AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
VW Golf Blue-e-motion komt jaar later
52
De Volkswagen Golf Blue-e-motion komt in 2014 op de markt. Dat is een jaar later dan aanvankelijk werd beloofd, maar nu zijn wel alle details bekend van de elektrische Golf.
De Golf Blue-e-motion doet het met een elektromotor die maximaal 115 pk produceert, het continu vermogen bedraagt 69 pk. Het koppel van 270 Nm maakt een 0-100-sprint van 11,8 seconden mogelijk en de topsnelheid bedraagt 135 km/h. Het lithium-ion accupakket heeft een capaciteit van 26,5 kWh en maakt een actieradius van 150 kilometer mogelijk. Volkswagen plaatst de accu's, die bestaan uit 30 modules onder de laadvloer van de bagageruimte, in de tunnel die tussen de voorstoelen loopt en onder de achterbank. Het hele accupakket weegt 315 kilo, in totaal zet hij 1.554 kilo op de weegschaal.
De elektrische Golf-bestuurder kan over vier jaar kiezen uit drie rijprogramma's, Comfort+ zorgt ervoor dat de volledige 115 pk ter beschikking staat. In de stand Normal is het vermogen begrensd op 89 pk, dan haal je nog 115 km/h. In het programma Range+ moet je het doen met 75 pk en een top van 105 km/h. De airco werkt dan niet meer.
PRIVATE LEASE Volkswagen Golf
Had je deze auto's al gezien?
Lees ook
Reportage
Waarom de Volkswagen Golf GTE wel en de Audi A3 e-tron niet in trek is bij snelle jongens
Volkswagen Golf GTE (2016) - Op de rollenbank
Achtergrond
De Volkswagen Golf Variant had ooit een dikkere tweelingbroer
Nieuws
Met deze Volkswagen Golf ben je (bijna) klaar voor de lente - Liefhebber Gezocht
Autotest