Opel trekt nu zelf doek van Corsa OPC
De OPC onderscheidt zich aan de voorzijde door een sportieve bumper, horizontale luchtsleuf tussen de koplampen en een aluminium behuizing voor de onderste luchtinlaten. Van de zijkant springen de sideskirts en het 17-inch lichtmetaal in het oog. Aan de achterzijde zien we een diffuser, een grote achterspoiler en een dubbele Remus-sportuitlaat.
Binnenin biedt de super-Corsa Recaro-kuipstoelen, een lederen stuurwiel met afgeplatte onderkant en een door OPC ontworpen pookknop, pedalen en instrumentencluster.
Opel meldt dat heel veel ontwikkelingswerk op de Nordschleife is gedaan en dat daaruit ook 10 mm verlaagde onderstel met Koni-dempers is ontstaan. Door de nieuwe FSD-techniek (Frequency Selective Damping) past het onderstel z'n dempingskracht aan op de dempingsfrequentie van de auto.
Wie een nog scherpere auto wil, vinkt ook het optionele Performance Package aan. Dat bestaat uit een mechanisch sperdifferentieel van Drexler, 18-inch wielen met Michelin-banden, grotere remmen en een nog wat scherper afgesteld onderstel.
De nieuwe Corsa OPC heeft een 1,6-liter turbomotor onder de kap. Het blok is goed voor 207 pk, een waarde waarmee hij de reguliere versies van de Clio RS, 208 GTI en Fiesta ST in z'n schaduw zet. De sprint naar 100 km/h kost door dit krachtpakket 6,9 seconden. De topsnelheid is 230 km/h.
Daarbij is het verbruik 7,5 l/100 km en de CO2-uitstoot komt uit op 175 g/km. Daarmee ligt de CO2-uitstoot wel tientallen grammen hoger dan bij de eerdergenoemde concurrenten, wat door ons belastingstelsel helaas wel eens een ongunstig gevolg voor de vanafprijs kan hebben.
Opel toont de Corsa OPC op de salon van Genève aan het grote publiek. De prijzen zijn momenteel nog niet bekend.