AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het

Suzuki Across wordt duurder, maar biedt ook meer (en minder)

Prijsaanpassing

Suzuki Across

Het is al een tijdje stil rond de Suzuki Across, de tweelingbroer van de Toyota RAV4. De altijd plug-in hybride Suzuki Across staat echter gewoon nog op de prijslijsten en wordt zelfs iets duurder dan hij was. Daar krijg je zowel meer als minder voor terug.

De prijzen van de Suzuki Across worden meer dan eens aangepast. De plug-in hybride tweelingbroer van de Toyota RAV4 kwam eind 2020 op de Nederlandse markt en kostte toen een bepaald niet bescheiden €65.000. Zeer kort na zijn Nederlandse marktintroductie stelde Suzuki de prijs van de Across omlaag bij. En stevig ook. Het merk snoepte dik €9.000 van de vanafprijs af, wat de SUV een vraagprijs van €55.900 opleverde. In 2022 werd daar nog eens €1.000 van afgehaald. Met ingang van 2023 werden de prijzen wéér aangepast, destijds omhoog. Er kwam €2.500 bovenop. De Suzuki Across wordt nu weer iets duurder. De prijs van de enige leverbare uitvoering neemt met €800 toe.

De plug-in hybride Suzuki Across staat vanaf nu voor €59.495 in de orderboeken. Aan de techniek van de auto verandert niets en ook het uiterlijk van de Suzuki Across blijft onaangeroerd. Wat er wél verandert? De uitrusting. De Suzuki Across had altijd al een uitgebreid multimediasysteem, maar navigatiesoftware ontbrak en was ook niet als optie te krijgen. Vanaf nu is er wél navigatiesoftware in het infotainmentsysteem verwerkt. Dat scheelt weer. Ook breidt Suzuki de van nature al lange lijst met standaard aanwezige passieve- en actieve-veiligheidssystemen uit met Intelligent Speed Assist. Of je daar vrolijk van moet worden, is een tweede. Het is een systeem dat verplicht is op alle auto's die sinds 6 juli 2022 zijn gepresenteerd. Vanaf 7 juli 2024 geldt de maatregel voor álle nieuwe auto’s, dus ook voor bestaande modellen. Het geeft een melding zodra je de snelheidslimiet overschrijdt en het moet – indien gewenst – handmatig worden uitgezet. Verder vervangt Suzuki het reguliere reservewiel onder de laadvloer door een bandenplakset.

De Suzuki Across heeft altijd een 306 pk sterke plug-in hybride aandrijflijn die bestaat uit een 185 pk sterke 2.5-viercilinder benzinemotor en twee elektromotoren. Op enkel elektrokracht moet de Across tot 75 kilometer ver komen.

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (55)

Reageren