AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Sportpakket voor BMW M3
Vanaf december wordt de BMW M3 leverbaar met een zogenaamd Competition Pakket. Volgens de fabrikant kunnen de rij-eigenschappen van een M3 met dit pakket zich meten met de beste sportauto's in de wereld.
Vanaf december wordt de BMW M3 leverbaar met een zogenaamd Competition Pakket. Volgens de fabrikant kunnen de rij-eigenschappen van een M3 met dit pakket zich meten met de beste sportauto's in de wereld.
Een BMW M3 met het Competition Pakket stuurt directer en sportiever; het onderstel en de besturing zijn voor het pakket verder geoptimaliseerd. Daarnaast zijn er 19 inch wielen die sterk lijken op die van de M3 CSL; de banden hebben de maat 255/35 R19.
De M Track Mode die bij het Competition Pakket zit, is afkomstig uit de M3 CSL - dit model is overigens inmiddels uit productie. Met de M Track Mode kan de auto op de grens worden gereden, zonder dat de DSC stabiliteitscontrole meteen ingrijpt. Het remsysteem is eveneens overgenomen van de M3 CSL. De doorsnede van de remschijven is daarmee met 20 mm gegroeid.
In het interieur heeft de M3 met het Competition Pakket enkele alcantara en aluminium accenten. In Duitsland kost het pakket inclusief belasting 5.300 euro; het kan alleen af fabriek worden geleverd. Bij gebruikte M3's kan het niet achteraf worden ingebouwd.
De M Track Mode die bij het Competition Pakket zit, is afkomstig uit de M3 CSL - dit model is overigens inmiddels uit productie. Met de M Track Mode kan de auto op de grens worden gereden, zonder dat de DSC stabiliteitscontrole meteen ingrijpt. Het remsysteem is eveneens overgenomen van de M3 CSL. De doorsnede van de remschijven is daarmee met 20 mm gegroeid.
In het interieur heeft de M3 met het Competition Pakket enkele alcantara en aluminium accenten. In Duitsland kost het pakket inclusief belasting 5.300 euro; het kan alleen af fabriek worden geleverd. Bij gebruikte M3's kan het niet achteraf worden ingebouwd.
Plaats een reactie
Had je deze auto's al gezien?
Lees ook
Vergelijkende test
Ooit een BMW en een Alfa voor beginners, nu youngtimer: BMW 3-serie Compact vs. Alfa Romeo 145
Achtergrond
Omdat het niet boterde met Piëch ging Audi- en voormalig NSU-ontwerper naar BMW, met groot succes
Achtergrond
Dankzij een overijverige medewerker en de ruit van een Passat ontstond de eerste BMW 3-serie Touring
Achtergrond
Zo veel BMW's 3-serie van de eerste drie generaties zijn er nog in Nederland
Nieuws