Patentschetsen Suzuki iM-4 opgedoken
Retromodel blijft trouw aan concept
In Genève trakteerde Suzuki ons dit jaar op twee studiemodellen: de iK-2 en de iM-4. Die eerste is inmiddels opgedroogd als Baleno, waarvan we de productieversie tijdens de IAA van Frankfurt te zien krijgen.
De meest eigenwijze van de twee - de iM-4 - hebben we alleen nog als concept-car gezien, maar vandaag hebben we dankzij het Italiaanse Alvolante de patentschetsen van de productieversie te pakken. De iM-4 - die knipoogt naar de SC 100 - gaat overigens net als de iK-2 ongetwijfeld een andere naam krijgen.
De productieversie is bedeeld met minder fors lichtmetaal, al is de rest van het ontwerp nagenoeg in tact gebleven. Wel zien we behoudender getekende zijspiegels en ook de raamlijn - met name bij de achterportieren - loopt net even anders.
We verwachten onder de kap een 1,0- of 1,2-liter Boosterjet-motor te vinden, een geblazen blok dat ook in de nieuwe Baleno komt te liggen. Net als diens broer krijgt de iM-4 waarschijnlijk de beschikking over een Mild-Hybrid-versie.
Van de Baleno weten we dat hij begin volgend jaar in de Nederlandse showrooms te vinden zal zijn. Een introductiedatum van de iM-4 is nog niet bekend.
PRIVATE LEASE Suzuki
