het elke ochtend lijkt alsof er 2500 kilometer file staat. Flitsers zelfde probleem, op weg naar huis ziet hij er 12 op weg, terwijl het er 1 is.
Oplossing van de dealer: "Zet u file info toch uit?"

- En verder
Verder zijn we er wel. Het leer van mijn passagiersstoel ziet eruit alsof het 250.000 kilometer achter de rug heeft, en dat mijn stoel kraakt (ben 87 kilo), ach, dat went inmiddels wel.

Al deze problemen zijn op zich vervelend, maar hoeven niet eens een echte ramp te zijn. Dat zijn ze in mijn beleving wel geworden doordat de auto voor de problemen meerdere keren is teruggeweest, zonder enig echt resultaat.

Je wordt ook gewoon niet serieus genomen, "u bent de eerste", maar blijkbaar maakt Audi ook echte maandagochtend auto's.

Heb je een Audi zonder problemen, dan heb je een fijne bak. Heb je wel problemen? Berg je maar, de aftersales is afgrijselijk slecht.

EDIT 22-09-2012:

Even een zaak verduidelijken. De 120pk versie is motorisch identiek aan de 160pk versie. De stijging van 120 naar 211 pk lijkt heel extreem, maar is het feitelijk niet. De enige reden van de 120pk is een instapversie te creëren, maar technisch is er dus geen verschil. Elke goede VAG tuner (daar valt ABT dus niet onder blijkbaar), zoals JD Engineering, brengen deze motor met gemak, en betrouwbaar, naar de 211pk.

En, om 1 vraag te beantwoorden: De auto is Arubablauw. Zeer veel positieve reacties op gehad :)

Geen stap verder

  • 38.000 km
  • 10 oktober 2012

De auto is voor de 6de keer teruggegaan voor de rammels voorin. En verdomd, tijdens het testen bij de dealer is het ding fluisterstil. We zijn er inmiddels dus achter dan er 1 afhankelijkheid is, namelijk de buitentemperatuur. De rammels/herie neemt af, als de buitentemp lager is.

Oplossing? Geen natuurlijk, gewoon weer naar huis, en afspraak nummer 7 maken.

Sprak toevallig eindelijk iemand die hetzelfde probleem had. Die heeft zijn auto na 18 maanden ingeleverd na hetzelfde traject gehad te hebben. Geen oplossing gevonden bij diverse dealers in zijn regio.

2,3
  • Betrouwbaarheid
    1
  • Prestaties
    1
  • Comfort
    4
  • Kosten
    3
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee
  • Rijd je zelf met een Audi A4? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de Audi A4
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

PRIVATE LEASE Audi A4

INFO
Audi
Audi
Audi A4 35 TFSI Pro Line (4D/7A)
€ 699
Stel samen ▸
Audi A4 in de Private Lease Vergelijker

Uitgelicht aanbod

    Audi A4 Avant Avant 3.0 TFSI 354pk quattro Tiptronic [ SCHUIFDAK+LEDER+CLIMAAT+PDC+LED+CRUISE+TREKHAAK ]

    Audi A4 Avant Avant 3.0 TFSI 354pk quattro Tiptronic [ SCHUIFDAK+LEDER+CLIMAAT+PDC+LED+CRUISE+TREKHAAK ]

    • 2018
    • 102.274 km

    € 44.900

    Audi A4 Avant 2.0 Pro Line Automaat Climate Control Cruise Control 17"LM Velgen Trekhaak

    Audi A4 Avant 2.0 Pro Line Automaat Climate Control Cruise Control 17"LM Velgen Trekhaak

    • 2001
    • 222.792 km

    € 2.495

    Audi A4 Avant 40 TFSI S edition Competition

    Audi A4 Avant 40 TFSI S edition Competition

    • 2020
    • 29.628 km

    € 49.900

Meer Audi A4 occasions

Gerelateerde forumtopics

  • Audi A4 / S4 / RS4 B9 | Nieuw: 2e facelift 2020

    246
    • 3 februari 2020

Lezersreacties (24)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Audi A4 specificaties
  • Audi A4 occasions
  • Audi A4 video's
Advies en informatie
  • Audi A4 tests
  • Audi A4 gebruikersreviews
  • Audi A4 index
PREMIUM
Mercedes C-klasse Estate - Audi A4 Avant - BMW 3-serie Touring

Mercedes C-klasse Estate - Audi A4 Avant - BMW 3-serie Touring

De nieuwe Mercedes C-klasse heeft niet alleen optisch, maar ook technisch veel meegekregen...

Lees meer
 

Audi A4 reviews

  • Gebruikersreview
    Audi A4 Avant 3.0 TDI 245pk clean diesel quattro (2012)

    Audi A4 Avant 3.0 TDI 245pk clean diesel...

    15
    • 4 november 2021
  • Gebruikersreview
    Audi A4 Avant 2.0 TFSI 211pk quattro Pro Line S (2013)

    Audi A4 Avant 2.0 TFSI 211pk quattro Pro...

    5
    • 22 november 2018
  • Gebruikersreview
    Audi A4 Avant 2.0 TDI Ultra 136pk Business Edition (2015)

    Audi A4 Avant 2.0 TDI Ultra 136pk Business...

    2
    • 11 juni 2018
  • Gebruikersreview
    Audi A4 Avant 2.0 TFSI 211pk quattro Pro Line S (2012)

    Audi A4 Avant 2.0 TFSI 211pk quattro Pro...

    • 25 juni 2017
  • Gebruikersreview
    Audi A4 Avant 1.8 TFSI 170pk Pro Line S (2012)

    Audi A4 Avant 1.8 TFSI 170pk Pro Line S...

    • 26 juni 2016
  • Gebruikersreview
    Audi A4 Avant 1.8 TFSI 170pk Pro Line S (2013)

    Audi A4 Avant 1.8 TFSI 170pk Pro Line S...

    23
    • 19 februari 2016
  • Gebruikersreview
    Audi A4 Avant 2.0 TDIe 136pk Pro Line (2012)

    Audi A4 Avant 2.0 TDIe 136pk Pro Line (2012)

    • 12 november 2013
meer reviews
Audi A4 - Occasion-Aankoopadvies

Audi A4 - Occasion-Aankoopadvies

484

Vraag je mensen welke auto ze het liefste willen hebben, dan wordt vaak de naam van Audi genoemd....

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Nieuws
    Audi's RS4 en RS5 nog wat sportiever als Competition Plus

    Audi's RS4 en RS5 nog wat sportiever als...

    47
    • 17 mei 2022
  • Gebruikersreview
    Audi A4 1.8 TFSIe 170pk Edition (2013)

    Audi A4 1.8 TFSIe 170pk Edition (2013)

    • 2 mei 2022
  • Gebruikersreview
    Audi A4 Avant 2.0 TDI ultra 150pk (2017)

    Audi A4 Avant 2.0 TDI ultra 150pk (2017)

    3
    • 19 maart 2022
  • Nieuws
    Nieuwe Audi A4 - Blik to the Future

    Nieuwe Audi A4 - Blik to the Future

    153
    • 6 maart 2022
  • Weblogs
    Weblog - Alleen Polen waren geïnteresseerd in mijn dieselauto

    Weblog - Alleen Polen waren geïnteresseerd...

    112
    • 2 februari 2022
  • Nieuws
    Nieuwe Audi A4 als Avant op pad

    Nieuwe Audi A4 als Avant op pad

    34
    • 7 december 2021
  • Gebruikersreview
    Audi A4 Cabriolet 1.8 Turbo (2003)

    Audi A4 Cabriolet 1.8 Turbo (2003)

    10
    • 1 december 2021
Merk
Merk
  • Gebruikersreview
    Audi A1 1.4 TFSI Pro Line S (2012)

    Audi A1 1.4 TFSI Pro Line S (2012)

    • 20 mei 2022
  • Gebruikersreview
    Audi A5 Sportback 40 TFSI quattro S edition competition (2022)

    Audi A5 Sportback 40 TFSI quattro S edition...

    3
    • 20 mei 2022
  • PREMIUM
    Audi 80 - 1986 - vs. Lancia Dedra - 1997 - Youngtimer dubbeltest

    Audi 80 - 1986 - vs. Lancia Dedra - 1997...

    • 19 mei 2022
  • Nieuws
    Audi's RS4 en RS5 nog wat sportiever als Competition Plus

    Audi's RS4 en RS5 nog wat sportiever als...

    47
    • 17 mei 2022
  • Nieuws
    Audi A1 Citycarver heet nu Allstreet

    Audi A1 Citycarver heet nu Allstreet

    30
    • 12 mei 2022
  • Nieuws
    Audi: ‘onze laatste verbrandingsmotor zal onze beste zijn’

    Audi: ‘onze laatste verbrandingsmotor zal...

    142
    • 7 mei 2022
  • Nieuws
    Deze 5 elektrische stationwagons komen eraan

    Deze 5 elektrische stationwagons komen...

    76
    • 6 mei 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden