Vernieuwde Hyundai Santa Fe fors goedkoper
Fors goedkoper dankzij hybride aandrijflijnen
Hyundai heeft de Nederlandse prijzen vrijgegeven van de vorig jaar gefacelifte Santa Fe. Het model is een stuk goedkoper dan het in 2019 gepresenteerde origineel en dat houdt natuurlijk verband met de komst van hybride versies.
Hyundai stelde de huidige vierde generatie Santa Fe in 2018 aan de wereld voor, al zou nog tot midden 2019 duren voordat de SUV op de Nederlandse prijslijst kwam te staan. Vorig jaar gebeurde er iets opmerkelijks. Het model kreeg zeer kort na zijn marktintroductie namelijk al een facelift aangemeten. De herziene Santa Fe is nu van Nederlandse prijzen voorzien. De vanafprijs zakt aanzienlijk. Tot op heden was je minstens 60 mille kwijt voor de grote broer van de Tucson. De aangescherpte Santa Fe wisselt vanaf nog geen 45 mille van eigenaar.
Dat grote prijsverschil wordt veroorzaakt door de aandrijflijnen waarmee de gewijzigde Santa Fe leverbaar is. Waar het model tot voor kort namelijk alleen als minimaal 60 mille kostende diesel verkrijgbaar was, levert Hyundai de vernieuwde Santa Fe slechts als Hybrid en Plug-in Hybrid. De altijd voorwielaangedreven Hybrid heeft als vijfzitter een vanafprijs van € 44.495. Dat bedrag betreft de i-Motion-uitvoering. De vierwielaangedreven Plug-in Hybrid staat vanaf € 51.495 in de Nederlandse orderboeken. Dat bedrag geldt voor de vijfzitsversie in Comfort Smart-trim. Zowel de Hybrid als de Plug-in Hybrid is ook als zevenzitter te krijgen, al is deze uitvoering pas beschikbaar vanaf uitvoeringsniveau Comfort. Hyundai levert de Santa Fe niet alleen als i-Motion (Hybrid) en Comfort, maar ook als Comfort Smart, Comfort Smart Sky, Premium, Premium Sky en Premium Plus Sky.
Santa Fe Hybrid
De Santa Fe Hybrid heeft een 180 pk en 265 Nm sterke 1.6 T-GDI onder de motorkap die samen met een 60 pk en 265 Nm sterke elektromotor op de vooras een systeemvermogen van 230 pk en 230 Nm oplevert. Verder is er een 1,49 kWh accupakket aan boord. In 8,9 tellen sprint de 1.709 kilogram wegende Zuid-Koreaan naar de 100 km/h. Zijn topsnelheid ligt op 187 km/h. Net als de Plug-in Hybrid heeft de Hybrid een automaat met zes versnellingen.
Santa Fe Plug-in Hybrid
De Santa Fe Plug-in Hybrid heeft dezelfde 1.6 T-GDI als de Hybrid, maar de elektromotor is met zijn 90 pk en 304 Nm iets krachtiger. Het systeemvermogen bedraagt 265 pk en 350 Nm. Het accupakket heeft een capaciteit van 13,8 kWh, groot genoeg voor een elektrische actieradius van 56 kilometer.
Prijslijst
De vernieuwde Hyundai Santa Fe is vanaf de derde week van deze maand bij de dealers te vinden. Is de prijslijst niet zichtbaar? Kijk dan bij de afbeeldingen!

Hyundai Santa Fe (prijslijst)
Uitgelicht aanbod
Lees ook

Rover 75 2.5 V6 Classic (2000) - 405.772 km - Klokje Rond

Test Porsche 911 Carrera T - lichter, luider, leuker

Bugatti EB112: dertig jaar geleden droomde wederopgestane merk van supersedan

Tesla Model 3 Long Range RWD: uit voorraad, dus specificaties

Wim Brock kampeert het liefst met zijn A-Ford en Eccles-caravan

Italiaanse Aehra vindt Europese partner voor accu’s
Gerelateerde forum topics
Lezersreacties (41) (gesloten)
De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.