Kia e-Niro 64 kWh – 2020 – 103.000 km – Accudegradatietest
Hoe zit het met de accudegradatie na een ton?
62 reacties
Video
Helaas kunnen wij deze video niet weergeven, omdat je niet akkoord bent gegaan met de
cookie voorwaarden.
Onze video speler heeft rechten nodig voor de "Social Media".
Wijzig je cookie instellingen
De Kia e-Niro is al jaren een populaire EV. Martijn Greven rijdt er al lang mee en heeft inmiddels meer dan 100.000 kilometer erop zitten. Hoe zit het met de accudegradatie?
Een familieverjaardag is meestal vervelend, maar helemaal dramatisch als er niet over auto’s gepraat wordt. Dus daar zorgen de zwagers Martijn Greven en Jelle Rotensen dan ook voor. Er is één specifieke familie-topic: elektrisch rijden. Martijn en Jelle rijden allebei elektrisch, maar allebei heel verschillend.
De vrouwen van Jelle en Martijn zijn zussen, dus dat schept een band. Er is nog een overeenkomst tussen de twee zwagers: ze rijden allebei volledig elektrisch. En er is ook een groot verschil: hun benadering van elektrisch rijden. De één, Martijn Greven met de Kia e-Niro, neemt zijn rollende gereedschap als basis en uitgangspunt. Rustig aan om lekker lang te doen met een acculading, nooit leeg rijden en niet snelladen.
De ander, Jelle Rotensen met de Volkswagen ID3, neemt zijn mobiliteitsbehoefte als uitgangspunt. Hij rijdt stevig door en doet ook aan snelladen met de Volkswagen.
Wat is nu de beste aanvliegroute en vooral: wat zijn de gevolgen voor de staat van het accupakket? Jelle tiktmet de ID3 uit 2020 de anderhalve ton aan, Martijn zit juist precies op de 100.000 km. Wie is er het beste bezig? We beginnen met Martijn en zijn Kia e-Niro. Volgende keer Jelle met zijn ID3!
We waarderen het als je wilt bijdragen door het bijhouden van de AutoWeek Verbruiksmonitor of door een gebruikersreview te schrijven waarin je jouw ervaringen met de auto deelt. Daarmee help je potentiële kopers echt vooruit!
Signalement
Merk | Kia |
---|---|
Model | e-Niro 64kWh DynamicLine |
Carrosserie | 5-deurs, suv |
Transmissie | automaat |
Aandrijving | voorwielaandrijving |
Nieuwprijs | € 43.970 |
Specificaties
Brandstof | elektrisch |
Motor | 1 elektromotor |
Maximaal vermogen | 150 kW / 204 pk |
Maximaal koppel | 395 Nm |
Accu capaciteit (bruto) | 67 kWh |
Lengte / breedte / hoogte | 4.375 mm / 1.805 mm / 1.570 mm |
Wielbasis | 2.700 mm |
Massa leeg | 1.712 kg |
Laadvermogen | 518 kg |
Aanhangermassa geremd / ongeremd | 0 kg / 0 kg |
Banden | 215/55R17Prijzen |
Topsnelheid | 167 km/h |
Acceleratie 0-100 km/h | 7,8 s |
Stroomverbruik (WLTP) | 15,9 kWh/100km |
Actieradius (WLTP) | 455 km |
PRIVATE LEASE Kia Niro
Had je deze auto's al gezien?

Kia Niro DynamicLine 64kWh -NAVI-ECC-CAM-
- 2021
- 177.526 km

Kia Niro ExecutiveLine 64 kWh 3-Fase | Cruise Control Adaptief | Navigatie | Camera | Leder | Stoel+StuurVerwarming | Trekhaak | Tot 10Jr. Kia-Garantie
- 2020
- 132.113 km

Kia Niro ExecutiveLine 64 kWh 3 FASE LADEN + FULL OPTIONS
- 2021
- 51.457 km
Lezersreacties (62) (gesloten)
De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.