Honda's hapjes van de Tokyo Auto Salon
In november vorig jaar toverde Honda de N-One uit de hoge hoed. Het ukkie wist het met z'n aandoenlijke retro-design en bijna schandalige hoeveelheid Japansheid in 2012 te schoppen tot het bovenste plekje op de Toplijst van ondergetekende.
Dergelijke kleine stadsautootjes zijn in Japan razend populair, vandaar dat de kei-cars geregeld worden gepersonaliseerd en omgetoverd worden. Honda's Mugen-afdeling heeft de guitige N-One, die vanbuiten enigszins knipoogt naar de N360 (foto 11) en N600, maar nu heeft Honda ook de creativiteit van z'n Modulo-afdeling losgelaten op de 660cc N-One.
Volgens Honda is er extra aandacht besteed aan details, wat zorgt voor 'ultiem rijplezier'. Of dat nou klopt of niet, eigenlijk maakt het weinig uit. Feit is dat de N-One er met z'n Recaro racestoelen, dikke wieltjes en spoilerpakket wel heel geinig uitziet.
Naast de Mugen Vezel Concept een aangepaste versie van de N-WGN geparkeerd, de kei-car uit de zogeheten super heights-categorie. De torenhoge Honda is Macaron Color Collection gedoopt, en is zodoende 'versierd' met wat dubieus stickersspul. Ook de Fit (bij ons Jazz geheten) ontkomt niet aan wat aanpassingen. De versie van Mugen kregen we eerder al te zien, maar ook de Special Customize-uitvoering schittert met z'n uiterlijke opsmuk.
Ook de laatste Honda is er één die bijzonder genoemd mag worden. De N-Box Element Concept is gebaseerd op de reguliere N-Box, maar is voor de gelegenheid stoerder gemaakt zodat-ie ook op een grasveld of naast een modderpoel of zandbak leuk voor de dag komt. Z'n naam, Element, is mogelijkerwijs een hommage aan de Element, eveneens eigenzinnige Honda Element, een cross-over avant la lettre die hier helaas nooit op de markt is geweest (foto 10).