Verkoopcijfers juni 2007

Opel Corsa
Juni was een absolute topmaand, met ruim 52.000 auto's is het zelfs de beste junimaand van de afgelopen 5 jaar. Daarnaast neemt Opel ook nog de koppositie van Volkswagen over.
Met maar liefst 6.290 auto's deed Opel heel goede zaken. In de tussenstand over het eerste half jaar van 2007 staat het merk uit Rüsselheim met een verschil van 100 auto's zelfs eerste. Maar liefst vier modellen staan bij de eerste tien. De nummer één bij de modellen is echter opnieuw de Peugeot 207. De 207 had even tijd nodig om op gang te komen, maar lijkt zijn weg naar de koper nu volledig gevonden te hebben. Volkswagen deed minder goede zaken, alleen de Fox staat in de top 10. Een andere opvallende stijger is de Mitsubishi Colt die in juni op de 13e positie staat. Ongetwijfeld het gevolg van diverse acties rond dit model.
Na een half jaar kunnen al duidelijk conclusies getrokken worden. Waar Opel en Volkswagen strijden om de kop, gaan Toyota, Peugeot, Ford en Renault op voor de laatste plaats op het schavot. Renault heeft het duidelijk het moeilijkst. Het Franse merk heeft al een tijd geen nieuwe modellen gelanceerd, maar wellicht is het tij nog te keren met de nieuwe Twingo en Laguna. Daarna volgens de eveneens goed scorende merken Citroën en Volvo, die met respectievelijk de C4 Picasso en C30 goede zaken doen. De top 10 wordt afgesloten door Fiat en Hyundai. Fiat doen nog steeds goede zaken met Panda en Grande Punto, en heeft bovendien sinds kort versterking van de veelbelovende Bravo.
In een stijgende markt (+3,2%) zijn er ook verliezers. BMW weet nauwelijks te profiteren, maar een harde klap maken Nissan, Mazda, Saab en Smart. Grote winnaar bij de kleine merken is Daihatsu, de verkoopomzet steeg met liefst 37%. Relatieve nieuwkomers Dodge en Dacia doen het ook niet onaardig met beiden tegen de 1.000 auto's.

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.