Suzuki's snoepjes van de Tokyo Auto Salon
Gisteren zagen we Honda's hapjes, en nu is het de beurt aan Suzuki's snoepjes. De gele Hustler Custom is nog concept-car, maar hij laat wel zien wat er allemaal mogelijk is binnen de duidelijk afgebakende grenzen van de kei-car. Het is een sportiever aangeklede versie van de 'gewone' Hustler, die juist wat hoger op z'n poten staat. We zien naast de opvallende kleur een carbon voorsplitter, agressieve voorbumper en koplampen met led-'oogschaduw'. Natuurlijk ligt het autootje naar goede Japanse gewoonte een stukje lager bij het asfalt, terwijl grote witte wielen de overgebleven ruimte in de wielkastjes opvullen.
De binnenzijde is helemaal een verhaal apart: Recaro-stoelen zijn geen dagelijkse kost in een hoog en smal stadsautootje als dit. Overigens brengt Mazda ook een Hustler mee naar de Tokio Auto Salon: de Flair Crossover (foto's 3 t/m 6) van het merk is letterlijk een Hustler met een ander logo. Mazda herhaalt daarmee wat ze eerder met de Alto deden.
Terug naar Suzuki, want dat merk houdt het niet bij één Custom. Ook de hogere, en dus nog ruimere Spacia krijgt een sportief sausje. De Spacia Custom S-concept onderscheidt zich op min of meer dezelfde wijze van het standaard product als z'n kleine broertje. Opvallend is hier wel de sticker met de tekst 'Euro Sports': wij kunnen weinig auto's bedenken die minder Europees zijn dan dit ultiem Japanse ruimtewondertje. Zoals z'n naam al aangeeft is ook dit een concept-car, maar gezien de staat van dienst die de Japanners hebben op het gebied van het optuigen van kei-cars lijkt het ons zeer aannemelijk dat het spoilerwerk gewoon leverbaar wordt in het thuisland.
PRIVATE LEASE Suzuki
Uitgelicht aanbod
Lezersreacties (32) (gesloten)
De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.